Door Anoniem: Waarom moet je persoonlijke autokeuze (en co2 uitstoot) van belang zijn voor een bedrijf? Straks bemoeit de baas zich straks met wat voor kar je rijdt, omdat hij daar op wordt afgerekend
Daar lijkt het wel op, want alleen dan kan hij de CO2 uitstoot berekenen. Of ze staan regelmatig je uitlaatgas te controleren om de cijfers bij te werken. Milieumaatregelen zijn nodig, dat klopt, en hard ook. Maar de beste oplossing is deze maatregel echt niet, tenzij ze de werkgever het recht geven om medewerkers een vervoer aan te bieden, zonder dat die medewerkers daar aan hoeven bij te dragen.
Door Anoniem: Door Anoniem: De reisafstand van woonadres naar de zaak is toch bekend? En wil jij niet je kilometers (zakenreis) vergoed krijgen die je met je privé auto rijdt voor het bedrijf?
Daar betaal je bijtelling voor lijkt mij.
Over het gebruik van je privé auto heb je geen bijtelling. En de kilometervergoeding is belastingvrij € 0,19 dus niet volledig kostendekkend.
De overheid moet eens leren snappen, dat wanneer je dingen wil bereiken, je hier budget voor moet hebben. In onze stad worden op een aantal buslijnen de frequenties verlaagd, omdat er te weinig passagiers zijn. Maar dat is een vicieuze cirkel, Want het wordt dan alleen maar lastiger om met het OV ergens te komen. Een hogere frequentie, lage prijzen en goede aansluitingen bevorderen het gebruik eerder. Probeer maar eens om in het weekend om 9 uur 's morgens op een afspraak in een sporthal aan de andere kant van het land te komen. Gaat je echt niet lukken, want dan moet je de avond ervoor al vertrekken. Dat probleem heb je ook met je werk. Moet je om 7 uur beginnen, kun je met de fiets, scooter, motor of auto gaan, het OV helpt je daar meestal niet mee. Zouden ze voor een goede infrastructuur op dat vlak zorgen, kunnen ze de mensen daar ook naartoe wijzen en is de milieuverbetering hoog, plus veel minder files, aangezien 1 bus tot 50 personen tegelijk kan vervoeren.