De landelijke storing waardoor het gisteren tijdelijk niet mogelijk was om bij alle 3800 geldautomaten van Geldmaat geld te pinnen en storten werd veroorzaakt door een netwerkstoring bij de softwareleverancier. Na enkele uren werd de storing verholpen en kon er gisterenavond weer bij de geldautomaten worden gepind.
De storing ontstond gisterenmiddag, zo blijkt uit een overzicht van Allestoringen.nl. "Het deed zich overal in het land voor, maar het gebeurt niet voortdurend. Vandaar dat sommige transacties goed zijn gegaan en andere niet. Het ging om een vrij unieke storing", aldus een woordvoerder tegenover het AD. Details over de storing zijn niet bekend. Geldmaat maakte gebruik van de diensten van de Noorse it-dienstverlener EVRY, die in 2019 door de Finse it-dienstverlener Tieto werd overgenomen, wat tot een nieuw bedrijf genaamd TietoEVRY leidde. Het Finse bedrijf levert nog steeds diensten aan Geldmaat.
"De eerder gemelde storing is inmiddels verholpen. Geld opnemen en storten is weer mogelijk. Heeft u eerder geld opgenomen dat niet is uitgekeerd door de automaat, dan wordt dit vanzelf teruggestort. Onze excuses voor het ontstane ongemak", zo liet Geldmaat gisterenavond op Twitter weten. Geldmaat is een samenwerking van ABN AMRO, ING en Rabobank, en heeft sinds 2019 stapsgewijs de geldautomaten van deze banken overgenomen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.