/dev/null - Overig

gsm nummer bij woning van woningbouwvereniging?

28-07-2023, 14:59 door Anoniem, 12 reacties
Vandaag werd ik ineens gebeld door heel veel mensen (in gebrekkig nederlands), dus dat viel al direct op.
Blijkt mijn GSM nummer geplaatst te zijn bij een huurwoning aan de andere kant van nederland.
Dus wanneer je wilde reageren op een huurhuis dan moest je MIJN nummer bellen...

Nu had ik laastst al een issue met een autogarage die mijn nummer overal bij alle klanten zette als 'default' nummer (bizar eigenlijk) en werd ik gebeld en geSMSt voor heel veel Mitsubishi's dat de auto klaar was voor onderhoud.

Normaal gesproken is het pech, en als het veel en lang duurt een ander nummer...
Het probleem anno 2023 is echter dat mijn nummer voor honderden accounts ingesteld staat als last-standing-contactnummer, dus voor wachtwoord resets, backupnummer enz...
Dan ga je dat niet 'effe' aanpassen.

Kun je zo'n toko aansprakelijk stellen voor dikke-vingers?
Reacties (12)
28-07-2023, 17:12 door Anoniem
Door Anoniem: Vandaag werd ik ineens gebeld door heel veel mensen (in gebrekkig nederlands), dus dat viel al direct op.
Blijkt mijn GSM nummer geplaatst te zijn bij een huurwoning aan de andere kant van nederland.
Dus wanneer je wilde reageren op een huurhuis dan moest je MIJN nummer bellen...

Nu had ik laastst al een issue met een autogarage die mijn nummer overal bij alle klanten zette als 'default' nummer (bizar eigenlijk) en werd ik gebeld en geSMSt voor heel veel Mitsubishi's dat de auto klaar was voor onderhoud.

Normaal gesproken is het pech, en als het veel en lang duurt een ander nummer...
Het probleem anno 2023 is echter dat mijn nummer voor honderden accounts ingesteld staat als last-standing-contactnummer, dus voor wachtwoord resets, backupnummer enz...
Dan ga je dat niet 'effe' aanpassen.

Kun je zo'n toko aansprakelijk stellen voor dikke-vingers?

Natuurlijk kun je aansprakelijk STELLEN . Of je ook gelijk krijgt is een tweede.

Normaal gesproken moet iemand die jou (onbedoeld) schade toebrengt die inderdaad vergoeden.

Jij hebt min of meer de plicht om te zorgen dat die schade niet veel verder oploopt - De boel "lekker verder kapot laten gaan want dan moet de buurman meer vergoeden" gaat niet gehonoreerd worden .
(denk aan lekkage enzo).

Je moet dus de veroorzaker melden dat ze iets doen waar jij schade van ondervindt , en je kunt ze voor de geleden schade aansprakelijk stellen .
Je zult dat (als geldbedrag) moeten onderbouwen , en ik denk dat "ik werd een aantal keren gebeld" je niet veel geld gaat opleveren.
(stellen dat jouw ergernis E. 250 per telefoontje 'schade' is zie ik niet gebeuren. - het NL recht is vrij terughoudend in immateriele schade, zeker voor 'foutje, kan gebeuren' en slechts overlast) .

Mijn natte vinger is denk ik best redelijk, maar vraag het verder je rechtsbijstand verzekering.

Heb je één of ander 'makkelijk' nummer, 06-12345678, of 06-11112222 of zo iets ? Dan ga je nog vaak 'whack a mole' moeten spelen.
28-07-2023, 18:55 door Anoniem
Klinkt dat het tijd wordt om een ander telefoonnummer aan te vragen.
28-07-2023, 19:54 door Anoniem
het is wel een synchroom nummer maar niet een die je zou inkloppen als je 12 bent en op zondagmorgen je verveelt.
29-07-2023, 07:13 door Anoniem
Je schrijft in de titel dat het een woningbouwvereniging betreft. Ik neem aan dat je weet welke. Heb je contact met hun gehad? Hoe hebben ze gereageerd? Is dat telefoonnummer direct gecorrigeerd?

Ik ben geen jurist, maar ze aansprakelijk stellen lijkt me lastig. Om een schadevergoeding te krijgen moet je die schade kunnen becijferen. Immateriële schade zal vermoedelijk tot zo'n lage claim leiden dat het de moeite echt niet waard is. Als je bij een advocaat aanklopt begint die er waarschijnlijk niet eens aan om die reden.

