Door Anoniem: wordt dit nog gemakkelijker, immers eenmaal toegang tot de Bankrekening onder dwang afgedwongen, kan de maximale overschrijving en contant pinnen direct worden verandert, en het gehele tegoed naar de bankrekening van geldezel(s) worden overgeboekt.
Dit was toch altijd al het geval?
Pas sinds de smartphone met BankApp kan het direct op straat. Voorheen moest de boef eerst naar huis.
Nee hoor, het kon altijd al, via de website icm een pas/pincode en een reader.
En vanaf het moment dat je de limieten kon aanpassen, via de App.
Het gemak van mobiel bankieren (vooral gemakkelijk voor de bank) brengt dus onmiskenbaar extra risico's met zich mee.
De app is ook veel gemakkelijker voor de klant en niet alleen voor de bank.
Er is inderdaad een extra risico, maar dit is betrekkelijk klein.
Door Anoniem: Ik zal wel weer de uitzondering zijn, maar waarom zou ik een app op een telefoon willen om iets met een bank te doen? De bankzaken worden elke 2 weken afgehandeld. Wie meer haast heeft, zal met een verdomd goede reden moeten komen - geen enkele reden om dat 'onderweg' te doen.
Kortom: het voornaamste probleem is menselijk gedrag. Deels veroorzaakt door drammen van banken.
Ja, je bent een uitzondering.
Leuk dat jij het elke 2 weken doet, ik doe dit wanneer ik het nodig heb, eventueel waar ik dit ook kan. Direct afronden en je bent klaar.
Jij noemt dit menselijk gedrag, ik noem het efficient, gemak, snelheid.
Jij noemt dit drammen, ik noem dit toekomst, wensen van de klant, vernieuwing, met je tijd mee gaan, nieuwe ontwikkelingen.
Vroegha, deed ik dit met een modem inbellen bij de bank voor mijn bankzaken. Waarom is dit denk je nu nergens meer mogelijk is?
Misschien zoals jij het noemt, menselijk gedrag en drammen?
Of toekomst, wensen van de klant, vernieuwing, met je tijd mee gaan, nieuwe ontwikkelingen, efficient, gemak, snelheid?