image

Politie zoekt 460 medewerkers voor bestrijding cybercrime en digitalisering

zaterdag 27 maart 2021, 12:30 door Redactie, 31 reacties

De politie zoekt de komende vier jaar 460 fulltime it-experts voor de bestrijding van cybercrime en de digitalisering van de politieorganisatie. Hiermee is een extra investering van driehonderd miljoen euro gemoeid. "Voor de doorontwikkeling van cyberbestrijding en de digitalisering van de politieorganisatie is het aantrekken van hoog opgeleid personeel met specifieke digitale kennis en vaardigheden noodzakelijk", zo laat de politie vandaag via de eigen website weten.

Alleen een "flinke zak geld" is volgens de politie niet genoeg en zal het zelf alles uit de kast moeten halen om gewilde it-experts aan zich te binden. Daarbij wordt ook gewezen naar het tekort in Nederland aan hoogopgeleid it-personeel. "De concurrentie tussen bedrijven om deze knappe koppen aan te trekken is dan ook enorm. Riante salarissen en flinke bonussen zijn geen uitzonderingen in deze sector."

Theo van der Plas, programmadirecteur digitalisering, stelt dat de politie betekenisvol werk biedt en it-experts op vakinhoudelijk gebied veel meer mogen dan bij een regulier bedrijf. Het gaat dan bijvoorbeeld om het inbreken op systemen of het in beslag nemen van grote hoeveelheden data. Als voorbeelden worden de recente operaties tegen versleutelde berichtendiensten Sky ECC en Encrochat genoemd. "Die bevoegdheden die echt alleen voor de politie zijn weggelegd, maken het werk spannend en uitdagend", aldus Van der Plas.

De programmadirecteur digitalisering stelt dat het de komende jaren steeds uitdagender wordt om voldoende it-personeel binnen te halen. "Het is daarom van groot belang dat we als veiligheidssector - politie, Defensie en AIVD e.a. - elkaar zo min mogelijk beconcurreren en juist meer gezamenlijk optrekken", zegt hij. "Zo zijn we nu aan het kijken of we een loopbaanpad kunnen ontwikkelen, waardoor it-personeel eenvoudiger van het ene naar het andere overheidsonderdeel kan switchen. Daardoor heb je niet direct meer mensen, maar hou je ze wel langer binnen, met een schat aan ervaring."

Reacties (31)
27-03-2021, 13:05 door Anoniem
De balkenende norm en de tekorten helpen natuurlijk niet mee.
https://www.nu.nl/coronavirus/6123940/politie-komt-jaarlijks-tientallen-miljoenen-euros-tekort.html
27-03-2021, 13:47 door Anoniem
Door Anoniem: De balkenende norm en de tekorten helpen natuurlijk niet mee.
https://www.nu.nl/coronavirus/6123940/politie-komt-jaarlijks-tientallen-miljoenen-euros-tekort.html

En dat terwijl ze steeds buro's sluiten en dit:

Politie gaat dure vliegreisjes in businessclass aanpakken

De reisjes gaan naar onder meer Australië, Colombia, Sudan en de Antillen. Het duurste vliegticket kwam voor rekening van de Rotterdamse politiechef Frank Paauw. Hij declareerde een kleine 6.000 euro, nadat hij in april op en neer naar Singapore was gevlogen.

https://www.ewmagazine.nl/nederland/article/2015/07/politie-gaat-dure-vliegreisjes-in-businessclass-aanpakken-2661821W/

Prosecco en luxe reisjes op kosten van de politie

Prosecco en luxe reisjes op kosten van de politie: rechter vindt ontslag spilzieke voorzitter COR terecht. Hij had 1,5 miljoen euro per jaar te besteden, kocht daarvan 198 flessen prosecco 'om uit te delen', nam zijn vrouw mee naar St Maarten en Curacao, logeerde in een hotel in Almere, zijn woonplaats, en dat allemaal op kosten van de politie.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/prosecco-en-luxe-reisjes-op-kosten-van-de-politie-rechter-vindt-ontslag-spilzieke-voorzitter-cor-terecht~bb6f1ec2/