En de werkelijke schade die je hebt is vermoed ik vooral een stevige dosis ergernis over de situatie. De neiging om dan iets terug te willen doen (ze aansprakelijk stellen) is dan heel natuurlijk, maar als ik iets heb geleerd in mijn leven over dat soort situaties is dat het nagenoeg nooit tot een bevredigend resultaat leidt. Je bereikt er namelijk mee dat je zelf langer in je ergernis blijft hangen en hem zelfs voedt door met het onderwerp bezig te blijven, terwijl wat je er uiteindelijk uitsleept vrijwel zeker tegenvalt, en tegenvallen doet het juist als je ergernis alleen maar groter is geworden door de frustraties en lange doorlooptijd van het gevecht dat je bent aangegaan om een genoegdoening te krijgen.

Je hebt meer aan een woningbouwvereniging die goed reageert door de fout meteen te corrigeren. Als die betrokken en adequaat zijn in hun reactie dan doet dat meestal meer om de angel uit de ergernis te trekken dan een strijd aangaan.

Mijn advies zou dus zijn om te stoppen met er een punt van te maken zodra dat telefoonnummer is gecorrigeerd en te accepteren dat je een keer botte pech hebt gehad. Hoe eerder jij het onderwerp achter je laat hoe eerder je ergernis erover de kans krijgt om af te zakken.
29-07-2023, 10:59 door Anoniem
Die opmerking van 07:13 hiervoor was helemaal correct. We leven hier niet in een land waarin je anderen miljoenen kunt laten betalen als schadevergoeding voor ongemakkelijke situaties die jou ergernis of klein leed bezorgen.
Zelfs als je echt schade hebt dan nog kun je alleen maar specifiek die schade vergoed krijgen, het gaat dus niet zo als in andere landen dat je een feitelijk geleden schade met een factor 3 mag verhogen als compensatie voor ergernis en emotie.
29-07-2023, 14:28 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Vandaag werd ik ineens gebeld door heel veel mensen (in gebrekkig nederlands), dus dat viel al direct op.
Blijkt mijn GSM nummer geplaatst te zijn bij een huurwoning aan de andere kant van nederland.
Dus wanneer je wilde reageren op een huurhuis dan moest je MIJN nummer bellen...

Nu had ik laastst al een issue met een autogarage die mijn nummer overal bij alle klanten zette als 'default' nummer (bizar eigenlijk) en werd ik gebeld en geSMSt voor heel veel Mitsubishi's dat de auto klaar was voor onderhoud.

Normaal gesproken is het pech, en als het veel en lang duurt een ander nummer...
Het probleem anno 2023 is echter dat mijn nummer voor honderden accounts ingesteld staat als last-standing-contactnummer, dus voor wachtwoord resets, backupnummer enz...
Dan ga je dat niet 'effe' aanpassen.

Kun je zo'n toko aansprakelijk stellen voor dikke-vingers?

Natuurlijk kun je aansprakelijk STELLEN . Of je ook gelijk krijgt is een tweede.

Normaal gesproken moet iemand die jou (onbedoeld) schade toebrengt die inderdaad vergoeden.

Jij hebt min of meer de plicht om te zorgen dat die schade niet veel verder oploopt - De boel "lekker verder kapot laten gaan want dan moet de buurman meer vergoeden" gaat niet gehonoreerd worden .
(denk aan lekkage enzo).

Je moet dus de veroorzaker melden dat ze iets doen waar jij schade van ondervindt , en je kunt ze voor de geleden schade aansprakelijk stellen .
Je zult dat (als geldbedrag) moeten onderbouwen , en ik denk dat "ik werd een aantal keren gebeld" je niet veel geld gaat opleveren.
(stellen dat jouw ergernis E. 250 per telefoontje 'schade' is zie ik niet gebeuren. - het NL recht is vrij terughoudend in immateriele schade, zeker voor 'foutje, kan gebeuren' en slechts overlast) .

Mijn natte vinger is denk ik best redelijk, maar vraag het verder je rechtsbijstand verzekering.

Heb je één of ander 'makkelijk' nummer, 06-12345678, of 06-11112222 of zo iets ? Dan ga je nog vaak 'whack a mole' moeten spelen.


Nuttige info.... en precies wat ik ook denk

Je kunt ze aansprakelijk stellen en bijvoorbeeld de kosten voor je nieuwe telefoon nummer (wijziging) en visitekaartjes/briefpapier met je nummer laten betalen maar dan moet je natuurlijk wel je nummer wijzigen en nieuwe kaartjes printen.

