Door AnoniemDoor Anoniem
Tegenwoordig gaat elk bedrijf laks om met gegevens om van
klanten,
laatst
was er nog een complete emaillijst van een ANTIVIRUS bedrijf
gestolen.
Daarom koop ik nog steeds niets via inet.
Het zijn (te) duurbetaalde IT-professionals die laks met beveiliging
omgaan, deze zouden contractueel nalatigheid verweten kunnen
worden
zoals mijn werkgever doet met lakse IT-professionals.
Voorbeeld: een collega had vorig jaar een opdracht voor het
opzetten van
een omvangrijke DB, deze vond op vrijdag de tijd belangrijker dan
de
beveiliging.
Het zelfde weekend werd het systeem gekraakt en gekopieerd, de
medewerker werd op maandag op staande voet onslagen en zijn
opgebouwde bonus van 18000,- euro werd ingehouden.
Bij een juridische procedure van de werknemer tegen zijn ontslag,
adviseerde de rechter hem niet verder te procederen aangezien
zijn
contract mogelijkheden biedt tot verdere vordering van
herstelkosten, zijn
vordering werd dus afgewezen en de man werd opnieuw gewezen
op de
verantwoordelijkheid die hoort bij het salaris.
Hiermee onstaan échte professionals en daardoor is mijn
werkgever al
jaren marktleider in zijn specialisme.
Goede zaak , verantwoordelijkheden moet je niet te licht op vatten.
Bij de lusten horen ook de lasten.
Van mij mag iedere bedrijf in iedere richting zo een beleid voeren.
Dat scheidt tenminste het koren van het kaf.
Maar ik vind wel dat in situaties zoals bovenstaande dat er altijd
een 2e persoon ook aan moet werken als backup.
Mocht een van de 2 personen uitvallen door een serieus probleem
dan is er nog een backup.
Ook kan je elkaar dan controleren op je werkzaamheden.
Dit alles komt de betrouwbaarheid alleen maar ten goede...
W