Door Anoniem: Heb je al gebeld met de AppleCare lijn om te vragen of iets bekend is?
Als jouw aanname waar was las je daar bij veel klanten klachten over en in de USA hebben ze dan ook heel snel een aanklacht. Mijn aanname zou dus zijn dat er geen opzet is.
Ja, ik heb nog support op dit maar de applecare is echt bagger...
Mijn vorige problemen zijn ook allemaal met een kluitje in het riet 'opgelost'...
#1 mijn iPhone zou dual sim hebben, dat klopt niet, het heeft 1 nano sim en 1 esim, is door verkopers als dual sim verkocht.
Dat is een wezenlijk verschil omdat bij dual sim je verwacht 2 simkaarten te kunnen gebruiken.
Ik maakte dus ook gebruik van 2 fysieke simkaarten omdat beide providers geen esim ondersteunden.
Dat heb ik zelf moeten oplossen door 1 abbo te verhuizen naar T-Mobile die wel esim ondersteunde.
#2 hierna bleek dat bij gebruik van dual sim (kuch, 1nano1esim) 5G banden niet bruikbaar waren. dit resulteerde in de foon 5G verbinding te maken maar geen data meer te sturen, alsof je geen netwerk verbinding had.
Ook hier contact opgenomen met de apple idiots.
Na lang dralen niets mee gebeurd met de melding
na een maand nog een melding, weer niets
na nog een maand een melding, nog steeds niets
weer een maand later kom ik op een engels forum waar anderen dezelfde problemen ondervonden erachter dat er een bug zat in de firmware van de iphone 12 vanwege een andere bug op een andere foon.
7 maanden later is er eindelijk een firmware update waarbij dual (kuch) sim eindelijk werkt, ook met 5G.
#3 toen kocht ik apple airtags....
ik werd 24/7 per dag minstens 1 keer per uur wakker gepiept door mijn airtags... via via kwam ik erachter dat iedereen in mijn omgeving berichten op hun iphone kreeg (chargeer-mode on) "pas op, er is een stalker actief en die heeft misschien een airtag in je kleding of tas gestopt, druk hier om het te laten piepen om te kijken of het bij jou actief is"... (chargeer mode off)...
Lekker dan, maar het was ook echt iedereen met een iphone... mensen die ik in de kantine mee at of in een straal van 20m om me heen zaten, mensen in de trein, mensen in een vergadering, zelfs mensen in de file met me...
Melding van gemaakt en ik kwam er al snel achter dat die apple idiots alleen maar een formulier opzoeken met onderwerp 'airtags' en dan als een ito dat lijstje afwerken..
affijn, daar kwam ik niet verder mee
dag later nog eens gebeld met een andere idiot...
Die wilde mijn foon overnemen en de instellingen aanpassen...
dat heeft ie gedaan maar die ITO heeft alleen de meldingen van MIJN telefoon uitgezet... ik kreeg dus geen meldingen meer van mensen die airtags in mijn tas gestopt hadden (getest met security collega) maar anderen nog steeds wel...
ik zag ook geen manier in de instellingen om andere gebruikers minder te waarschuwen, dus alles wat op mijn foon aangepast zou worden zou zowiezo zinloos zijn.
uiteindelijk maar de airtags aan andere mensen gegeven om van dat kutgepiep de godsganzedag af te zijn.
#4 gebeld met apple idiots voor bluetooth probleem...
idiots lopen door het bluetooth menu en vinden niets spannends, adviseren zoals ik al zelf gedaan had het bluetooth op primary te zetten, wat niet erg handig is als je op een dag 3 keer van headset veranderd en minstens 4 keer per dag in de auto waarvan 2 keer zonder applecarplay wat ook een drama was om aan de praat te krijgen omdat ik siri uit had staan en dan werkt apple car ook niet..
Dus ja, ik heb apple support (ze hebben me nog nooit kunnen helpen, dus support zou ik het niet noemen) gebeld en nee, ze kunnen niet helpen, zoals zo vaak hiervoor...