Cloudcommunicatieplatform Twilio waarschuwt klanten dat een aanvaller toegang tot hun gegevens heeft gekregen nadat personeel in een phishingbericht trapte. Het malafide bericht werd via sms naar zowel huidige als voormalige medewerkers van Twilio gestuurd en leek van de it-afdeling afkomstig, zo laat het bedrijf in een blogposting weten. Ontvangers werd gevraagd om via de meegestuurde link hun wachtwoord te wijzigen.
De link wees naar een phishingsite die op de inlogpagina van Twilio leek. Meerdere werknemers trapten in de phishingaanval en vulden hun inloggegevens op de phishingsite in. Twilio noemt geen exact aantal. Met de ingevulde inloggegevens kreeg de aanvaller toegang tot interne systemen van het bedrijf en kon zo gegevens van klanten opvragen. Hoeveel klanten slachtoffer van het datalek zijn geworden laat Twilio niet weten. Ook meldt het bedrijf niet tot wat voor soort klantgegevens er toegang is verkregen en wat de gevolgen hiervan zijn.
Twilio zegt dat het personeel een verplichte awarenesstraining over social engineering laat volgen. Verder wordt er gekeken naar technische maatregelen. Twilio biedt een platform voor telefonie, het versturen en ontvangen sms-berichten en andere communicatiefuncties. Het bedrijf telt 256.000 actieve klanten en had vorig jaar een omzet van 2,84 miljard dollar.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.