image

Ongepatchte PCs binnen 20 minuten besmet

woensdag 18 augustus 2004, 09:21 door Redactie, 39 reacties

Hang je een ongepatchte Windows computer aan het internet dan heb je binnen 20 minuten problemen, aldus een nieuw gepubliceerd onderzoek van het Sans Institute. Binnen die 20 minuten zou de PC met allerlei malware, zoals wormen en virussen, besmet zijn. Hetzelfde onderzoek werd ook vorig jaar uitgevoerd en toen duurde het nog 40 minuten voordat de PC gecompromitteerd was. Een zorgwekkende ontwikkeling, want gebruikers kunnen in die 20 minuten vaak niet de patches downloaden die hun machine tegen allerlei dreigingen moet beschermen. In "guide to patching a new Windows system" raadt het Internet Storm Center gebruikers aan om "Windows file sharing" uit te zetten en de Internet Connection Firewall aan te zetten. Dit wordt automatisch gedaan door Service Pack 2, maar de meeste gebruikers moeten verbinding met het internet hebben om die update te downloaden, waardoor men bloot staat gesteld aan allerlei dreigingen. (Cnet)

Update: link aangepast

Reacties (39)
18-08-2004, 10:03 door Anoniem
Link "guide to patching a new Windows system" werkt niet..

Maar ik ken het probleem, mensen installeren XP opnieuw, zetten direct
internet open en tijdens het downloaden van updates en patches vliegen de
virussen, trojans en andere narigheden je om de oren.. Zorg dus dat je de
meeste Servicepacks & updates al op CD hebt staan, installeer deze incl
antivirus en firewall en dan pas internet open zetten, scheelt een hoop
ellende.
18-08-2004, 10:18 door Anoniem
MS moet gewoon ieder half jaar een nieuwe installatie CD
uitbrengen waar alle updates al op staan. Want dit is
simpelweg ook geen doen...
Sommige fouten zorgen er namelijk ook voor dat de
installatie op SATA schijven op sommige chipsets mislukt
terwijl er wel patches voor zijn, daar ga je dan met je
nieuw gekochte WXP CD :P
18-08-2004, 10:44 door Anoniem
Door Anoniem
MS moet gewoon ieder half jaar een nieuwe installatie CD
uitbrengen waar alle updates al op staan. Want dit is
simpelweg ook geen doen...
Sommige fouten zorgen er namelijk ook voor dat de
installatie op SATA schijven op sommige chipsets mislukt
terwijl er wel patches voor zijn, daar ga je dan met je
nieuw gekochte WXP CD :P

Helemaal mee eens.
Je koop een nieuwe XP CD en wat blijkt dat ding is jaren
verouderd en je mag (afhankelijk van je verbinding) een
halve dag of langer staan patchen.
Logisch dat gebruikers ondertussen iets anders gaan doen, bv
internetten :)

De fout ligt bij MS die moeten een up-to-date CD afleveren
en niet een vooroorlogs slagschip met gaten.

--------------------
Zorg dus dat je de
meeste Servicepacks & updates al op CD hebt staan,
installeer deze incl
antivirus en firewall en dan pas internet open zetten,
scheelt een hoop
ellende.
--------------------

Deze oplossing gaat dus voor de thuisgebruiker niet werken
simpel omdat met de kennis niet heeft, en de "kenner" zorgt
wel dat hij/zij tijdens patchen neit in de probs komt.
18-08-2004, 11:44 door Anoniem
heel eenvoudig te omzeilen allemaal, installeer XP zonder de
netwerk kabel erin, op het moment dat je klaar bent, kabel
erin,en gelijk de ingebakken firewall aan. Nu pas ga je
updaten end
18-08-2004, 11:57 door Anoniem
Door Anoniem
MS moet gewoon ieder half jaar een nieuwe installatie CD
uitbrengen waar alle updates al op staan. Want dit is
simpelweg ook geen doen...
Sommige fouten zorgen er namelijk ook voor dat de
installatie op SATA schijven op sommige chipsets mislukt
terwijl er wel patches voor zijn, daar ga je dan met je
nieuw gekochte WXP CD :P

