image

PostNL: Nederlander verstuurt meer e-mail en minder papieren post

maandag 26 februari 2024, 10:31 door Redactie, 33 reacties

Nederlanders versturen meer e-mail en minder papieren post, aldus PostNL. Het bedrijf wil dat de postwet wordt aangepast, zodat het brieven niet meer binnen 24 uur hoeft te bezorgen. "Onderzoeken tonen aan dat de vraag naar bezorging op de volgende dag significant is afgenomen, en dat is zichtbaar in onze volumes. Wij zijn ervan overtuigd dat de tijd rijp is om de postbezorging aan te passen, zodat deze beter aansluit op de behoefte van klanten en consumenten, en op de huidige arbeidsmarkt", aldus PostNL-ceo Herna Verhagen bij de presentatie van de resultaten van vorig jaar (pdf).

"We hebben te maken met een enorme volumedaling. Zeventig procent van het volume is inmiddels gedigitaliseerd, dus e-mails", aldus Verhagen tegenover BNR. "En mensen hebben minder behoefte aan urgente post die er morgen moet zijn." Als het aan Verhagen ligt zal post binnen twee dagen bezorgd worden, en op termijn binnen drie dagen. "De prioriteitsservice zal blijven, tegen een hoger tarief. Zoals we zien in veel andere Europese landen."

Traditionele dienstverlening

Wat betreft de pakketbezorging verwachten klanten volgens Verhagen steeds vaker een digitaal alternatief voor de traditionele dienstverlening en willen ook meer zeggenschap over de bezorging, zoals het wijzigen van pakketbezorging naar een andere bezorglocatie en -moment of het voorbereiden van retourzendingen.

"Voor een onderscheidende digitale ervaring werken we voortdurend aan de verbetering van de belangrijkste klantreizen." Verder stelt de ceo dat PostNL de mogelijkheden onderzoekt om de ophaal- en sorteerprocessen verder te verbeteren door integratie van transportdiensten. Tevens wordt er ingezet op data en digitalisatie, zoals algoritmes voor de optimalisatie van routes.

Reacties (33)
26-02-2024, 10:54 door Anoniem
Ja, PostNL is goed bezig met het proberen geld te verdienen. Krijg je per E-Mail bericht dat jouw pakket in de namiddag bezorgd wordt dan heb je mogelijk voor een extra bedrag een ander tijdstip van bezorging te kiezen. Dat hoeft niet want ik zit klaar die middag.

Krijg ik in de ochtend dat het ook in de ochtend wordt en dat al een paar keer. Je zou maar vrij moeten nemen om thuis te zijn.

Het lijkt erop dat PostNL juist een later tijdstip opgeeft in eerste E-Mail, om zo ook een eerder tijdstip te kunnen verkopen.
26-02-2024, 11:00 door Anoniem
Ze bezorgen allang niet meer binnen 24 uur, en prioriteitspost is een wassen neus geworden. Rouwkaarten komen een week na verzending aan (n=2) als de begrafenis/crematie al is geweest.

En te weinig personeel? Misschien eens kijken naar je voorwaarden/betaling PostNL?
26-02-2024, 11:09 door Anoniem
Ik gebruik vaak onionshare, echt ideaal!
Niet om kerstkaarten te sturen, dat doe ik nog steeds op papier, haha!
26-02-2024, 11:09 door Anoniem
PostNL zorgt er zelf al jaren voor dat de brievenbuspost afneemt door de prijzen te verhogen, de brievenbussen weg te halen en het niet toestaan van afgifte brievenbuspost op een servicepunt. Ik heb al heel lang het gevoel dat ze van de tak brievenbuspost af willen, maar ik kan het mis hebben.
26-02-2024, 11:40 door Anoniem
Aha, ik begrijp het.

Dat betekent dus dat er extra moet worden bijbetaald (lees: koerier) om je spullen wel binnen 24 uur binnen te hebben.
Maar of de klanten dat wel leuk vinden POSTNL, dat is nog maar de grote vraag hier.