'Politie geeft veel geld uit aan reisjes

https://frontpage.fok.nl/nieuws/375974/1/1/50/politie-geeft-veel-geld-uit-aan-reisjes.html
27-03-2021, 14:08 door Anoniem
Veel mensen hier die het altijd beter weten, dus meld je aan :-)
27-03-2021, 14:08 door Anoniem
he jammer leuke job maar ik ben te oud 68 jaar. Wel een met veel kennis .van it
27-03-2021, 14:40 door Anoniem
In een dergelijke omgeving gestaan, en toen vertelde een droeftoeter mij "Bij de overheid houden ze niet van Tor". En de Politie Amsterdam laat de oprichter van het Tor Project - Roger Dingledine - overvliegen uit Amerika om Tor uit te leggen.

Gebruikers/operators van het Tor netwerk (bijvoorbeeld reden free-speech) zijn dus bij voorbaat al verdacht, terwijl de Politie over datzelfde netwerk hun 'hackjes' zetten. Ga toch weg met je hypocrisie!

Uit een interview met Roger Dingledine:
De overheid is gefrustreerd omdat ze niet alles kan lezen op internet, omdat computersystemen ook voor de overheid niet zomaar toegankelijk zijn. Eigenlijk wil de overheid gewoon toegang kunnen krijgen tot alle systemen. Ze hebben informeel wel eens gepolst of we Tor wilden verzwakken, zodat het eenvoudiger te kraken is. Maar of ik bang ben? Nee, niet echt. We moeten hiervoor vechten, we gaan geen achterdeurtje in Tor stoppen en ze kunnen ons niet dwingen.
https://nos.nl/collectie/5655/artikel/2078152-tech-2016-anoniem-internetten-via-tor
27-03-2021, 15:29 door Anoniem
Succes daarmee. De beste stuurlui staan aan wal.
27-03-2021, 16:17 door Anoniem
JONGENS JONGENS WACHT, IK HEB EEN GEWELDIG IDEE!

Misschien mensen zelf intern opleiden? O wacht, daar waren we fel op tegen. Only reaping won't be enough. Try to sow what you reap for once maybe.
27-03-2021, 16:44 door Anoniem
Door Anoniem: he jammer leuke job maar ik ben te oud 68 jaar. Wel een met veel kennis .van it

Meld je als gepensioneerd ICTer aan als politie vrijwilliger. Dat houd je geest jong. Iemand met meer levenservaring weet en doorziet vaak veel meer dan de groentjes die net van school komen. Daar kunnen ze veel van leren :)

https://kombijde.politie.nl/agent-worden/politievrijwilliger/profiel


Zet in je motivatiebrief dat je als 65-plusser solliciteert naar een functie bij de afdeling IT en intelligence. Er wordt van je verwacht dat je minstens 240 uur per jaar beschikbaar bent. Daarvoor krijg je een vrijwilligersvergoeding van € 7,68 per uur plus een jaarvergoeding van € 184,= Uiteraard moet je een VOG tonen en worden je antecedenten nagetrokken.
27-03-2021, 16:55 door Anoniem
460 fulltime it-experts...
ik ben zo'n expert (of ja, de beste in ons it-hok) en verdien 75k per jaar bruto, dus dat is dan ruwweg 150k kosten voor de baas.

460 van die eigenwijze aardappels kost dan 69 Miljoen per jaar.
Gelukkig zoeken ze deze knappe koppen de komende 4 jaar, stel dat je er elk jaar 115 aanneemt, iets met een driehoek en een grafiek, dan kost je dat 138 M na die 4 jaar, en heb je van je 300 M nog 162 M over, en kun je de dames en heren nog een kleine 2,5 jaar betalen en dan stuur je ze weer allemaal naar huis.