Daar ben ik het helemaal mee eens! Waarom worden gebruikers zo
massaal in de steek gelaten? Ik erger me meer en meer aan die Gates-
rozooi uit Redmond!!
18-08-2004, 12:06 door Anoniem
In het onderzoek plaatsen ze 2 machine op een intern netwerk. Kan me niet
voorstellen dat het netwerk geen nat gebruikt. De dreiging komt dan van
binnen het netwerk. De conclusie is dan dat er een aantal geinfecteerde
machines op het netwerk zitten. Als alle machine virus vrij waren hadden ze
het probleem niet. Het probleem ligt dus anders. De vergelijking tussen dit
jaar en het jaar ervoor is dus onzin.
Een onderzoek doe je niet met 2 machine´s. Dat doe je over een populatie
met heel veel machine en verspreidt over een aantal plaatsen over het
internet. Dan kan je zien hoelang het duurt. Er is altijd een factor toeval, die
sluit je uit met heel veel machines.
Verder is CNet niet echt een Windows vriendelijke website, die publiceren
dan ook alles, zoals meer sites (ahumm).


Conclusie slecht onderzoek, ik ben geen m$ fan maar kom wel met een
goed onderzoek.
18-08-2004, 12:09 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
MS moet gewoon ieder half jaar een nieuwe installatie CD
uitbrengen waar alle updates al op staan. Want dit is
simpelweg ook geen doen...
Sommige fouten zorgen er namelijk ook voor dat de
installatie op SATA schijven op sommige chipsets mislukt
terwijl er wel patches voor zijn, daar ga je dan met je
nieuw gekochte WXP CD :P

Daar ben ik het helemaal mee eens! Waarom worden gebruikers zo
massaal in de steek gelaten? Ik erger me meer en meer aan die Gates-
rozooi uit Redmond!!
Dat komt omdat je teveel op deze site komt. Er is altijd zoiets als het case
drawer effect. Dwz als je alleen negatief over Windows hoort ben je geneigd
dit te geloven. Alleen hoor je niet de positieve verhalen(omdat die niet
interessant zijn om te vertellen). Die positieve verhalen zijn er en zijn er in
grotere getalen dan de negatieve.

Deze site is is positief over linux en negatief over M$ geloof dit niet zonder
alles te checken.
18-08-2004, 12:55 door SirDice
Die CD's zijn er hoor. CD Windows XP, CD Windows XP + SP1 en
waarschijnlijk binnenkort CD Windows XP +SP2.
18-08-2004, 12:57 door SirDice
En zoals hierboven al terecht is opgemerkt:
Installeren met cd zonder ingeprikte netwerkkabel, ingebouwde firewall aan,
netwerk erin, windows update. No problem.
18-08-2004, 12:59 door Anoniem
Wat is Linux?
18-08-2004, 13:38 door Anoniem
Heb ik net 20 minuten een nieuwe Lada, zijn al mijn wielen gepikt!. Wat een
rot auto, die Lada. In de discussie hierboven over MS/Gates wel of niet bona
fide lees ik niets over de daders. Dat geteisem dat de rotzooi maakt en
verstuurt moet toch wel op een of andere manier te traceren zijn. Apparatuur
in beslag nemen en doneren aan een schooltje in Afrika, het tuig naar de
plantsoenendienst (bijv ook ergens in Afrika)
18-08-2004, 13:48 door Anoniem
tis gewoon de grootste fout die ms ooit gemaakt heeft :
standaard poorten bij installatie open zetten zoals 445
,135, 139 enz. het enige wat je moet doen is zorgen dat je
wel een apparte firewall op disc hebt staan , dan zijn er
geen problemen.
18-08-2004, 15:43 door Anoniem
Door Anoniem
Heb ik net 20 minuten een nieuwe Lada, zijn al mijn wielen gepikt!. Wat een
rot auto, die Lada. In de discussie hierboven over MS/Gates wel of niet bona
fide lees ik niets over de daders. Dat geteisem dat de rotzooi maakt en
verstuurt moet toch wel op een of andere manier te traceren zijn. Apparatuur
in beslag nemen en doneren aan een schooltje in Afrika, het tuig naar de
plantsoenendienst (bijv ook ergens in Afrika)
Ik ben het helemaal met je eens. Er was niet zoveel ophef als er niet zoveel
lullen rondliepen.
18-08-2004, 16:10 door Anoniem
Door Anoniem
tis gewoon de grootste fout die ms ooit gemaakt heeft :
standaard poorten bij installatie open zetten zoals 445
,135, 139 enz. het enige wat je moet doen is zorgen dat je
wel een apparte firewall op disc hebt staan , dan zijn er
geen problemen.


heb je ook eens wat gehoord ? er zijn nog wel meer poorten
die voor problemen kunnen zorgen, en echt niet alleen op een
Windows machine.