Ik zie nu al de logistieke problemen bij de koeriers opduiken...
26-02-2024, 12:11 door Anoniem
Herinnert iemand zich Sandd nog?
Die bezorgden op minder dagen per week maar hadden hun zaakjes beter op orde dan PostNL nu.
26-02-2024, 12:49 door Anoniem
Brieven zijn door de postnl prijzen niet meer te doen.
Ik zie ook weinig van die rode brievenbussen staan.
Ook het betalen van personeel is slecht. Slechte arbo omstandigheden. Integriteit van bezorger is ook maar twijfelachtig.
26-02-2024, 12:54 door Anoniem
Door Anoniem: Ze bezorgen allang niet meer binnen 24 uur, en prioriteitspost is een wassen neus geworden. Rouwkaarten komen een week na verzending aan (n=2) als de begrafenis/crematie al is geweest.
Dat is ook mijn ervaring (zonder rouwkaarten). Ook wordt lang niet meer elke Postnl-bus geleegd op de dag die erop aangegeven is ("volgende lichting is ...").
Wanneer Postnl formeel van de verplichting af is om de volgende dag te bezorgen voorzie ik dat het dramatisch slechter gaat worden, ook bij post die je bij een postkantoor afgeeft.

Omdat ik met papieren overschrijvingskaarten bankier, die ik ook gebruik voor betalingen aan webshops in het buitenland, die vaak een betalingstermijn van een week hanteren, ben ik erop aangewezen dat Postnl mijn betalingsopdracht de volgende dag bij mijn bank bezorgt; internationale eurobetalingen vergen vaak meer dan vier werkdagen om op hun bestemming aan te komen (zelfs al in Duitsland).
Dus het is voor mij nu al (nog) een loterij, maar zonder deze (formele) bezorgverplichting kan ik het kopen bij minimaal buitenlandse webshops wel geheel op mijn buik schrijven.
26-02-2024, 13:19 door Anoniem
Ik ben geen fan van email. Maar gezien de prijs/prestatie verhouding van PostNL wordt het wel steeds minder interessant om ze in leven de houden en steeds interessanter om wat tijd aan fatsoenlijke encryptie te besteden.
Ofwel: ze delven erg hard hun eigen graf.
26-02-2024, 13:25 door Anoniem
Heb enige maanden afscheid genomen van PostNL. Het is me 2x gebeurd dat het verstuurde pakket niet meer te vinden was bij PostNL, erg slechte zaak. Daarna hoor je er ook nooit meer wat van. De concurrent is een stuk goedkoper en fijn dat ik niet hoef te wachten maar het op mijn eigen tijd/ moment het kan ophalen.

Nederlanders versturen meer e-mail en minder papieren post, aldus PostNL
Goeiemorgen PostNL, net wakker geworden?

Het bedrijf wil dat de postwet wordt aangepast
Want dan kan PostNL ondwer de boete uitkomen die allang uitgedeeld had moeten worden. Bezorgen was vroeger een baan maar tegenwoordig een uitdaging voor en bij PostNL.
26-02-2024, 13:43 door Anoniem
Wat betreft de pakketbezorging verwachten klanten volgens Verhagen steeds vaker een digitaal alternatief voor de traditionele dienstverlening en willen ook meer zeggenschap over de bezorging, zoals het wijzigen van pakketbezorging naar een andere bezorglocatie en -moment of het voorbereiden van retourzendingen.[
Ik heb een keer mijn pakketje willen laten afgeven bij een PostNL servicepunt, moet je die postnl app op je smartphone
zetten en een account aanmaken. Ik heb echt het idee dat hier in Nederland geen echte bestuurders meer zijn, alleen
van die typetjes die zichzelf goed vinden en iedereen moet maa gaan, ik heb mijn account bij PostNL allang geleden
verwijderd en die App, echt niet. Maar het is ook moeilijk om goede bestuurders te komen in deze tijd. En wat ze hier
boven zegt is weer de zoveelste onzin van dit soort mensen, hiermee geeft ze aan dat ze ongeschikt is voor mij.
26-02-2024, 13:49 door Anoniem
Verstuur enkel nog post richting het buitenland. Dat gaat dan tegenwoordig wel via Duitsland, dat scheelt ruim 50% bij een brief tot 20 gram en 20 tot 50 gram zelfs ruim 100%. Wat gek toch dat je dit bij dit soort verschillen niet meer in Nederland op de bus doet.
26-02-2024, 14:14 door Anoniem
Door Anoniem: Ik heb een keer mijn pakketje willen laten afgeven bij een PostNL servicepunt, moet je die postnl app op je smartphone zetten en een account aanmaken.
Kijk uit met die applicatie https://reports.exodus-privacy.eu.org/en/reports/nl.tpp.mobile.android/latest.
26-02-2024, 14:20 door Anoniem
Afgelopen kerstperiode was de bezorging van kerstkaarten heel erg slecht, enkele gewoon niet bezorgd, enkele kwam pas eind januari aan en deze berichten hoorde ik vanuit de hele familie.