Maar omdat je 460 it'ers ook moet managen (en douchen) gok ik dat je met de kosten van goed management meegegokt...
dat geld is al na 3 jaar op, en de helft van al die briljante vogels is alweer gevlogen.

Wat als je een stel oldschool agenten, blank, man, misschien zelfs wel een snor, die je teveel op straat hebt, en het idee van weerspiegeling van de samenleving in de weg staan, naar binnen haalt, en ze met al hun direct wetskennis koppelt aan de reeds bestaande digitale helden, en daar dan weer een flink stel it'ers aan koppelt zonder wetskennis.
...kunnen morgen al beginnen, geen jaren durende opleidingen nodig, meteen aan de slag.
Daarmee voorkom je dat de it'ers buiten de wet gaan opereren (bromsnor kijkt en leert mee), en de helden die reeds It'er EN agent zijn, begeleiden die hele bende.

Heb je een keer wat specifieke kennis nodig, huur je die gewoon in. niet meer nodig? geef je ze terug aan de detacheringsclub, die dan een keer niet uit dat standaard groepje bestaat waar alle IT-fails altijd uit komen.
27-03-2021, 16:59 door Anoniem
"Die bevoegdheden die echt alleen voor de politie zijn weggelegd, maken het werk spannend en uitdagend"
Ja, spannend omdat je met echte boeven te maken hebt, die ook wel willen weten wie je bent en waar je woont.

En dan helpt gevaren geld niet echt, want daarvoor koop je geen gracht met krokodillen, laserverdediging en wat al niet meer rond de school waar je kinderen naar toe gaan.
27-03-2021, 17:47 door Anoniem
Door Anoniem: In een dergelijke omgeving gestaan, en toen vertelde een droeftoeter mij "Bij de overheid houden ze niet van Tor". En de Politie Amsterdam laat de oprichter van het Tor Project - Roger Dingledine - overvliegen uit Amerika om Tor uit te leggen.

Gebruikers/operators van het Tor netwerk (bijvoorbeeld reden free-speech) zijn dus bij voorbaat al verdacht, terwijl de Politie over datzelfde netwerk hun 'hackjes' zetten. Ga toch weg met je hypocrisie!

Uit een interview met Roger Dingledine:
De overheid is gefrustreerd omdat ze niet alles kan lezen op internet, omdat computersystemen ook voor de overheid niet zomaar toegankelijk zijn. Eigenlijk wil de overheid gewoon toegang kunnen krijgen tot alle systemen. Ze hebben informeel wel eens gepolst of we Tor wilden verzwakken, zodat het eenvoudiger te kraken is. Maar of ik bang ben? Nee, niet echt. We moeten hiervoor vechten, we gaan geen achterdeurtje in Tor stoppen en ze kunnen ons niet dwingen.
https://nos.nl/collectie/5655/artikel/2078152-tech-2016-anoniem-internetten-via-tor

Het gaat niet alleen om Tor hoor. Het is een veel breder scala. Ook cybercrime als Whatsapp-fraude, digitale stalking, en al het soort crime waar nu reality-programma's als die van bv. Stegeman over gemaakt worden.
Waar de burger tegenwoordig nog steeds niet voor terecht kan bij de Politie simpelweg omdat de kennis en de tijd ontbreekt.
Volgens mij een uitgelezen kans voor de criticasters om eens het goede voorbeeld te geven en de digitale opsporing een boost te geven.

Helaas ben ik inmiddels met pensioen, maar als ik 10 jaar jonger zou zijn zou ik me hebben aangemeld.
27-03-2021, 17:59 door Anoniem
Salarisgroep 9. Nu niet echt een aanmoediging om lang te blijven.
27-03-2021, 19:03 door Anoniem
Bestrijding van de digitalisering van de politie mwoehahaha.
27-03-2021, 20:50 door Anoniem
"Hoog opgeleide"....
Ja, dan gaat het al zowiezo mis. Mensen met ervaring en kwaliteiten zijn niet persé hoogopgeleid.
Zoeken ze weer een Cisco emeritus met 20 jaar ervaring die 18 jaar oud mag zijn om palo alto firewalls in 19 inch racks te schroeven.
27-03-2021, 21:19 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: he jammer leuke job maar ik ben te oud 68 jaar. Wel een met veel kennis .van it