Meepraten met de grote jongens is prima, maar dit is er weer
eentje uit de doos ' ik weet ook nog iets onzinnigs te melden'
18-08-2004, 16:41 door Anoniem
Er werd opgemerkt dat gebruikers niet genoeg verstand van computers
hebben om service packs en updates te downloaden en te installeren op een
verse installatie. Als een gebruiker deze kennis niet heeft, heeft ie ook niet de
kennis om een pc in te richten.

Er wordt terecht vermeld dat het niet de fout van Microsoft is, maar de fout van
de virusschrijver. Ik gooi toch even het voorbeeld Linux er tegenaan. Als er
een blaster-like worm voor Linux was geschreven, zou je hetzelfde probleem
gehad hebben. Echter is het een stuk moeilijker om een virusschrijver te
achterhalen dan word gedacht. Soms heb je natuurlijk van die kneuzen die
hun email adres oid in het virus verwerken, maar een beetje slimme
virusschrijver doet dit natuurlijk niet. Als hij dan ook nog het virus loslaat via
een onbeveiligd draadloos netwerkje, is het moeilijk zoeken.

Vroeger stonden met standaard Windows installaties vele services
standaard aan. Dit was onder het motto "gebruiksvriendelijkheid". Toen was
de dreiging ook nog niet zo groot als nu. Tegenwoordig worden er voor de lol
wormen geschreven voor ernstige beveiliginsfouten. Microsoft heeft hier van
geleerd, en start met SP2 niet meer de onnodige services op. Dit is gewoon
inspelen op de markt.

Dat Microsoft elk half jaar CD's zou moeten uitgeven met alle updates is
natuurlijk onmogelijk, want daar zijn veel te veel gebruikers voor. Domme
gebruikers moeten gewoon niet kloten aan hun pc. Er zijn zat mensen die
weten hoe ze een pc moeten installeren, en die weten wat ze daar voor nodig
hebben. Domme gebruikers moeten deze mensen gewoon raadplegen.
18-08-2004, 18:08 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
tis gewoon de grootste fout die ms ooit gemaakt heeft :
standaard poorten bij installatie open zetten zoals 445
,135, 139 enz. het enige wat je moet doen is zorgen dat je
wel een apparte firewall op disc hebt staan , dan zijn er
geen problemen.


heb je ook eens wat gehoord ? er zijn nog wel meer poorten
die voor problemen kunnen zorgen, en echt niet alleen op een
Windows machine.

Meepraten met de grote jongens is prima, maar dit is er weer
eentje uit de doos ' ik weet ook nog iets onzinnigs te
melden'

he juin , we hebben het over windows en noem is wat meer
poorten die bij instalatie openstaan , n00b !!! het gaat om
virussen , hoe kunnen die verspreiden ? per mail + per
exploits !( en shared folders blabla)en daar gaat het om ,.
Sukkel , lees eerst het artikel !!!

blijf jij maar lekker met de n00bs en kleuters meepraten ,
fugly grafbak !!!
18-08-2004, 18:22 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
tis gewoon de grootste fout die ms ooit gemaakt heeft :
standaard poorten bij installatie open zetten zoals 445
,135, 139 enz. het enige wat je moet doen is zorgen dat je
wel een apparte firewall op disc hebt staan , dan zijn er
geen problemen.


heb je ook eens wat gehoord ? er zijn nog wel meer poorten
die voor problemen kunnen zorgen, en echt niet alleen op een
Windows machine.

Meepraten met de grote jongens is prima, maar dit is er weer
eentje uit de doos ' ik weet ook nog iets onzinnigs te
melden'

dat van die poorten is idd het grootste probleem , bij
installatie van me/200/xp staat poort 445 standaard open en
we hebben sasser gezien .
Dus jongen , praat jij maar niet meer mee . flamen kun je
niet en je zet je eigen voorschut , want hij heeft gelijk
18-08-2004, 20:58 door Anoniem
Jeetje, de MS distibutie CD's zijn niet actueel bij uitlevering.
Onlangs stond hier http://www.security.nl/article/8302/1 een
vergelijkbaar artikel.

