Een beveiligingsupdate van softwarebedrijf Kaseya waardoor duizenden managed serviceproviders (MSP's) hun VSA-servers weer online kunnen brengen heeft vertraging opgelopen, zo meldt het bedrijf. Vorige week maakte de groep achter de REvil-ransomware misbruik van verschillende kwetsbaarheden in de VSA-oplossing van Kaseya om klanten van MSP's met ransomware te infecteren.
Managed serviceproviders gebruiken VSA voor het beheren van de systemen van hun klanten. VSA is beschikbaar als SaaS-oplossing en MSP's kunnen het op hun eigen servers installeren. Kaseya wilde eerst de SaaS-oplossing patchen en online brengen en daarna de beveiligingsupdate voor de VSA-servers van MSP's uitbrengen. Bij het online brengen van de SaaS-omgeving hebben zich echter problemen voorgedaan, waardoor de uitrol niet kon worden afgerond.
Wanneer de SaaS-dienst nu online komt is onbekend. Dit heeft gevolgen voor MSP's met hun eigen VSA-servers, omdat Kaseya van plan was om na het online brengen van de SaaS-dienst binnen 24 uur een update voor managed serviceproviders uit te brengen. De installatie van deze patch is verplicht om VSA-servers weer online te kunnen brengen. In de tussentijd kunnen MSP's de systemen van hun klanten niet via VSA beheren.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.