Je kunt ze niet aansprakelijk stellen voor een X bedrag wegens "leed", dit is Amerika niet ;-)

Als ik geld zou krijgen voor mijn frustraties was ik allang miljardair geweest namelijk..... het leven is eenmaal 1 bak ellende. Een soort Via Dolorosa. De kunst is om betekenis te vinden in het lijden.

De werkelijke schade zal waarschijnlijk dus een paar tientjes zijn tot max 100 euro. Je kunt dit misschien direct met de woningvereniging overleggen en vragen om het onderling op te lossen, want anders komt er een bedrag bij van een procedureur en dat zijn grotere bedragen. Misschien even lief uitleggen dat je door hun nalatigheid nu overlast hebt ervaren (en nog steeds gebeld wordt?) en je door hun dus een ander nummer moet aanvragen, wat allerlei consequenties heeft voor jou. Of ze willen betalen voor de nummerwijziging/visitekaartjes want het is immers hun fout. Zo niet kun je ze een brief sturen en als ze daar niet op reageren binnen 2 maanden een in gebreke stelling. Daarna geen reactie dan kun je je wenden tot een advocaat maar ik zou eens contact opnemen met het Juridisch Loket voor gratis advies....

Voor je beschadigde privacy... welkom in de moderne wereld, het is ons allemaal overkomen. Sommigen met schade voor hun leven anderen die een beperkt leven leiden (lijden)... hier kun je ze niet aansprakelijk voor stellen. Maar als je irritaties dusdanig hoog zijn, kun je altijd de Autoriteit Persoonsgegevens site bezoeken en een melding maken daar. Verwacht er niets van maar mochten ze in de toekomst over de schreef gaan met een spectaculaire breach, zal dit wel mee tellen.

Ben je alleen geirriteerd, kun je nog altijd hun informatie openbaren.... dat zou ik zelf wel doen want "where we suffer one we suffer all".. gewoon je inschrijven op een paar forums en hun naam openbaren als ze je nergens mee tegemoet komen.

Zo heb jij je wraak bij een partij die toch niet gaat betalen.......

Peter Q
30-07-2023, 08:55 door Anoniem
Telefoon uit zetten en alleen even aanzetten als je een reset wilt doen. Jij je rust en de rest zoekt het wel uit.
30-07-2023, 09:45 door Anoniem
Door Anoniem: Telefoon uit zetten en alleen even aanzetten als je een reset wilt doen. Jij je rust en de rest zoekt het wel uit.

En niet langer bereikbaar op je eigen nummer.
Dan kun je net zo goed een andere nummer nemen (dan ben je wel bereikbaar) of je telefoon abbo opzeggen (is goedkoper).
31-07-2023, 13:25 door Anoniem
Als je nummer zo vaak gebruikt/misbruikt wordt vermoed ik dat je een "makkelijk" nummer hebt. Klinkt alsof je maar 2 opties hebt en dat is een nieuw nummer of er mee leven. Hier kan je verder niet zoveel mee denk ik.
01-08-2023, 08:18 door Anoniem
was 50 jaar geleden bij onze vaste lijn al zo. Hofman Bitte hoorden we dan aan de andere kant.
Bleek dat het nummer van het bedrijf Hofman bv, dat veel Duitse klanten had, in slechts 1 cijfer verschilde van dat van ons en dat dus veel Duitsers dikke vingers hebben...

Is vanzelf overgegaan weet niet waarom.
01-08-2023, 16:30 door Anoniem
Door Anoniem: was 50 jaar geleden bij onze vaste lijn al zo. Hofman Bitte hoorden we dan aan de andere kant.
Bleek dat het nummer van het bedrijf Hofman bv, dat veel Duitse klanten had, in slechts 1 cijfer verschilde van dat van ons en dat dus veel Duitsers dikke vingers hebben...

Is vanzelf overgegaan weet niet waarom.

Misschien dat Hofman BV verhuisde en dus een ander nummer kreeg. (of gewoon failliet ging).

Je had een stuk meer pech gehad als je geen beller met dikke vingers had, maar een advertentie-plaatser in de gouden gids (ofzo) met dikke vingers want daar ben je nog wel een jaar of langer de lul mee.

Of een nummer dat heel makkelijk mistyped met dat van een pizzeria in de buurt ...
Of gewoon een gerecyled nummer dat voorheen van een pizzeria was, of van een BBS , die dingen koelen heel langzaam af.
01-08-2023, 20:24 door Anoniem
Ik moet aan dat liedje denken met die tekst " Some people got real problems."
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.