de * verwijt de * geloof ik
18-08-2004, 23:00 door Anoniem
Uiteindelijk komt het er hier op neer:

Heb je geen verstand van computers, dan kun je het wel vergeten.
Heb je een beetje verstand van computers, volg dan eens een cursus
assembly (C++).
Heb je veel verstand van computers, gebruik geen shells (zoals windows,
lindows, linux etc)
18-08-2004, 23:33 door Anoniem
Door Anoniem
Uiteindelijk komt het er hier op neer:

Heb je geen verstand van computers, dan kun je het wel vergeten.
Heb je een beetje verstand van computers, volg dan eens een cursus
assembly (C++).
Heb je veel verstand van computers, gebruik geen shells (zoals windows,
lindows, linux etc)
Ja hoor ! Daar komt het vast en zeker op neer. C++ is object georienteerde
programmeer taal afgeleid van C en geen assembly. Windows en Linux zijn
OS'sen. Lindows is een Linux distibutie.
Mag ik hieruit concluderen dat jij tot de eerste groep behoort ? Ach vergeet het
ook maar...ik kruip terug in mijn shell
19-08-2004, 02:01 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Uiteindelijk komt het er hier op neer:

Heb je geen verstand van computers, dan kun je het wel vergeten.
Heb je een beetje verstand van computers, volg dan eens een cursus
assembly (C++).
Heb je veel verstand van computers, gebruik geen shells (zoals windows,
lindows, linux etc)
Ja hoor ! Daar komt het vast en zeker op neer. C++ is object georienteerde
programmeer taal afgeleid van C en geen assembly. Windows en Linux zijn
OS'sen. Lindows is een Linux distibutie.
Mag ik hieruit concluderen dat jij tot de eerste groep behoort ? Ach vergeet
het
ook maar...ik kruip terug in mijn shell

C = assembly language
Waarom ?
Omdat het machinetaal instructies op hetzelfde nivaeu als pure assembly
afhandeld. Dat het windows gestuurd is is alleen maar megenomen.

Kan ik hieruit conluderen dat JIJ bij de grote groep sukkels hoort die NIETS
van anderen aaneemt omdat je ook eens een keertje wat gelezen hebt ?

PS: Ik heb een doctoraat in de informatica, wel te verstaan Systeem Analyst.
19-08-2004, 02:03 door Anoniem
Trouwens, weet je eigenlijk wel wat Operating Systems zijn ?

Ik zal je een geheimpje verklappen :
DOS en UNIX zijn operating systems.
Windows, Lindows en Linux zijn een shell daarop ....
duhh
19-08-2004, 06:26 door Anoniem
Door Anoniem
Als er een blaster-like worm voor Linux was geschreven, zou
je hetzelfde probleem gehad hebben.
Dat gaat je niet
lukken - dus ook geen last ervan :)
19-08-2004, 06:53 door Anoniem
Door Anoniem
Er wordt terecht vermeld dat het niet de fout van Microsoft
is, maar de fout van
de virusschrijver.
Het is de fout van beiden. De een
produceert een high-vulnerable O.S. & produits, de ander
maakt op een vervelende manier gebruik van alle open
middelen die het onverantwoord in de schoot krijgt geworpen.
Vroeger stonden met standaard Windows installaties
vele services
standaard aan. Dit was onder het motto
"gebruiksvriendelijkheid". Toen was
de dreiging ook nog niet zo groot als nu.
Joh?
Vandaar dat ze ~30 jaar of meer geleden er bij Unix al
rekening mee hielden vanaf het begin? Nee, Microsoft heeft
tot sindskort rotsvast aan het stand-alone denken vast
gehouden en heeft hopelijk door gekregen dat het woord
'security' toch wel iets meer inhoudt dan enkel het te roepen.
Tegenwoordig worden er voor de lol wormen geschreven
voor ernstige beveiliginsfouten. Microsoft heeft hier van
geleerd, en start met SP2 niet meer de onnodige services op.
Dit is gewoon inspelen op de markt.
Een waslijst aan
programmatuur prompt onbruikbaar = inspelen op de markt? :)

Daar gaat je continuïteit, weer capitaal vernietiging.

Je zal er maar afhankelijk van zijn.

