Poll
image

Zelfscannen in de supermarkt:

maandag 18 oktober 2021, 17:47 door Redactie, 32 reacties
Ja
48.03%
Nee
38.48%
Nu niet meer
13.48%
Reacties (32)
18-10-2021, 17:59 door [Account Verwijderd]
Ik mis een genuanceerde optie: Geen behoefte aan
Die had ik dan aangeklikt.
18-10-2021, 18:20 door Anoniem
Waarom zou ik? En dan zeker nog met pin moeten betalen ook...
18-10-2021, 18:50 door Anoniem
Alleen even niet bij de Appie. Of niet zonder stikketje :P
18-10-2021, 19:23 door Anoniem
Door Ard van Wiersum: Ik mis een genuanceerde optie: Geen behoefte aan
Die had ik dan aangeklikt.
Dat is dus een nee.
18-10-2021, 19:39 door [Account Verwijderd]
Met de AH app op de eigen telefoon.
18-10-2021, 19:40 door Anoniem
Door Ard van Wiersum: Ik mis een genuanceerde optie: Geen behoefte aan
Die had ik dan aangeklikt.
Als het druk is, dan wil ik niet in de rij staan. Geef mij die zelfscanner maar.
18-10-2021, 21:23 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem:
Door Ard van Wiersum: Ik mis een genuanceerde optie: Geen behoefte aan
Die had ik dan aangeklikt.
Als het druk is, dan wil ik niet in de rij staan. Geef mij die zelfscanner maar.

Daarom is dat antwoord: Neen, waaronder Anoniem 19:23 uur mijn antwoord: "Geen behoefte aan", kortzichtig verkreukeld, helemaal niet op mij van toepassing.
Ik vind het juist prima dat er keuze is, maar heb primair geen behoefte aan een zelfscankassa. Dus secundair: als het druk is, of iemand voor mij laat een fles spijsolie van de band vallen, of ik sta 's-zomers in de rij met een doos ijsco's, verkas ik graag naar zo'n zelfscan terminal.
18-10-2021, 21:51 door Anoniem
Door Anoniem: Waarom zou ik? En dan zeker nog met pin moeten betalen ook...
Gewoon proletarisch winkelen. Kan je je pinpas thuislaten.
18-10-2021, 22:28 door Anoniem
Ik heb liever een kassajuf die zo nog wat verdient dan dat zo'n megalomane supermarkt nog meer winst maakt met afpersen van leveranciers.. en nog meer informatie scoort met gezichtsherkenning.

Om vervolgens bij kassa als verdachte behandeld te worden bij controles no thanks...
18-10-2021, 23:01 door MathFox
Ik heb geen zin om de "algemene voorwaarden voor het gebruik van de zelfscanner" door te lezen...
19-10-2021, 08:05 door Anoniem
onze AH heeft nog de oude modellen zonder camera, lekker zelfscannen dus
19-10-2021, 08:36 door EersteEnigeEchte M.J. - EEEMJ
Een jaar of zeven(?) geleden beloofde AH in reclame-campagne dat er voldoende kassa's open zouden zijn zodat er bij AH nooit rijen van langer dan drie of vier wachtenden voor de kassa's zouden staan. Toen introduceerde AH de zelfscanner en mochten de rijen ineens wel weer langer zijn (om mensen te "stimuleren" om de zelfscanners te gaan gebruiken). Ik heb toen één keer, toen ik haast had, de zelfscanner proberen te gebruiken. Die eiste dat ik er een bonuskaart voor langs haalde. Dat wilde ik niet want privacy. Geüniformeerde zelfscan-begeleider (voormalige kassamedewerker?) kwam mij "begeleiden". Die zei dat zelfscannen zonder bonuskaart niet "kon" omdat dit "het beleid" van AH was. Sindsdien geen zelfscannen meer voor mij en ook AH laat ik in toenemende mate links liggen. Kom er bijna nooit meer. M.J.
19-10-2021, 09:22 door Anoniem
Door EersteEnigeEchte M.J. - EEEMJ: Een jaar of zeven(?) geleden beloofde AH in reclame-campagne dat er voldoende kassa's open zouden zijn zodat er bij AH nooit rijen van langer dan drie of vier wachtenden voor de kassa's zouden staan. Toen introduceerde AH de zelfscanner en mochten de rijen ineens wel weer langer zijn (om mensen te "stimuleren" om de zelfscanners te gaan gebruiken). Ik heb toen één keer, toen ik haast had, de zelfscanner proberen te gebruiken. Die eiste dat ik er een bonuskaart voor langs haalde. Dat wilde ik niet want privacy. Geüniformeerde zelfscan-begeleider (voormalige kassamedewerker?) kwam mij "begeleiden". Die zei dat zelfscannen zonder bonuskaart niet "kon" omdat dit "het beleid" van AH was. Sindsdien geen zelfscannen meer voor mij en ook AH laat ik in toenemende mate links liggen. Kom er bijna nooit meer. M.J.