Dus ja, dan snap ik wel waarom mensen minder post gaan versturen als de ervaringen steeds slechter worden. Volgend jaar ben ik ook zo iemand die zijn kerstkaarten dan maar per de e-mail gaat versturen, die komt tenminste wel op tijd aan.
26-02-2024, 14:50 door Briolet
Door Anoniem: Brieven zijn door de postnl prijzen niet meer te doen.
Ik zie ook weinig van die rode brievenbussen staan. …

Ik heb niet de indruk dat jij ooit brieven op de bus doet. Het is al weer 18 jaar geleden dat de rode bussen door oranje vervangen zijn. De omschakeling vond eind 2006 plaats. Dat rood stamt nog uit de PTT en TPG Post tijd. (-;
De rode brievenbussen waren nog wel heel lang te koop bij postnl, maar zijn nu uitverkocht.

"En mensen hebben minder behoefte aan urgente post die er morgen moet zijn."

Een vreemde bewering. Wij versturen veel kleine goederen per briefpost en klanten vragen toch vaak of ze de goederen de volgende dag in huis krijgen.
Voor de zakelijke post in bulk heeft PostNL al heel lang de optie van 24 uurs of de iets goedkopere 48 uurs bezorging.
26-02-2024, 14:57 door Reinder
Ik ben blij dat PostNL ook wakker is geschrokken. En ze hebben gelijk, er worden minder brieven gestuurd. Ik denk ook dat het goed is om de vermeende noodzakelijkheid van bezoring van briefpost binnen een dag te herevalueren. Dat PostNL de politiek oproept om haast te maken met een nieuwe postwet lijkt me dan ook geheel terecht, en in die nieuwe postwet zou dan bijvoorbeeld kunnen staan dat er gestreefd moet worden naar bezoring binnen twee of drie dagen maar uiterlijk vier, of iets van dien aard.

Tot die tijd echter is de huidige postwet nog van kracht en, gegeven dat PostNL er op dit moment niet in slaagt zich aan die bezorgtermijn van een dag te houden, vraag ik me af of de toezichthouder niet moet ingrijpen. Ja de huidige wet loopt achter de feiten aan, maar is dat voldoende reden om de wet die er is niet meer te handhaven, en is het aan de toezichthouder om toezicht te houden op de wet die er is, of om zelf op eigen houtje te bepalen welke wetten wel en welke niet gehandhaaft moeten worden?
26-02-2024, 15:07 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Ik heb een keer mijn pakketje willen laten afgeven bij een PostNL servicepunt, moet je die postnl app op je smartphone zetten en een account aanmaken.
Kijk uit met die applicatie https://reports.exodus-privacy.eu.org/en/reports/nl.tpp.mobile.android/latest.
De app van Postnl is niet nodig om het bezorgen van je pakketjes te regelen, alleen een account.
26-02-2024, 15:33 door -Peter-
Door Anoniem: Herinnert iemand zich Sandd nog?
Die bezorgden op minder dagen per week maar hadden hun zaakjes beter op orde dan PostNL nu.

Je hebt een tikfout gemaakt. Waar "maar" staat, moet "dus" staan.

PostNL zegt dat zij aan dezelfde standaarden kunnen voldoen als Sandd als ook zij op minder dagen mogen bezorgen.

