image

Spam kost bijna 2000 dollar per werknemer

dinsdag 8 juni 2004, 12:30 door Redactie, 1 reacties

Uit onderzoek door Nucleus Research is gebleken dat grote bedrijven door verlies van produktiviteit veroorzaakt door ongewenste commerciele e-mail, bijna 2000 dollar per werknemer verliezen. Waren de bedrijven in 2003 nog 874 dollar aan verloren produktiviteit per werknemer kwijt, dit jaar is de schadepost opgelopen tot 1934 dollar. Werknemers zijn elke dag zo'n 15 minuten met spamberichten bezig. Sommige bedrijven hebben door het gebruik van anti-spam filters succes in de strijd tegen spam, dat nu goed is voor 70% van al het e-mailverkeer, maar in het algemeen blijken spamfilters en andere anti-spam technologieen niet tegen de enorme hoeveelheid spam opgewassen. (Washington Post - registratie verplicht)

Reacties (1)
10-06-2004, 00:35 door Anoniem
Pak gewoon de lui op waarvoor gespammed word simple toch..
uiteindelijk zijn dat degene die er het meeste profijt van hebben..
Maarja dat zal wel een veels te simpele oplossing zijn, het is beter dat er veel
over ge-vergaderd wordt, en lekkere dikke raporten over geschreven word.
En niet vergeten de onderzoek sub-commissies, die uiteraard raporteren aan
de uhh hoofd-commissie..
En ook niet vergeten al de zogenaamde spam-specialisten die natuurlijk ook
hun eigen onderzoeken uitvoeren, en er ook over willen wauwelen..
Mennnn dit schiet echt niet op hoor..
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.