Gisteren nog gebruik gemaakt van een zelfscankassa bij de AH en een bonuskaart is daar niet voor nodig. Kan wel als je bonus artikelen hebt en korting wilt maar dat geld bij de normale kassa ook (tenzij er een behulpzame kassa medewerker zit die je helpt door zelf een bonuskaart te gebruiken)
19-10-2021, 09:54 door Anoniem
Door EersteEnigeEchte M.J. - EEEMJ: Een jaar of zeven(?) geleden beloofde AH in reclame-campagne dat er voldoende kassa's open zouden zijn zodat er bij AH nooit rijen van langer dan drie of vier wachtenden voor de kassa's zouden staan. Toen introduceerde AH de zelfscanner en mochten de rijen ineens wel weer langer zijn (om mensen te "stimuleren" om de zelfscanners te gaan gebruiken). Ik heb toen één keer, toen ik haast had, de zelfscanner proberen te gebruiken. Die eiste dat ik er een bonuskaart voor langs haalde. Dat wilde ik niet want privacy. Geüniformeerde zelfscan-begeleider (voormalige kassamedewerker?) kwam mij "begeleiden". Die zei dat zelfscannen zonder bonuskaart niet "kon" omdat dit "het beleid" van AH was. Sindsdien geen zelfscannen meer voor mij en ook AH laat ik in toenemende mate links liggen. Kom er bijna nooit meer. M.J.

Pak je elke keer/week/maand een nieuwe bonus kaart.
Registreren mag, niet verplicht, dus volledig annoniem.
19-10-2021, 10:24 door Anoniem
Ik vind zelf scannen heerlijk. Niet wachten in de rij maar het zelf doen. Misschien duurt het even lang als bij de kassière maar het geeft het gevoel dat het sneller gaat.Hopelijk volgen de andere supermarkten ook.
19-10-2021, 10:25 door Anoniem
Door Anoniem: onze AH heeft nog de oude modellen zonder camera, lekker zelfscannen dus
Tot ze werden vervangen voor modellen met camera, en daarmee het aantal gewone kassa dermate was afgebouwd omdat er mede door jouw minder gebruik van werd gemaakt.

En aangezien we een 'geweldig' demissionair kabinet hebben die er blijkbaar niet zo veel moeite mee heeft....
https://www.security.nl/posting/726266/Kabinet+tegen+verbod+op+gezichtsherkenning+in+openbare+ruimtes
19-10-2021, 10:29 door Anoniem
Door Anoniem:
Door EersteEnigeEchte M.J. - EEEMJ: Een jaar of zeven(?) geleden beloofde AH in reclame-campagne dat er voldoende kassa's open zouden zijn zodat er bij AH nooit rijen van langer dan drie of vier wachtenden voor de kassa's zouden staan. Toen introduceerde AH de zelfscanner en mochten de rijen ineens wel weer langer zijn (om mensen te "stimuleren" om de zelfscanners te gaan gebruiken). Ik heb toen één keer, toen ik haast had, de zelfscanner proberen te gebruiken. Die eiste dat ik er een bonuskaart voor langs haalde. Dat wilde ik niet want privacy. Geüniformeerde zelfscan-begeleider (voormalige kassamedewerker?) kwam mij "begeleiden". Die zei dat zelfscannen zonder bonuskaart niet "kon" omdat dit "het beleid" van AH was. Sindsdien geen zelfscannen meer voor mij en ook AH laat ik in toenemende mate links liggen. Kom er bijna nooit meer. M.J.

Pak je elke keer/week/maand een nieuwe bonus kaart.
Registreren mag, niet verplicht, dus volledig annoniem.
Je kunt ook zeggen dat je je bonuskaart vergeten bent, dan krijg je die ' korting' ook gewoon. Ik shop al tijden zonder bonuskaart maar krijg altijd de korting. Fuck the system.
19-10-2021, 10:34 door [Account Verwijderd]
Ik wil de kassières niet zonder werk laten zitten.
Want die zijn dan niet meer nodig. Dus die liggen er dan allemaal uit.
En als ik er 1 vergeet te scannen, ben ik meteen een dief.
Ook al doe ik het niet bewust maar heb even niet goed opgelet.
19-10-2021, 11:59 door Briolet
Door BertG.: Ik wil de kassières niet zonder werk laten zitten.
Want die zijn dan niet meer nodig. Dus die liggen er dan allemaal uit..

