Privacy - Wat niemand over je mag weten

Allekabels waarschuwt, maar....

16-04-2021, 13:58 door Anoniem, 10 reacties
Dank je wel Allekabels om mij even via e-mail te informeren over een hack, maar... ik had helemaal geen account bij jullie en ook nooit iets besteld. Hoe kan het dan dat u mijn e-mail adres weet die ik nooit aan jullie heb doorgegeven?

Zijn er nog meer 'klanten' van Allekabels die het zelfde hebben als ik?

Je kunt hieronder een reactie plaatsen als je soortgelijke ervaringen, of andere rare ervaringen hebt met genoemde organisatie.

Link: https://www.security.nl/posting/699290/RTL%3A+priv%C3%A9gegevens+van+3%2C6+miljoen+klanten+Allekabels_nl+gestolen
Reacties (10)
16-04-2021, 15:02 door Anoniem
De overige 1 miljoen klanten bestelden via webshops als Amazon en Bol.com bij Allekabels.

Misschien heb je een account (gehad) bij deze webshops?
16-04-2021, 15:17 door Anoniem
Door Anoniem: Dank je wel Allekabels om mij even via e-mail te informeren over een hack, maar... ik had helemaal geen account bij jullie en ook nooit iets besteld. Hoe kan het dan dat u mijn e-mail adres weet die ik nooit aan jullie heb doorgegeven?
Dit soort bedrijven werkt vaak onder allerlei verschillende namen (AlleDit, AlleDat, AlleWhatever), en dan ook nog eens als
onderleverancier onder andere bedrijven zoals bol.com en amazon.com.
Wellicht heb je op die manier ooit wel eens wat bij hen besteld?
16-04-2021, 16:58 door Anoniem
Door Anoniem:
De overige 1 miljoen klanten bestelden via webshops als Amazon en Bol.com bij Allekabels.

Misschien heb je een account (gehad) bij deze webshops?
Ik heb inderdaad vroeger bij beide webshops een account gehad, maar die heb ik later opgeheven. Overigens hoef ik mij qua wachtwoordsterkte en uniekheid geen zorgen te maken, want elk wachtwoord is anders en in de meeste gevallen 30 karakters lang, waarbij alle letters en leestekens met getallen worden gebruikt. Bruteforcen heeft dus weinig zin, maar vervelender vind ik het dat het bij allekabels is terecht gekomen. Spam of phishing heb ik tot nu toe nog niet binnen gehad.
17-04-2021, 18:14 door Anoniem
Hier ook nog geen phishing ontvangen, we wachten het af!
21-04-2021, 21:47 door Anoniem
Als je bijv. iets via bol.com hebt besteld, en het product wordt geleverd door allekabels.
Ik heb nl ook een email gehad terwijl ik via bol.com iets had besteld
22-04-2021, 10:18 door Anoniem
Ik heb wel een account, en ben per email geinformeerd (nadat het nieuws naar buiten kwam) dat mijn wachtwoord niet gekraakt was. Nadat ik probeerde in te loggen op de webshop, kreeg ik vervolgens de melding dat mijn username/pw combinatie niet meer klopte (mogelijk gewist door allekabels?). En zo kan ik nog wel een paar dingen opnoemen.
Kortom: communicatie laat nog wel te wensen over.
22-04-2021, 12:36 door Tintin and Milou
Door Anoniem: Ik heb wel een account, en ben per email geinformeerd (nadat het nieuws naar buiten kwam) dat mijn wachtwoord niet gekraakt was. Nadat ik probeerde in te loggen op de webshop, kreeg ik vervolgens de melding dat mijn username/pw combinatie niet meer klopte (mogelijk gewist door allekabels?). En zo kan ik nog wel een paar dingen opnoemen.
Kortom: communicatie laat nog wel te wensen over.
Bij mij stond in de mail vermeld dat alle wachtwoorden gereset waren.
13-06-2021, 10:44 door Anoniem
Ik heb die ervaring ook. Nooit iets gekocht bij AlleKabels, ook niet via Bol en Amazon al helemaal niet om andere redenen.

Blijkbaar heeft de lek een link gemaakt met andere aanbieders, waardoor ik dacht dat de waarschuwing een poging tot phishing was, ook al omdat mijn naam niet in de aanhef genoemd is.

Hoe kunnen we nu in hemelsnaam het verschil zien tussen echt en nem??

Schiet mij maar (data)lek.
14-06-2021, 10:25 door Anoniem
Ik heb inderdaad vroeger bij beide webshops een account gehad, maar die heb ik later opgeheven.
Heb je ook gebruik gemaakt van het recht om vergeten te worden.
19-06-2021, 19:45 door Anoniem
Door Anoniem:
Ik heb inderdaad vroeger bij beide webshops een account gehad, maar die heb ik later opgeheven.
Heb je ook gebruik gemaakt van het recht om vergeten te worden.

Dit wordt bij veel bedrijven toch niet serieus genomen.

Sleep ze voor de rechter dan worden ze pas wakker m.b.t. jouw rechten.

Ik heb door het doen van verzoeken en actief schrijven ontdekt dat de meeste bedrijven de GDPR implementatie aan hun laars lappen. Ik meld ze dan netjes dat ze van het AP een boete riskeren in de hoop dat ze hun zaakjes voor andere klanten voortaan wel op orde houden.

Ik weet niet of dit doorkomt. Ik ontvang net bericht dat mijn account op deze site is verwijderd vanwege vermeend abuse ofzo. Maar ik kan gewoon nog reageren.

Na het weekend maar even oppakken deze draadjes!
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.