Op andere besturingssystemen betekenen updates een
verbetering waarbij je standaard niet hoeft af te vragen wat
het erna weer niet zal doen :)

De patchvrees onder MS gebruikers and their hesitation to
apply one is niet zo vreemd.
19-08-2004, 11:29 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Uiteindelijk komt het er hier op neer:

Heb je geen verstand van computers, dan kun je het wel vergeten.
Heb je een beetje verstand van computers, volg dan eens een cursus
assembly (C++).
Heb je veel verstand van computers, gebruik geen shells (zoals windows,
lindows, linux etc)
Ja hoor ! Daar komt het vast en zeker op neer. C++ is object georienteerde
programmeer taal afgeleid van C en geen assembly. Windows en Linux zijn
OS'sen. Lindows is een Linux distibutie.
Mag ik hieruit concluderen dat jij tot de eerste groep behoort ? Ach vergeet
het
ook maar...ik kruip terug in mijn shell

C = assembly language
Waarom ?
Omdat het machinetaal instructies op hetzelfde nivaeu als pure assembly
afhandeld. Dat het windows gestuurd is is alleen maar megenomen.

Kan ik hieruit conluderen dat JIJ bij de grote groep sukkels hoort die NIETS
van anderen aaneemt omdat je ook eens een keertje wat gelezen hebt ?

PS: Ik heb een doctoraat in de informatica, wel te verstaan Systeem Analyst.
Tuurlijk heb jij een doctoraat..Een doctoraat betekend dat je lang onderzoek
en wetenschappelijk werk hebt gedaan naar een specialistisch gedeelte
binnen jouw discipline en daarna hierop bent gepromoveerd. System analyst
is iets te ruim daarvoor. Kortom : je bent hooguit 16 jaar, je hebt teveel
Breezers op en je weet niet eens meer wat je in je eerste post gezet hebt.
Eerst heb je het over C en dan over C++....
Maar als jij C hetzelfde vind als assembly....vertel het iedereen en laat ze met
een glimlach achter.
Met vriendelijke groet,
De koning van Lombardije
19-08-2004, 11:40 door SirDice
Door Anoniem
C = assembly language
Waarom ?
Omdat het machinetaal instructies op hetzelfde nivaeu als pure assembly
afhandeld. Dat het windows gestuurd is is alleen maar megenomen.
Bullshit. C is een highlevel programmeertaal en assembly een lowlevel.
19-08-2004, 11:46 door SirDice
Oh. En machinetaal is iets wat wij mensen niet lekker begrijpen. Dit zijn
namelijk de code's die een processor gebruikt. Om het voor ons mensen wat
makkelijker te maken hebben ze die code's mnemonics gegeven. Als je
hierin programmeert programmeer je in assembly. Kortom C wordt omgezet
in assembly en assembly wordt omgezet in machinetaal. Deze laatste kan
draaien op je processor.

Deze weledelzeergeleerde heer mag wat mij betreft terug naar de boeken.
19-08-2004, 11:50 door Anoniem
ach er zijn zoveel ++en en --en aan mensen en apparatuur.
19-08-2004, 11:53 door Anoniem
en by the way doctoraat heeft geen titel dus laat dat
weledelzeergeleerdeheer maar achterwege
19-08-2004, 16:07 door Anoniem
volgens mij is het docteraal en dan ben je denk ik drs. ofzo

anyway lekker belangrijk

om te voorkomen dat je besmet wordt zijn een aantal dingen belangrijk:
- installeer een pc achter een router / firewall die geen poorten aan de
buitenkant openlaat
- ga niet browsen / e-mail doen anders dan windows update service
- doe windows updat enet zo lang achter elkaar totdat er geen kritische
update meer zijn. Doe ook even de directX / mediaplayer en IE updaten naar
laatste versie
- installeer vervolgens antivirus en lokale firewall en klaar is klara

zo'n hardware routertje kost 50-60 euro of zo
19-08-2004, 16:27 door Anoniem
Door Anoniem
volgens mij is het docteraal en dan ben je denk ik drs. ofzo

anyway lekker belangrijk

doctoraal -> Drs (Master)
doctoraat -> Dr. (Phd)
inderdaad lekker belangerijk...
19-08-2004, 21:09 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Uiteindelijk komt het er hier op neer:

Heb je geen verstand van computers, dan kun je het wel vergeten.
Heb je een beetje verstand van computers, volg dan eens een cursus
assembly (C++).
Heb je veel verstand van computers, gebruik geen shells (zoals windows,
lindows, linux etc)
Ja hoor ! Daar komt het vast en zeker op neer. C++ is object georienteerde
programmeer taal afgeleid van C en geen assembly. Windows en Linux zijn
OS'sen. Lindows is een Linux distibutie.
Mag ik hieruit concluderen dat jij tot de eerste groep behoort ? Ach vergeet
het
ook maar...ik kruip terug in mijn shell

C = assembly language
Waarom ?
Omdat het machinetaal instructies op hetzelfde nivaeu als pure assembly
afhandeld. Dat het windows gestuurd is is alleen maar megenomen.