Peter
26-02-2024, 15:53 door Anoniem
Mhh, ik kan niet voor de ervaringen van anderen spreken uiteraard, ik vind ze tegenwoordig juist wel meevallen, maar qua stiptheid is zoiets altijd moeilijk in te schatten aangezien ze het erg druk hebben met pakketjes, het ligt er ook maar net aan waar men woont, de ene wijk is vaak later aan de beurt dan de andere. (De mijne vaak als laatste)
Laatst nog een erg zwaar pakket (30 kilo ofzo) zonder mokken en klagen geleverd.
26-02-2024, 15:59 door Anoniem
Door Reinder: Ik ben blij dat PostNL ook wakker is geschrokken. En ze hebben gelijk, er worden minder brieven gestuurd. Ik denk ook dat het goed is om de vermeende noodzakelijkheid van bezoring van briefpost binnen een dag te herevalueren. Dat PostNL de politiek oproept om haast te maken met een nieuwe postwet lijkt me dan ook geheel terecht, en in die nieuwe postwet zou dan bijvoorbeeld kunnen staan dat er gestreefd moet worden naar bezoring binnen twee of drie dagen maar uiterlijk vier, of iets van dien aard.
Een aanpassing van de postwet vind ik billijk, maar dan ik wil wel ervoor pleiten om een nieuwe dienst in te voeren: de spoedbrief, waarmee een bezorging op de volgende dag gerealiseerd wordt (en waarvoor je uiteraard meer betaalt en die je moet afgeven op een postkantoor/ servicepunt).
Als alleen jouw voorstel wordt ingevoerd kan ik online kopen geheel op mijn buik schrijven (het leven voor "analoog" bankierenden is al beperkt genoeg).

Anoniem van 12.54
26-02-2024, 16:01 door Anoniem
Met rouwkaarten had ik vorig jaar een positieve ervaring: Zondag de rouwkaarten ingeleverd en maandagmorgen kwam iemand met de auto de brief bezorgen.
De bezorger komt hier normaal gesproken met de fiets langs en niet op maandag.
26-02-2024, 17:03 door Anoniem
De app van Postnl is niet nodig om het bezorgen van je pakketjes te regelen, alleen een account.
Dan doe ik iets verkeerd maar als ik een pakket bij een PostNL service wil laten af everen kreeg ik als eerste te zien
dat ik die app moet hebben en dan een account, kan ook andersom zij ik weet het niet precies meer.

Dank voor de link, ga echt niet die app installeren, dan maar geen pakketje.
26-02-2024, 17:43 door Anoniem
Ach, dit is gewoon een mastodont die nooit met de tijd is meegegaan, vast zit aan wetten die gemaakt zijn om nog enigzins kwaliteit te borgen bij een monopolist en die wil graag van die wetten af...

Zo kan de NS zich al jarenlang beroepen op vierkante wielen door bladeren (ja, de grootste onzin, maar iedereen gelooft het schijnbaar) en laten ze treinen die teveel vertraging hebben 'uitvallen', zodat ze niet in hun statistieken komen van te veel te laat...

PostNL wil ook zo'n get-out-of-jail-free-card, en wil dus nu de postwet aangepast hebben...
Ook de grootste onzin natuurlijk, want als het klopt wat ze zeggen, dat er minder post bezorgd wordt, zouden ze met de kosten van een postzegel nu al lang boven die 9% rendement moeten uit kunnen komen die als limiet door Mona Keizer (toen CDA, nu BBB) gesteld werd...
Immers, de hardware/sorteermachines, vrachtwagens, vliegtuigen en de bezorgers zijn er al..
Overigens heb ik nog nooit post ontvangen op maandag, dus wanneer er vrijdag post gebust wordt, doet ie er al 120 uur over ipv 24..

Er is geen enkele reden om een wet die al jaren actief is om kwaliteit te borgen op te doeken op basis van internet E-Mail... Dan kan ik ook zeggen dat de maximum snelheid op de A2 omhoog moet naar 340km/h, omdat mijn internet nu 8gbps is.
26-02-2024, 18:40 door Briolet
In veel reacties hierboven worden twee dingen door elkaar gehaald. Het gaat hier over brieven en niet over pakjes. De postwet gaat alleen over de brieven.

Door Anoniem: Een aanpassing van de postwet vind ik billijk, maar dan ik wil wel ervoor pleiten om een nieuwe dienst in te voeren: de spoedbrief, waarmee een bezorging op de volgende dag gerealiseerd wordt (en waarvoor je uiteraard meer betaalt en die je moet afgeven op een postkantoor/ servicepunt).

Tot 10 jaar geleden kon je iets aangetekend versturen en je kon er op vertrouwen dat het de volgende dag bezorgd werd. Tot midden jaren '90 was het nog beter geregeld. Als je voor 12 uur een aangetekende opgaf bij een groter postkantoor, dan kreeg de ontvanger het nog later op diezelfde dag. Ik zat in die tijd in een plaats met 20 duizend inwoners en daar werd de post gewoon 2x daags opgehaald en dat kostte niets extra. Ik heb er een enkele keer gebruik van gemaakt.
26-02-2024, 19:36 door Anoniem
Door Anoniem: Herinnert iemand zich Sandd nog?
Die bezorgden op minder dagen per week maar hadden hun zaakjes beter op orde dan PostNL nu.

