image

Overspannen IT afdelingen moeten security outsourcen

vrijdag 23 april 2004, 12:02 door Redactie, 8 reacties

Onverantwoordelijke en onkundige gebruikers die er niet in slagen om hun anti-virus software van de nieuwste updates te voorzien zorgen ervoor dat IT afdelingen overspannen raken omdat ze niet alle aanvragen van de gebruikers kunnen verwerken, zo blijkt uit een Engels onderzoek. 64% van de ondervraagde bedrijven liet dan ook weten gedwongen te zijn om anti-virus updates aan een derde partij uit te besteden. "Gebruikers kunnen er niet op vertrouwd worden dat ze hetzelf doen. Bedrijven vechten een slag die ze niet kunnen winnen, tenzij ze anti-virus management centraliseren, zodat al het netwerkverkeer op één plek gescand wordt," aldus dit persbericht.

Reacties (8)
23-04-2004, 12:53 door Anoniem
Anti-virus updates uitbesteden ??
Overspannen consultants/outsourcing firma's zullen toch een betere reden
moeten bedenken om hun omzet cijfer omhoog te krijgen.
23-04-2004, 13:21 door Anoniem
outsourcen?? Wij doen het de hele IT met z'n tweeen, en hebben geen
probleem met het bijhouden van de updates. Gewoon de virusfiles geregeld
binnenhalen, en bij de gebruikers een geforceerde update doen. Daarnaast
zorgen dat ze niet in het management gedeelte kunnen komen, en je bent
klaar. Toch?
23-04-2004, 13:29 door Anoniem
Door Anoniem
outsourcen?? Wij doen het de hele IT met z'n tweeen, en hebben geen
probleem met het bijhouden van de updates. Gewoon de virusfiles geregeld
binnenhalen, en bij de gebruikers een geforceerde update doen. Daarnaast
zorgen dat ze niet in het management gedeelte kunnen komen, en je bent
klaar. Toch?

Inderdaad jah, zou doen wij dat hier ook altijd. Wij maken gebruik van
Norman, elke keer als een gebruiker inlogd op ons netwerk worden
automatisch de laatste virus definities binnen gehaald.
23-04-2004, 15:32 door Anoniem
Ik wil ook werken bij een bedrijf waar je je eigen antivirus updates mag
installeren. Leuk joh, kun je gelijk je eigen O.S. installeren, je eigen netwerkje
aanleggen, je eigen applicaties ontwikkelen etc. Weg met ITIL, werken wordt
weer leuk:-)
23-04-2004, 15:36 door Anoniem
Als je zegt, ik heb mijn handen vol aan gebruikers problemen, dan zeg ik OK,
maar je gaat me niet vertellen dat je je handen vol hebt aan iets wat je in de
meeste gevallen automatisch kunt laten doen.
24-04-2004, 13:57 door Anoniem
je zou achterover vallen als je wist in hoeveel bedrijven de gebruiker
beheerder zijn op hun pc omdat ze gebruik maken van software dat geen
enkel benul heeft van NT security policies
maar AV dat voor beheersproblemen zorgt heb ik zelf toch nog nergens
gezien, wel een bedrijf waar elke client op zich de updates van het internet
ging halen, vonden ze raar dat het allemaal zo traag ging

grtz
24-04-2004, 22:08 door Anoniem
hehehe, de link werkt al niet meer, geeft nu een 404 error :D
Blijkbaar waren ze er zelf ook al achter dat het nergens
over ging. ;)
28-04-2004, 13:27 door Anoniem
Ik niet anders zeggen dat ik erg blij ben dat we onze Gateway e-mail security
uitbesteed hebben.

We hebben de verantwoording voor 1500 e-mail gebruikers door heel
Europa en werden gewoon overspoeld door spam en virus e-mails.
Iedere dag 22.000 NDR's uit je queue weghalen omdat een of andere
spammer het op je voorzien heeft is lekker werk....
Ook leuk was Sobig.F die onze mailserver plat heeft gelegd.

Mijn mening is dat we als IT afdeling steeds meer met het zelfde aantal
mensen moeten doen we dat moeten doen waar we zinvol gebruikt kunnen
worden en niet als een stel domme schapen NDR's uit de queue halen, daar
heb ik m's MCSE niet voor gehaald.

Desktops blijven een probleem met updaten maar sinds we de gateways
met Frontbridge hebben beveiligd hebben we hier meer lucht voor gekregen
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.