Meld je als gepensioneerd ICTer aan als politie vrijwilliger. Dat houd je geest jong. Iemand met meer levenservaring weet en doorziet vaak veel meer dan de groentjes die net van school komen. Daar kunnen ze veel van leren :)

https://kombijde.politie.nl/agent-worden/politievrijwilliger/profiel


Zet in je motivatiebrief dat je als 65-plusser solliciteert naar een functie bij de afdeling IT en intelligence. Er wordt van je verwacht dat je minstens 240 uur per jaar beschikbaar bent. Daarvoor krijg je een vrijwilligersvergoeding van € 7,68 per uur plus een jaarvergoeding van € 184,= Uiteraard moet je een VOG tonen en worden je antecedenten nagetrokken.

Wat ook een optie is om mensen met vragen op fora of IRC chat-channels bij te staan! Daar zijn vaak ouderen die vragen hebben over beveiliging en de weg kwijt zijn in ICT land. Of jongeren die zich willen specialiseren in security en de paden niet weten.

Het leuke daar is dat die mensen altijd afsluiten met een eerlijk gemeend bedankje!
27-03-2021, 21:59 door Anoniem
Door Anoniem: Bestrijding van de digitalisering van de politie mwoehahaha.

Scherp!

LMFAO
27-03-2021, 22:13 door Anoniem
Het gaat dan bijvoorbeeld om het inbreken op systemen of het in beslag nemen van grote hoeveelheden data.

Red teaming of allerlei zaken doen met grote hoeveelheden data zijn toch nauwelijks uniek te noemen voor veel ICT'ers. De beloning, de cultuur en het imago zullen allemaal aangepakt moeten worden om aantrekkelijker te worden, zeker als je mikt op de bovenlaag.
27-03-2021, 22:14 door Anoniem
Door Anoniem: "Hoog opgeleide"....
Ja, dan gaat het al zowiezo mis. Mensen met ervaring en kwaliteiten zijn niet persé hoogopgeleid.
Zoeken ze weer een Cisco emeritus met 20 jaar ervaring die 18 jaar oud mag zijn om palo alto firewalls in 19 inch racks te schroeven.

Overheden staan er inderdaad ook bekend om onnodig rigide eisen te stellen op vlak van diplomering.
27-03-2021, 23:07 door Anoniem
Door Anoniem: Veel mensen hier die het altijd beter weten, dus meld je aan :-)

Voordat je enthousiast wordt, wees wel: J&V heeft niet de Nederlandse belangen als eerste prioriteit.
28-03-2021, 04:17 door [Account Verwijderd]
Geen verstand of ambitie, ga werken bij de politie.
28-03-2021, 11:47 door Anoniem
Door Anoniem: "Hoog opgeleide"....
Ja, dan gaat het al zowiezo mis. Mensen met ervaring en kwaliteiten zijn niet persé hoogopgeleid.
Daar denken organisaties meestal anders over. Men zoekt "hoog opgeleide" mensen niet zozeer omdat ze dan precies
geprogrammeerd zijn om te kunnen wat ze nodig hebben, maar omdat ze vaardigheden hebben die self-made deskundigen
vaak niet hebben. Zoals bijvoorbeeld in redelijke tijd een goed verslag zonder 50% spelfouten te kunnen schrijven over
een gedane activiteit, of het opstellen van een plan en maken van een tijdsplanning.

Omdat de papieren afwikkeling in organisaties meestal net zo belangrijk of wellicht zelfs belangrijker is dan het flippen
van de bitjes, is het handiger om daar op als eerste te selecteren. Degenen die ervaring en kwaliteiten hebben die
pik je daar dan weer tussen uit. Dat werkt veel gemakkelijker dan allemaal nerds en "voormalige hackers" aantrekken
die nog totaal geen ervaring hebben in bedrijfsprocessen en -communicatie.
28-03-2021, 13:27 door Anoniem
Door Anoniem: Succes daarmee. De beste stuurlui staan aan wal.