Sandd is overgenomen door PostNL en heet nu gewoon,…PostNL.
Nieuwkomers redden het sowieso niet op deze onrendabele markt.
26-02-2024, 20:31 door Reinder - Bijgewerkt: 26-02-2024, 20:32
Door Anoniem: Een aanpassing van de postwet vind ik billijk, maar dan ik wil wel ervoor pleiten om een nieuwe dienst in te voeren: de spoedbrief, waarmee een bezorging op de volgende dag gerealiseerd wordt (en waarvoor je uiteraard meer betaalt en die je moet afgeven op een postkantoor/ servicepunt).

Dat lijkt me een bijzonder goede toevoeging inderdaad.
26-02-2024, 21:31 door Anoniem
Door Anoniem:
De app van Postnl is niet nodig om het bezorgen van je pakketjes te regelen, alleen een account.
Dan doe ik iets verkeerd maar als ik een pakket bij een PostNL service wil laten af everen kreeg ik als eerste te zien
dat ik die app moet hebben en dan een account, kan ook andersom zij ik weet het niet precies meer.

Dank voor de link, ga echt niet die app installeren, dan maar geen pakketje.
Je ziet als eerste dat je de app moet downloaden want die staat blauwgedrukt èn is onderstreept (een hyperlink) en bovendien staan de appstores van G&A prominent onder in beeld. Maar als eerste wordt genoemd ....online (ik heb ook alleen een account).
Uiteraard is het niet de bedoeling dat mensen dat nog zien staan..
26-02-2024, 23:18 door Anoniem
"Wij zijn ervan overtuigd dat de tijd rijp is om de postbezorging aan te passen, zodat deze beter aansluit op de behoefte van klanten en consumenten, en op de huidige arbeidsmark"....


Beter aansluit op de wensen van de aandeelhouders misschien........ straks geen klanten meer voor PostNL.. doei
27-02-2024, 08:46 door Anoniem
Door Anoniem:
En te weinig personeel? Misschien eens kijken naar je voorwaarden/betaling PostNL?
Gelukkig is alleen bij deze bedrijfstak dit een probleem.

Door Anoniem:
Omdat ik met papieren overschrijvingskaarten bankier, die ik ook gebruik voor betalingen aan webshops in het buitenland, die vaak een betalingstermijn van een week hanteren, ben ik erop aangewezen dat Postnl mijn betalingsopdracht de volgende dag bij mijn bank bezorgt; internationale eurobetalingen vergen vaak meer dan vier werkdagen om op hun bestemming aan te komen (zelfs al in Duitsland).
Dus het is voor mij nu al (nog) een loterij, maar zonder deze (formele) bezorgverplichting kan ik het kopen bij minimaal buitenlandse webshops wel geheel op mijn buik schrijven.
Was hier maar een goed alternatief voor.....

iets waarbij je bijvoorbeeld online kan inloggen, en direct iets kan overboeken in secondens in Nederlands, of binnen 1 dag naar het Buitenland. Of misschien een online betaalmiddel, waarbij je bijvoorbeeld instant kan betalen.

Waren er maar tegenwoordig mooie moderne mogelijkheden.
27-02-2024, 09:06 door Anoniem
Door Reinder:Ja de huidige wet loopt achter de feiten aan, maar is dat voldoende reden om de wet die er is niet meer te handhaven, en is het aan de toezichthouder om toezicht te houden op de wet die er is, of om zelf op eigen houtje te bepalen welke wetten wel en welke niet gehandhaaft moeten worden?

Ik heb ooit een auto uit Canada gekocht. Daar zat een derde remlicht op. Ik kreeg een bekeuring daarvoor omdat een derde remlicht toen nog verboten was. Nu is die verplicht en als er ook maar een paar ledjes niet werken is het zelfs APK afkeur...

Dus laat die toezichthouder lekker stanford-prison spelen en postnl helemaal zuur bekeuren... De wet is NU en daar is een reden voor.
27-02-2024, 12:27 door Reinder
Door Anoniem: "Wij zijn ervan overtuigd dat de tijd rijp is om de postbezorging aan te passen, zodat deze beter aansluit op de behoefte van klanten en consumenten, en op de huidige arbeidsmark"....