Op het moment speelt dat niet. Iedereen zit om personeel te springen, dus die vinden wel snel iets anders.

Door BertG.: En als ik er 1 vergeet te scannen, ben ik meteen een dief.
Ook al doe ik het niet bewust maar heb even niet goed opgelet.

Bij mijn zus was de reden voor het niet gebruiken juist andersom. Ze kwam een paar keer thuis en zag op de kassabon dat ze dingen dubbel gescand had.

De een is gewoon secuurder dan de ander. En als je van jezelf weet dat je slordig bent, dan loop je toch even het lijstje in de handscanner door voordat je gaat afrekenen? Doe ik ook vaak.
19-10-2021, 12:57 door EersteEnigeEchte M.J. - EEEMJ
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door EersteEnigeEchte M.J. - EEEMJ: Een jaar of zeven(?) geleden beloofde AH in reclame-campagne dat er voldoende kassa's open zouden zijn zodat er bij AH nooit rijen van langer dan drie of vier wachtenden voor de kassa's zouden staan. Toen introduceerde AH de zelfscanner en mochten de rijen ineens wel weer langer zijn (om mensen te "stimuleren" om de zelfscanners te gaan gebruiken). Ik heb toen één keer, toen ik haast had, de zelfscanner proberen te gebruiken. Die eiste dat ik er een bonuskaart voor langs haalde. Dat wilde ik niet want privacy. Geüniformeerde zelfscan-begeleider (voormalige kassamedewerker?) kwam mij "begeleiden". Die zei dat zelfscannen zonder bonuskaart niet "kon" omdat dit "het beleid" van AH was. Sindsdien geen zelfscannen meer voor mij en ook AH laat ik in toenemende mate links liggen. Kom er bijna nooit meer. M.J.

Pak je elke keer/week/maand een nieuwe bonus kaart.
Registreren mag, niet verplicht, dus volledig annoniem.
Je kunt ook zeggen dat je je bonuskaart vergeten bent, dan krijg je die ' korting' ook gewoon. Ik shop al tijden zonder bonuskaart maar krijg altijd de korting. Fuck the system.

Ongeregistreerde bonuskaart is niet ongeregistreerd en ook niet volledig anoniem: je uitgavenpatroon en de tijden van je bezoek worden gevolgd (via het unieke nummer van elke bonuskaart). Zodra je een keer pint, is het in beginsel mogelijk je betaling en daarmee je identiteit te koppelen aan een bepaalde bonuskaart.

Het is al een jaar of zes/zeven geleden, in een periode dat AH weer even probeerde om klanten te de-anonimiseren. Ik vroeg altijd aan de kassa of de medewerker even zijn bonuskaart wilde gebruiken. Opeens mocht dat niet meer, ook niet als ik zei dat ik mijn kaart "vergeten was". Wat nog wel werkte, was als ik zei dat ik nog geen bonuskaart had. Dan kreeg ik meteen een nieuwe, elke keer weer. En het was ook waar, want ik bewaarde die kaarten niet. Niet echt goed voor het milieu, maar ja... Het was maar een fractie van het verpakkingsmateriaal dat er bij AH doorheen gaat.

Er is trouwens door privacy-activisten gevochten om ervoor te zorgen dat AH een persoonsgebonden bonuskaart niet verplicht mocht stellen. Die rechtszaak is een casus die van belang is (of was?) voor de jurisprudentie over de zogeheten "horizontale werking" van privacy-regels. Die regels gelden daardoor niet alleen in de relatie tussen overheden en burgers, maar ook tussen twee particuliere partijen (zoals AH en zijn klanten).