Begin bij bekend zijn met betekenis van woorden zou ik in geval van politie denken.

De politie zoekt 460 medewerkers. Ok, dat kan.
Deden ze tijdens Paars II ook al, internet was toen ook al en credit card fraude via internet was al gevestigd als praktijk.
Maar goed we zijn wel een paar jaar internet jaren verder.
Kijken hoe we er nu voor staan.
De politie zoekt anno 2021 dus personeel voor bestrijding van......cybercrime en digitalisering.
Als je al het frame woord "cyber" gebruikt als politie dan zou je toch wel weten dat het dan om digitale omgevingen gaat, of niet?
Bedoelen ze nu dus bij de politie dat ze meer werk willen maken van digitalisering van criminaliteit op het wereld wijde web dat al digitaal is??
Bedoelen ze dat bepaalde crimminaliteit met of via de digitale snelweg soms geen "cyber" is?
Bedoelen ze dat bepaalde crimminaliteit met of via digitale middelen geen "cyber" is?
Mij zijn ze helemaal kwijt.
28-03-2021, 13:32 door Anoniem
Door Anoniem: JONGENS JONGENS WACHT, IK HEB EEN GEWELDIG IDEE!

Misschien mensen zelf intern opleiden? O wacht, daar waren we fel op tegen. Only reaping won't be enough. Try to sow what you reap for once maybe.
Tuurlijk en dan gaan ze elders werken.
28-03-2021, 16:27 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: JONGENS JONGENS WACHT, IK HEB EEN GEWELDIG IDEE!

Misschien mensen zelf intern opleiden? O wacht, daar waren we fel op tegen. Only reaping won't be enough. Try to sow what you reap for once maybe.
Tuurlijk en dan gaan ze elders werken.

Mensen verlaten zelden een organisatie om geld of kennis, maar wel door slecht management of een bedorven werkomgeving.
28-03-2021, 20:10 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: JONGENS JONGENS WACHT, IK HEB EEN GEWELDIG IDEE!

Misschien mensen zelf intern opleiden? O wacht, daar waren we fel op tegen. Only reaping won't be enough. Try to sow what you reap for once maybe.
Tuurlijk en dan gaan ze elders werken.
Als je mensen opvangt, en opvoed, dan komt dat wel goed. Het alternatief is niemand opleiden en gewoon maar het probleem accepteren.
28-03-2021, 20:20 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: "Hoog opgeleide"....
Ja, dan gaat het al zowiezo mis. Mensen met ervaring en kwaliteiten zijn niet persé hoogopgeleid.
Daar denken organisaties meestal anders over. Men zoekt "hoog opgeleide" mensen niet zozeer omdat ze dan precies
geprogrammeerd zijn om te kunnen wat ze nodig hebben, maar omdat ze vaardigheden hebben die self-made deskundigen
vaak niet hebben. Zoals bijvoorbeeld in redelijke tijd een goed verslag zonder 50% spelfouten te kunnen schrijven over
een gedane activiteit, of het opstellen van een plan en maken van een tijdsplanning.

Omdat de papieren afwikkeling in organisaties meestal net zo belangrijk of wellicht zelfs belangrijker is dan het flippen
van de bitjes, is het handiger om daar op als eerste te selecteren. Degenen die ervaring en kwaliteiten hebben die
pik je daar dan weer tussen uit. Dat werkt veel gemakkelijker dan allemaal nerds en "voormalige hackers" aantrekken
die nog totaal geen ervaring hebben in bedrijfsprocessen en -communicatie.
Dus als ik het goed begrijp... Je selecteert en neemt dure (niet-technische) monniken aan omdat ze goed kunnen schrijven. Zodat ze hun IT werk niet kunnen doen maar wel kunnen documenteren, want dat ligt de organisatie goed. Je kan ook een IT er het werk laten doen en een simpel verslag conform een simpele template laten schrijven, en vervolgens een monnik de documentatie laten nakijken/op orde stellen. Samenleving? Iemand?
28-03-2021, 20:25 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Succes daarmee. De beste stuurlui staan aan wal.