Kan ik hieruit conluderen dat JIJ bij de grote groep sukkels hoort die NIETS
van anderen aaneemt omdat je ook eens een keertje wat gelezen hebt ?

PS: Ik heb een doctoraat in de informatica, wel te verstaan Systeem Analyst.
Aangezien je pure onzin uitkraamt geloof ik niet dat je drs bent. Of je bent er
doorheen geglipt. (ps. ben wel drs. met een 10 voor c/c++, geen geintje).
19-08-2004, 23:57 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
C = assembly language
Waarom ?
Omdat het machinetaal instructies op hetzelfde nivaeu als pure assembly
afhandeld. Dat het windows gestuurd is is alleen maar megenomen.

Kan ik hieruit conluderen dat JIJ bij de grote groep sukkels hoort die NIETS
van anderen aaneemt omdat je ook eens een keertje wat gelezen hebt ?

PS: Ik heb een doctoraat in de informatica, wel te verstaan Systeem Analyst.
Een wetenschappelijk geschoold persoon weet dat een mening met feiten
onderbouwd dient te worden en niet met dronkenmans gebrabbel.
Dus een voorbeeldje van Hello World in C :
#include <stdio.h>

int main() {
printf("Hello World!n");
return 0;
}

En dan nu in x86 assembly :
title Hello World Program (hello.asm)

dosseg
.model small
.stack 100h

.data
hello_message db 'Hello, World!',0dh,0ah,'$'

.code
main proc
mov ax,@data
mov ds,ax

mov ah,9
mov dx,offset hello_message
int 21h

mov ax,4C00h
int 21h
main endp
end main

Ik kan nou niet echt zeggen dat het een met het ander te vergelijken is.
C is een stuk minder platform afhankelijk dan assembly.
Voordeel van C is wel dat, indien je dat nodig vindt, je op een lager niveau
kan programmeren. Dit wil echter niet zeggen dat C, assembly is.
Dus terug naar de Universiteit van Harderwijk en je geld terug vragen.
20-08-2004, 01:09 door Anoniem
Volgens mij weet je echt niets van generaties !

C is een assembly language !
Waarom ?
Omdat het machinetaal instructies met gemak uitvoert en manipuleert.
Echte assembly (werken met nullen en enen, doet niemand meer).
We hebben hier te maken met een vereenvoudiging op machinetaal, maar
dat betekent niet dat het geen assembly is.
Trouwens het woord assembly betekent "construeren".
Geld terug vragen van je lagere school lol.

PS: wat jij laat zien is ook geen assembly als je de regels strikt neemt :P !
Geen nul of een te bekennen.
Kun je eens een programma laten zien dat gemaakt is van nullen en enen ?
20-08-2004, 01:10 door Anoniem
Bekijk deze site maar eens: http://www.btcsquad.com
En ontdek wat de kracht van C is ten opzichte van niet-assembly talen.
20-08-2004, 01:15 door Anoniem
De definitie dan maar :

Machine languages consist entirely of numbers and are almost impossible
for humans to read and write. Assembly languages have the same structure
and set of commands as machine languages, but they enable a programmer
to use names instead of numbers.
20-08-2004, 12:43 door Anoniem
haha,
ik had geen zin om alles te lezen,
dus scroll wat naar beneden

wat valt je op:
van een discussie of het onderzoek klopt naar "was is assembly"

ongeacht of het onderzoek klopt of niet,
systeem is wel binnen 20 min besmet met een virus...
of iig .. je windows xp is paar keer reboot omdat rpc /
lsass dingen crashen ....

en hoe het op te lossen is?
tja.. gewoon internetten vanachter een routerje....
24-08-2004, 00:23 door Anoniem
heel simpel.....gewoon een echte OS draaien...:-p
24-08-2004, 00:24 door Anoniem
je bedoelt LIN*X? wat een boer niet kent....
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.