Wat betreft "Fxxx the system", daarvoor vind ik het systeem niet aantrekkelijk genoeg. Maar goed, ieder heeft z'n eigen smaak en geaardheid. Sommige mensen kicken misschien op een soort SM met het systeem. Kijk, als die zelfscan-"begeleider" nu een heel pikant uniform aan had gehad, dan had ik die persoon misschien wel even over die automaat heen willen leggen om iets invasiefs met een bonuskaart te doen. Alleen ben ik bang dat ik dan heel snel in een houdgreep zou zijn genomen en afgevoerd naar een arrestatiebusje. M.J.
19-10-2021, 13:33 door Briolet
Door EersteEnigeEchte M.J. - EEEMJ: Er is trouwens door privacy-activisten gevochten om ervoor te zorgen dat AH een persoonsgebonden bonuskaart niet verplicht mocht stellen. Die rechtszaak is een casus die van belang is (of was?) voor de jurisprudentie over de zogeheten "horizontale werking" van privacy-regels. Die regels gelden daardoor niet alleen in de relatie tussen overheden en burgers, maar ook tussen twee particuliere partijen (zoals AH en zijn klanten).

Dat lijkt me een kansloze rechtszaak. De bonuskaart geeft een bonus aan vaste klanten. Volgens mij is dat dan per definitie een kaart waarbij je de identiteit van de houder kent. Hoe bepaal je anders dat iemand een vaste klant is? De tijd dat de dame aan de balie elke klant persoonlijk kende, is al lang voorbij.

Het is ook geen verplichte kaart, zoals je stelt. Je kunt er voor kiezen die kaart niet te gebruiken bij je boodschappen.
19-10-2021, 23:05 door EersteEnigeEchte M.J. - EEEMJ - Bijgewerkt: 19-10-2021, 23:09
Door Briolet:
Door EersteEnigeEchte M.J. - EEEMJ: Er is trouwens door privacy-activisten gevochten om ervoor te zorgen dat AH een persoonsgebonden bonuskaart niet verplicht mocht stellen. Die rechtszaak is een casus die van belang is (of was?) voor de jurisprudentie over de zogeheten "horizontale werking" van privacy-regels. Die regels gelden daardoor niet alleen in de relatie tussen overheden en burgers, maar ook tussen twee particuliere partijen (zoals AH en zijn klanten).

Dat lijkt me een kansloze rechtszaak. De bonuskaart geeft een bonus aan vaste klanten. Volgens mij is dat dan per definitie een kaart waarbij je de identiteit van de houder kent. Hoe bepaal je anders dat iemand een vaste klant is? De tijd dat de dame aan de balie elke klant persoonlijk kende, is al lang voorbij.

Het is ook geen verplichte kaart, zoals je stelt. Je kunt er voor kiezen die kaart niet te gebruiken bij je boodschappen.

Die rechtszaak is al lang geleden gewonnen door een klant/privacy-activist en verloren door AH. De reden was met name het grote machtsverschil tussen AH (de grootste supermarktketen van Nederland, waar veel mensen nauwelijks omheen kunnen) en de klanten. Dat was in de ogen van de rechter een reden waarom klanten bescherming verdienen tegen een systeem waarmee AH hen door middel van kortingen die alleen bonuskaarthouders kregen, onder druk kon zetten om hun persoonsgegevens aan de supermarkt prijs te geven. Vandaar dat AH gedwongen werd om ook anonieme bonuskaarten te (blijven) uitgeven.

De rechter erkende destijds dus dat prijsdruk op klanten die het niet breed hebben, een indirecte manier kan zijn om hen toch te verplichten.

De bonuskaart is geen bewijs dat je een vaste klant bent. Het is alleen een manier om met korting producten aan te kunnen schaffen. Ik meen me te herinneren dat AH er destijds niet voor koos om een strikt onderscheid te maken tussen "vaste" en andere klanten. Want de supermarkt wilde geen potentiële klanten van zich vervreemden door hen structureel hogere prijzen in rekening te brengen.

AH baalde destijds enorm van die rechterlijke uitspraak. Sindsdien hebben allerlei winkelketens geprobeerd deze uitspraak linksom of rechtsom te omzeilen met bepaalde klantregistratiesystemen. In hoeverre dat gelukt is, weet ik niet. Maar als men mij in winkels aanbiedt om mij op te nemen in een loyaliteitssysteem (waarvoor ik mij moet registreren) en ik vraag of ik daar dan prijsvoordeel mee krijg, dan zijn de antwoorden vaak nogal vaag. Soms wordt er met toezending van een nieuwsbrief of glossy gewerkt, waarin dan weer "voordeelcoupons" zitten (niet op naam, maar in de praktijk toch vooral bruikbaar voor de abonnees die zich hebben laten registreren). Dat soort werk...