Begin bij bekend zijn met betekenis van woorden zou ik in geval van politie denken.

De politie zoekt 460 medewerkers. Ok, dat kan.
Deden ze tijdens Paars II ook al, internet was toen ook al en credit card fraude via internet was al gevestigd als praktijk.
Maar goed we zijn wel een paar jaar internet jaren verder.
Kijken hoe we er nu voor staan.
De politie zoekt anno 2021 dus personeel voor bestrijding van......cybercrime en digitalisering.
Als je al het frame woord "cyber" gebruikt als politie dan zou je toch wel weten dat het dan om digitale omgevingen gaat, of niet?
Bedoelen ze nu dus bij de politie dat ze meer werk willen maken van digitalisering van criminaliteit op het wereld wijde web dat al digitaal is??
Bedoelen ze dat bepaalde crimminaliteit met of via de digitale snelweg soms geen "cyber" is?
Bedoelen ze dat bepaalde crimminaliteit met of via digitale middelen geen "cyber" is?
Mij zijn ze helemaal kwijt.

Binnen de politie, en eigenlijk ook erbuiten, zijn cyber(crime) en digitale omgevingen twee verschillende dingen. Cybercrime is digitale omgeving, digitale omgeving is niet perse cybercrime. Bijvoorbeeld afpersing via Facebook/Whatsapp is gedigitaliseerde criminaliteit en geen cybercrime. Daar zit het verschil.

Verder moet je bij de politie willen werken om je in te zetten voor de maatschappij. Niet voor het geld.
29-03-2021, 00:09 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Succes daarmee. De beste stuurlui staan aan wal.

Begin bij bekend zijn met betekenis van woorden zou ik in geval van politie denken.

De politie zoekt 460 medewerkers. Ok, dat kan.
Deden ze tijdens Paars II ook al, internet was toen ook al en credit card fraude via internet was al gevestigd als praktijk.
Maar goed we zijn wel een paar jaar internet jaren verder.
Kijken hoe we er nu voor staan.
De politie zoekt anno 2021 dus personeel voor bestrijding van......cybercrime en digitalisering.
Als je al het frame woord "cyber" gebruikt als politie dan zou je toch wel weten dat het dan om digitale omgevingen gaat, of niet?
Bedoelen ze nu dus bij de politie dat ze meer werk willen maken van digitalisering van criminaliteit op het wereld wijde web dat al digitaal is??
Bedoelen ze dat bepaalde crimminaliteit met of via de digitale snelweg soms geen "cyber" is?
Bedoelen ze dat bepaalde crimminaliteit met of via digitale middelen geen "cyber" is?
Mij zijn ze helemaal kwijt.

Binnen de politie, en eigenlijk ook erbuiten, zijn cyber(crime) en digitale omgevingen twee verschillende dingen. Cybercrime is digitale omgeving, digitale omgeving is niet perse cybercrime. Bijvoorbeeld afpersing via Facebook/Whatsapp is gedigitaliseerde criminaliteit en geen cybercrime. Daar zit het verschil.

Verder moet je bij de politie willen werken om je in te zetten voor de maatschappij. Niet voor het geld.
Je kan het als politie organisatorisch wel onderverdelen maar dat maakt het qua begrippen digitaal en cyber nog absoluut geen verschil.
Cybercrime plegen is crimineel en dus criminaliteit (verzameling van datgeen dat strafbare feiten behelst).
Afpersing via Facebook / Whatsapp is afpersing.
Facebook / Whatsapp draaien via internet.
Het voorbeeld dat je geeft behelst dus primair afpersing via internet.
Is dus een afpersing via digitale omgeving / middelen.

