Door Erik van Straten: Door bollie: We zijn in staat om, en onthoud, dit is allemaal geanonimiseerd, je bewegingen in een winkel te volgen. We kunnen zien wat je aanschaft. En ja, we kunnen die avond naar je kijkgedrag kijken als je een advertentie voor een Netflix-serie voorbijloopt", aldus William Eccleshare, de ceo van Clear Channel.
Brrrrrr.......
Inderdaad. Wat beschreven wordt kan echter niet met geanonimiseerde gegevens, want er is duidelijk sprake van gegevens specifiek voor een persoon, dus naar een persoon te herleiden gegevens. Het kan niet anders dan dat het daarbij om ongemodificeerde gegevens gaat, of om gepseudonimiseerde gegevens. Het zonder explicite toestemming verwerken (en vooral koppelen) van dat soort gegevens is m.i. juist wat de GDPR verbiedt. Tenzij er sprake is van een maatschappelijk belang, maar commerciële zakkenvullerij is dat niet.
Ik krijg een steeds grotere hekel aan alles wat met marketing, reclame en advertenties te maken heeft, omdat ik geen onderscheid kan maken tussen enerzijds partijen die redelijkerwijs aandacht vragen voor een fatsoenlijk product of dienst en anderzijds hufters die geen middel onbenut laten om zoveel mogelijk van mij te weten te komen - met als doel mij te brainwashen in de hoop dat ik inferieure of onnodige junk ga kopen.
Hoe vaker ik TV-reclame zie van producten zoals VitaePro, Simpel en SodaStream, hoe zekerder ik weet dat ik die producten nooit zal aanschaffen (ongeacht of ze werken en/of ik er iets aan zou hebben). Helaas zijn er kennelijk veel mensen die zich laten hersenspoelen waardoor op deze wijze adverteren loont. Wat mij betreft voert de STER een systeem in waarmee TV-reclames
duurder worden naarmate een partij vaker adverteert.
Door Erik van Straten: Door bollie: We zijn in staat om, en onthoud, dit is allemaal geanonimiseerd, je bewegingen in een winkel te volgen. We kunnen zien wat je aanschaft. En ja, we kunnen die avond naar je kijkgedrag kijken als je een advertentie voor een Netflix-serie voorbijloopt", aldus William Eccleshare, de ceo van Clear Channel.
Brrrrrr.......
Inderdaad. Wat beschreven wordt kan echter niet met geanonimiseerde gegevens, want er is duidelijk sprake van gegevens specifiek voor een persoon, dus naar een persoon te herleiden gegevens. Het kan niet anders dan dat het daarbij om ongemodificeerde gegevens gaat, of om gepseudonimiseerde gegevens. Het zonder explicite toestemming verwerken (en vooral koppelen) van dat soort gegevens is m.i. juist wat de GDPR verbiedt. Tenzij er sprake is van een maatschappelijk belang, maar commerciële zakkenvullerij is dat niet.
Ik krijg een steeds grotere hekel aan alles wat met marketing, reclame en advertenties te maken heeft, omdat ik geen onderscheid kan maken tussen enerzijds partijen die redelijkerwijs aandacht vragen voor een fatsoenlijk product of dienst en anderzijds hufters die geen middel onbenut laten om zoveel mogelijk van mij te weten te komen - met als doel mij te brainwashen in de hoop dat ik inferieure of onnodige junk ga kopen.
Hoe vaker ik TV-reclame zie van producten zoals VitaePro, Simpel en SodaStream, hoe zekerder ik weet dat ik die producten nooit zal aanschaffen (ongeacht of ze werken en/of ik er iets aan zou hebben). Helaas zijn er kennelijk veel mensen die zich laten hersenspoelen waardoor op deze wijze adverteren loont. Wat mij betreft voert de STER een systeem in waarmee TV-reclames
duurder worden naarmate een partij vaker adverteert.
Door Erik van Straten: Door bollie: We zijn in staat om, en onthoud, dit is allemaal geanonimiseerd, je bewegingen in een winkel te volgen. We kunnen zien wat je aanschaft. En ja, we kunnen die avond naar je kijkgedrag kijken als je een advertentie voor een Netflix-serie voorbijloopt", aldus William Eccleshare, de ceo van Clear Channel.