(Ik zeg dit even uit mijn hoofd, zonder het opnieuw op te zoeken.) M.J.
20-10-2021, 11:19 door Briolet
Door EersteEnigeEchte M.J. - EEEMJ: …Die rechtszaak is al lang geleden gewonnen door een klant/privacy-activist en verloren door AH. De reden was met name het grote machtsverschil tussen AH (de grootste supermarktketen van Nederland, waar veel mensen nauwelijks omheen kunnen) en de klanten. Dat was in de ogen van de rechter een reden waarom klanten bescherming verdienen …

(Ik zeg dit even uit mijn hoofd, zonder het opnieuw op te zoeken.) M.J.

Goed geheugen. Nu je dit aanhaalt, begint bij mij inderdaad ook te dagen dat er ooit zo'n proces was.

Ik blijf de uitspraken van rechters wispelturig vinden. Neem b.v. de ANWB. Dat is ook een behoorlijk grote organisatie. Ik ben er nooit lid van geweest en moet altijd het volle pond betalen in hun winkels. Geregistreerde klanten krijgen wel korting.
Een verschil met de AH is natuurlijk dat de 'bonuskaart' van de ANWB niet gratis is.
20-10-2021, 12:20 door Anoniem
Door Ard van Wiersum:
Door Anoniem:
Door Ard van Wiersum: Ik mis een genuanceerde optie: Geen behoefte aan
Die had ik dan aangeklikt.
Als het druk is, dan wil ik niet in de rij staan. Geef mij die zelfscanner maar.

Daarom is dat antwoord: Neen, waaronder Anoniem 19:23 uur mijn antwoord: "Geen behoefte aan", kortzichtig verkreukeld, helemaal niet op mij van toepassing.
Ik vind het juist prima dat er keuze is, maar heb primair geen behoefte aan een zelfscankassa. Dus secundair: als het druk is, of iemand voor mij laat een fles spijsolie van de band vallen, of ik sta 's-zomers in de rij met een doos ijsco's, verkas ik graag naar zo'n zelfscan terminal.
Iedereen is vrij in zijn keuze. Dus als iemand zegt: ik wil het niet, dan respecteer ik dit.
Zelf maak ik gebruik van scanner-boodschappen doen.
20-10-2021, 14:31 door EersteEnigeEchte M.J. - EEEMJ
Door Briolet:
Door EersteEnigeEchte M.J. - EEEMJ: …Die rechtszaak is al lang geleden gewonnen door een klant/privacy-activist en verloren door AH. De reden was met name het grote machtsverschil tussen AH (de grootste supermarktketen van Nederland, waar veel mensen nauwelijks omheen kunnen) en de klanten. Dat was in de ogen van de rechter een reden waarom klanten bescherming verdienen …

(Ik zeg dit even uit mijn hoofd, zonder het opnieuw op te zoeken.) M.J.

Goed geheugen. Nu je dit aanhaalt, begint bij mij inderdaad ook te dagen dat er ooit zo'n proces was.

Ik blijf de uitspraken van rechters wispelturig vinden. Neem b.v. de ANWB. Dat is ook een behoorlijk grote organisatie. Ik ben er nooit lid van geweest en moet altijd het volle pond betalen in hun winkels. Geregistreerde klanten krijgen wel korting.
Een verschil met de AH is natuurlijk dat de 'bonuskaart' van de ANWB niet gratis is.

Ik denk dat veel Nederlandse rechters in de afgelopen jaren zijn verrechtst en meer in de bubble van de overheid en het grote bedrijfsleven terecht zijn gekomen, en daarom minder rechtsbescherming aan de burger geven dan, pak hem beet, tien of vijftien jaar geleden. Dus het zou zomaar kunnen dat jij in zoverre gelijk hebt dat, als de rechtszaak op dit moment zou worden gevoerd, de rechter in het voordeel van AH zou beslissen. M.J.
21-10-2021, 13:45 door Anoniem
Zelfscan doe ik nooit. Kassamedewerkers kunnen dat beter dan ik, het is tenslotte hun werk. Boodschappen doen gaat altijd nog het makkelijkste met een boodschappenkar en een bemenste kassa. Behalve wanneer er een dwaas achter je komt staan die al spullen op de band zet als jij nog niet klaar bent. Zou mooi zijn als die 1,5 m. afstand (in ieder geval in winkels) weer wordt ingevoerd.
22-10-2021, 00:06 door Anoniem
Dit is toch wel het beste verdienmodel, met.....de klant doet het werk.
De klant doet het werk bij Internet bankieren.
De klant doet het werk bij zelfscannen.
De klant doet het werk bij gratis, maar profiteert daar niet zelf het meeste van.
Wij doen steeds meer van hetgeen vroeger voor ons gedaan werd.

