image

Amerikaanse justitie wil VoIP kunnen aftappen

vrijdag 9 januari 2004, 11:24 door Redactie, 11 reacties

Het Amerikaanse ministerie van justitie heeft de Federal Communications Commission (FCC) gevraagd om het belang van het aftappen van Voice over IP gesprekken niet te minimaliseren. Het commentaar van justitie komt op een moment dat de FCC net is begonnen met het bekijken welke regels en belastingen voor VoIP zouden moeten gelden. Tot grote onvrede van justitie worden huidige VoIP aanbieders niet als telecommunicatie carriers gezien en vallen daardoor niet onder de "Communications Assistance for Law Enforcement Act", waardoor de apparatuur niet aftapbaar hoeft te zijn. Deze wet moet volgens justitie ook voor VoIP aanbieders gaan gelden, aangezien dit in het belang van de nationale veiligheid, wetgeving en publieke veiligheid is. VoIP experts en mensen van de FCC zijn het erover eens dat er enige regulering voor VoIP nodig is, maar of de wensen van justitie gehonoreerd zullen worden is nog niet bekend. (InternetNews)

Reacties (11)
09-01-2004, 13:21 door Anoniem
VoIP: dat kunnen we lekker encrypten, doeii FCC :-))
09-01-2004, 17:10 door Anoniem
Door Anoniem
VoIP: dat kunnen we lekker encrypten, doeii FCC :-))

Ja encrypt jij het met 1024bits RSA, dan heb je een lag van 10 seconden in je
ip telefoon gesprekje...
09-01-2004, 17:37 door Anoniem
Nee, niet RSA te duur, te langzaam (asymmetrisch).
OpenSource applicaties zullen er echt wel komen. Een PC heeft meer
rekenkracht dan een Cryptofoon, dus daar zie ik geen problemen.
10-01-2004, 01:02 door Anoniem
het komt allemaal erg onzinnig over...
Netwerkverkeer wort al getapt waarom zou men dan voip willen loggen ?
Dat nl al in het netwerk verkeer.
10-01-2004, 12:34 door Anoniem
Door Anoniem
het komt allemaal erg onzinnig over...
Netwerkverkeer wort al getapt waarom zou men dan voip willen loggen ?
Dat nl al in het netwerk verkeer.

Ze willen live mee kunnen luisteren denk ik
10-01-2004, 12:36 door Anoniem
Encrypted VoIP-client nodig ?
http://nautilus.berlios.de/
OpenSource, Blowfish
10-01-2004, 13:43 door Anoniem
Heeft ook te maken met andere wetgeving in Amerika (denk ik).

Zou een USB-telefoon niet iets zijn ? Gemakkelijk overal te gebruiken.
De encryptie ed. kan dan in het device zelf afgehandeld worden. Keyloggers,
geheugen uitlezen voor de Key e.d. helpen dan ook niet meer.
10-01-2004, 17:06 door hzlz
Stats over de FBI en hun tapgedrag van /.:
In 2002, the most recent year for which information is available, police
intercepted nearly 2,200,000 conversations with court approval, according to
the Administrative Office of the U.S. Courts. Wiretaps for that year cost
taxpayers $69.5 million, and approximately 80 per cent were related to drug
investigations.
10-01-2004, 18:27 door Anoniem
Stats over Justitie en hun tapgedrag:
?

Het aantal taps wordt niet bijgehouden omdat dit geen meerwaarde
biedt, volgens minister Donner.
11-01-2004, 20:41 door Anoniem
Door Anoniem
Nee, niet RSA te duur, te langzaam (asymmetrisch).
OpenSource applicaties zullen er echt wel komen. Een PC heeft meer
rekenkracht dan een Cryptofoon, dus daar zie ik geen problemen.

Niet opensource, maar wel Voip met Diffie Helman en AES. http://www.skype.com
Ohja, ook nog peer to peer, dus geen centrale speler. Komt van de mannen
van Kazaa.
11-01-2004, 22:01 door Anoniem
Het aantal taps wordt niet bijgehouden omdat dit geen meerwaarde
biedt, volgens minister Donner.
Maar die zegt wel meer gekke dingen.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.