Beter aansluit op de wensen van de aandeelhouders misschien........ straks geen klanten meer voor PostNL.. doei

Dat eerste is met name wel een vreemde opmerking, alsof de klanten en consumenten hebben aangegeven aan PostNL dat ze behoefte hebben aan een bezorgtijd van 3 dagen in plaats van 1 dag. Iets als "Er is bij de consument minder behoefte aan bezorging binnen een dag" is waarschijnlijk waar, maar dat is iets anders als "Er is bij de consument behoefte aan minder snelle bezorging", of "klanten hebben ons gevraagd of we voortaan alsjeblieft er drie dagen over willen doen in plaats van een dag".

Dat ze een personeelstekort hebben is natuurlijk ook voor een goed deel hun eigen schuld, met al die grappen rond mensen in huren als zogenaamde zzp'er en zo, dat heeft de reputatie van het bedrijf weinig goed gedaan. Er zijn volgens mij voldoende mensen te vinden om post te bezorgen, alleen de arbeidsvoorwaarden zullen moeten worden aangepast aan een krappe arbeidsmarkt. Dat betekent een hoger salaris en gunstiger secundaire arbeidsvoorwaarden. Elk ander bedrijf heeft daar ook mee te maken, dat is gewoon de realiteit van opereren in de markt. Dat kan betekenen dat het versturen van post duurder zal worden, waardoor er minder post zal worden verzonden en er minder mensen nodig zijn. Dat spelletje moet gespeeld worden tot de vraag naar post en het aanbod aan mensen uit de arbeidsmarkt op elkaar aansluit.
27-02-2024, 16:13 door Anoniem
Door Anoniem:Omdat ik met papieren overschrijvingskaarten bankier, die ik ook gebruik voor betalingen aan webshops in het buitenland, die vaak een betalingstermijn van een week hanteren, ben ik erop aangewezen dat Postnl mijn betalingsopdracht de volgende dag bij mijn bank bezorgt; internationale eurobetalingen vergen vaak meer dan vier werkdagen om op hun bestemming aan te komen (zelfs al in Duitsland).
Dus het is voor mij nu al (nog) een loterij, maar zonder deze (formele) bezorgverplichting kan ik het kopen bij minimaal buitenlandse webshops wel geheel op mijn buik schrijven.
Was hier maar een goed alternatief voor.....

iets waarbij je bijvoorbeeld online kan inloggen, en direct iets kan overboeken in secondens in Nederlands, of binnen 1 dag naar het Buitenland. Of misschien een online betaalmiddel, waarbij je bijvoorbeeld instant kan betalen.

Waren er maar tegenwoordig mooie moderne mogelijkheden.
Dat is geen "mooi" alternatief, dat is een stressbeladen manier van bankieren.
Ik ben nog nooit benaderd door social engineers, hoef me niet druk te maken over wachtwoorden en hackproblemen en ik hoef geen kostbare digitale hardware aan te schaffen die ik aan het elektriciteitsnet moet hangen en die ik ook nog up to date en veilig moet houden.

Heb je je al eens afgevraagd waar die zgn. "zorgplicht" van banken voor (het betalingsgedrag van) hun klanten vandaan komt, waaraan dat gerelateerd is?
Wanneer mensen weer zouden kunnen kiezen tussen online of analoog bankieren dan zou die zorgplicht voor een groot deel overbodig worden. De noodzaak ervan ontstaat door de snelheid en de complexiteit die eigen is aan online bankieren omdat je daarmee meteen vol in de cyberspace zit met alle gevaren die daaraan kleven.
Als je mensen niet dwingt om online te bankieren dan kunnen ze zelf bepalen of ze de verantwoordelijkheid hiervoor willen of kunnen dragen. Dat scheelt een boel stress en een boel ongelukken.

Dat jij online wilt bankieren, prima, maar probeer het niet te verkopen als een "mooi" alternatief voor bankieren op papier.
Bankieren op papier is overigens een degelijk alternatief voor de totaliserende digitalisering en één van de laatste bolwerken (naast contant geld gebruiken) hiertegen.
28-02-2024, 21:29 door Anoniem
Hoog tijd dat er een concurrent komt. Toen Sandd er nog was deden ze veel meer hun best voor de klant.
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.