Wij doen steeds meer voor een aantal mensen, die niet werken en daar stinkend rijk van worden.
Soms na een periode dat ze met onmogelijk veel verlies genoegen namen,
lopen ze ineens binnen als ze de concurrentie hebben uitgeschakeld - Uber bijvoorbeeld, Amazon.

Wat is er toch met de wereld aan de hand, dat heel veel mensen altijd al verkeerd hebben gedaan?

En alles is van maar twee partijen, of van Blackrock of van Vanguard, meer smaken zijn er niet.

Toedeloe,
23-10-2021, 07:29 door quikfit
Ik werk daar niet...
23-10-2021, 14:08 door Briolet
Door Anoniem: Zelfscan doe ik nooit. Kassamedewerkers kunnen dat beter dan ik, het is tenslotte hun werk

Een gemiddelde klant heeft tientallen jaren ervaring. Een gemiddelde kassamedewerker slecht een paar jaar. Na een gewenningsperiode doe je het zelf net zo goed. Ik heb wel meegemaakt bij iets als een avocado, dat de dame achter de kassa aan een collega moest vragen dat dat ronde ding is. Als koper weet je wat je pakt.

Door Anoniem: Boodschappen doen gaat altijd nog het makkelijkste met een boodschappenkar en een bemenste kassa.

Bij zelfscan ben je af van dat hele ompakken bij de kassa. Je stopt de producten direct in je tas of in kratten die in je winkelwagentje staan. Daarna de tas op de fiets of de kratten in je auto. De eerstvolgende ompak sessie is pas thuis bij de provisie- of koelkast.
23-10-2021, 14:52 door Anoniem
Hier in mijn streek is dat mogelijk. Ik vind het leuk.
23-10-2021, 15:56 door Anoniem
Door Briolet:
Door Anoniem: Zelfscan doe ik nooit. Kassamedewerkers kunnen dat beter dan ik, het is tenslotte hun werk

Een gemiddelde klant heeft tientallen jaren ervaring. Een gemiddelde kassamedewerker slecht een paar jaar. Na een gewenningsperiode doe je het zelf net zo goed. Ik heb wel meegemaakt bij iets als een avocado, dat de dame achter de kassa aan een collega moest vragen dat dat ronde ding is. Als koper weet je wat je pakt.

Door Anoniem: Boodschappen doen gaat altijd nog het makkelijkste met een boodschappenkar en een bemenste kassa.

Bij zelfscan ben je af van dat hele ompakken bij de kassa. Je stopt de producten direct in je tas of in kratten die in je winkelwagentje staan. Daarna de tas op de fiets of de kratten in je auto. De eerstvolgende ompak sessie is pas thuis bij de provisie- of koelkast.
Ja dat is het ideale scenario: de klant weet en kan alles beter dan het personeel, en steelt nooit.
Dat zal in de praktijk meestal niet het geval zijn.
23-10-2021, 16:23 door Anoniem
Door Briolet:
Door Anoniem: Zelfscan doe ik nooit. Kassamedewerkers kunnen dat beter dan ik, het is tenslotte hun werk

Een gemiddelde klant heeft tientallen jaren ervaring. Een gemiddelde kassamedewerker slecht een paar jaar. Na een gewenningsperiode doe je het zelf net zo goed. Ik heb wel meegemaakt bij iets als een avocado, dat de dame achter de kassa aan een collega moest vragen dat dat ronde ding is. Als koper weet je wat je pakt.

Door Anoniem: Boodschappen doen gaat altijd nog het makkelijkste met een boodschappenkar en een bemenste kassa.

Bij zelfscan ben je af van dat hele ompakken bij de kassa. Je stopt de producten direct in je tas of in kratten die in je winkelwagentje staan. Daarna de tas op de fiets of de kratten in je auto. De eerstvolgende ompak sessie is pas thuis bij de provisie- of koelkast.

Ik heb liever persoonlijk contact met een kassamedewerker. Een glimlach kan mijn dag goedmaken. En ik wil contant betalen. Niemand hoeft bij te houden wat ik koop.

Als er genoeg kassa's open zijn, kun je ook rustig inpakken. Waarom moet het allemaal zo onmenselijk en onpersoonlijk? waarom die obsessie met IT-systemen die ook heel duur zijn. Wat een armoe.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.