Met de woordkeuze "digitalisering" wordt iets benadrukt.
Wellicht onbedoeld. Het benadrukt een verandering / transformatie in de zin van invoering van meer digitale middelen in plaats voor analoge apparaten.
"Cybercrime en digitalisering" benadrukt echter dat de strafbare feiten via het internet worden gedigitaliseerd.
Dat is ofwel een pleonasme of tautologie, afhankelijk van je invalshoek.

Met betrekking tot jouw uitleg:
Minister Ferd Grapperhaus stelde dat afpersing via een app geen kwestie is van eentjes en nulletjes tellen.
Dat is slechts common sense.
Temeer omdat specifiek de term "cyber" op zichzelf al duidt op internet, hetgeen bijkomend al natuurlijk een digitale omgeving. Dus die willen digitaliseren is best wel dubbelop.
Cybercrime is digitale omgeving
Je zou wel kunnen zeggen, "Cybercrime vindt plaats in een digitale omgeving" en cybercrime gaat natuurlijk primair over strafbare feiten via internet (tevens een digitale omgeving).
Je duiding van het samengestelde woord "cybercrime" klopt dan talig gezien ook natuurlijk niet.
Dus je duiding van woorden biedt mijn inziens geen logische verklaring dat cybercrime en digitalisering niet al hetzelfde delen, namelijk het digitale aspect.
Je toevoeging dat je niet voor het geld bij de politie moet willen werken kan kloppen maar voegt als statement volgens mij ook weer niets toe aan dat cybercrime en digitalisering "digitaal" as hele grote gemene deler hebben waarbij cyber nou eenmaal onlosmakelijk digitaal is en dus à priori al geen digitalisering behoeft.

De afdeling communicatie van de politie moet in elk geval toch even aan de bak.
29-03-2021, 12:49 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: De balkenende norm en de tekorten helpen natuurlijk niet mee.
https://www.nu.nl/coronavirus/6123940/politie-komt-jaarlijks-tientallen-miljoenen-euros-tekort.html

En dat terwijl ze steeds buro's sluiten en dit:

Politie gaat dure vliegreisjes in businessclass aanpakken

De reisjes gaan naar onder meer Australië, Colombia, Sudan en de Antillen. Het duurste vliegticket kwam voor rekening van de Rotterdamse politiechef Frank Paauw. Hij declareerde een kleine 6.000 euro, nadat hij in april op en neer naar Singapore was gevlogen.

https://www.ewmagazine.nl/nederland/article/2015/07/politie-gaat-dure-vliegreisjes-in-businessclass-aanpakken-2661821W/

Prosecco en luxe reisjes op kosten van de politie

Prosecco en luxe reisjes op kosten van de politie: rechter vindt ontslag spilzieke voorzitter COR terecht. Hij had 1,5 miljoen euro per jaar te besteden, kocht daarvan 198 flessen prosecco 'om uit te delen', nam zijn vrouw mee naar St Maarten en Curacao, logeerde in een hotel in Almere, zijn woonplaats, en dat allemaal op kosten van de politie.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/prosecco-en-luxe-reisjes-op-kosten-van-de-politie-rechter-vindt-ontslag-spilzieke-voorzitter-cor-terecht~bb6f1ec2/

'Politie geeft veel geld uit aan reisjes

https://frontpage.fok.nl/nieuws/375974/1/1/50/politie-geeft-veel-geld-uit-aan-reisjes.html

Op zich allemaal foute dingen die aangepakt moeten worden (of al zijn; voorzitter COR is geloosd) maar verder is dit gewoon framing wat je doet want deze paar (ook dubbel genoemde) feiten op een heel korps van 60.000+ mensen zegt niet zo veel...
01-04-2021, 00:23 door Anoniem
460 man zoeken, terwijl iedereen in de vijver vist. Dan moet er wat aan salaris gedaan worden, of er komen alleen maar mensen die vanuit ideologie nederland veiliger willen maken, voor een habbekrats.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.