Brrrrrr.......
Inderdaad. Wat beschreven wordt kan echter niet met geanonimiseerde gegevens, want er is duidelijk sprake van gegevens specifiek voor een persoon, dus naar een persoon te herleiden gegevens. Het kan niet anders dan dat het daarbij om ongemodificeerde gegevens gaat, of om gepseudonimiseerde gegevens. Het zonder explicite toestemming verwerken (en vooral koppelen) van dat soort gegevens is m.i. juist wat de GDPR verbiedt. Tenzij er sprake is van een maatschappelijk belang, maar commerciële zakkenvullerij is dat niet.
Ik krijg een steeds grotere hekel aan alles wat met marketing, reclame en advertenties te maken heeft, omdat ik geen onderscheid kan maken tussen enerzijds partijen die redelijkerwijs aandacht vragen voor een fatsoenlijk product of dienst en anderzijds hufters die geen middel onbenut laten om zoveel mogelijk van mij te weten te komen - met als doel mij te brainwashen in de hoop dat ik inferieure of onnodige junk ga kopen.
Hoe vaker ik TV-reclame zie van producten zoals VitaePro, Simpel en SodaStream, hoe zekerder ik weet dat ik die producten nooit zal aanschaffen (ongeacht of ze werken en/of ik er iets aan zou hebben). Helaas zijn er kennelijk veel mensen die zich laten hersenspoelen waardoor op deze wijze adverteren loont. Wat mij betreft voert de STER een systeem in waarmee TV-reclames
duurder worden naarmate een partij vaker adverteert.
Door Erik van Straten: Door bollie: We zijn in staat om, en onthoud, dit is allemaal geanonimiseerd, je bewegingen in een winkel te volgen. We kunnen zien wat je aanschaft. En ja, we kunnen die avond naar je kijkgedrag kijken als je een advertentie voor een Netflix-serie voorbijloopt", aldus William Eccleshare, de ceo van Clear Channel.
Brrrrrr.......
Inderdaad. Wat beschreven wordt kan echter niet met geanonimiseerde gegevens, want er is duidelijk sprake van gegevens specifiek voor een persoon, dus naar een persoon te herleiden gegevens. Het kan niet anders dan dat het daarbij om ongemodificeerde gegevens gaat, of om gepseudonimiseerde gegevens. Het zonder explicite toestemming verwerken (en vooral koppelen) van dat soort gegevens is m.i. juist wat de GDPR verbiedt. Tenzij er sprake is van een maatschappelijk belang, maar commerciële zakkenvullerij is dat niet.
Ik krijg een steeds grotere hekel aan alles wat met marketing, reclame en advertenties te maken heeft, omdat ik geen onderscheid kan maken tussen enerzijds partijen die redelijkerwijs aandacht vragen voor een fatsoenlijk product of dienst en anderzijds hufters die geen middel onbenut laten om zoveel mogelijk van mij te weten te komen - met als doel mij te brainwashen in de hoop dat ik inferieure of onnodige junk ga kopen.
Hoe vaker ik TV-reclame zie van producten zoals VitaePro, Simpel en SodaStream, hoe zekerder ik weet dat ik die producten nooit zal aanschaffen (ongeacht of ze werken en/of ik er iets aan zou hebben). Helaas zijn er kennelijk veel mensen die zich laten hersenspoelen waardoor op deze wijze adverteren loont. Wat mij betreft voert de STER een systeem in waarmee TV-reclames
duurder worden naarmate een partij vaker adverteert.
Ik ben allang actief begonnen met niet meer kopen wat wordt geadverteerd. Onder het motto: als je reclame nodig hebt, dan is je product waarschijnlijk niet goed genoeg. Bewust een andere merknaam of een andersoortig alternatief kopen. En inderdaad, dat lukt niet altijd.
Ben ook actief begonnen de TV uit te zetten als de reclames te lang duren (of te vervelend worden). Ben steeds meer bezig op internet of betaalde content.
En zo ben ik allang bezig met niet meer op plaatsen komen waar je moet betalen om te parkeren.
Ik noem dat kopersstaking. In mijn eentje maak ik het verschil niet, maar het voelt wel erg goed.