Door Hyper: Ik heb op afstand een product gekocht van een particulier. Deze heeft het pakket opgestuurd via een pakketvervoerder. De pakketvervoerder is het pakket kwijt geraakt. Ze hebben een onderzoek gedaan naar waar het pakket is. Dat heeft geen resultaat gehad. De afzender reageert niet meer. De pakketvervoerder betaalt mij de kostprijs niet terug omdat zijn zaken doen met de verzender.
Je moet dit dus met de verkoper opnemen. En als hij deze niet verzekert verzonden heeft, krijg je volgens mij een vergoedingswaarde van het gewicht.
Heb ik toestemming om zelf naar mijn zoekgeraakte eigendom te gaan zoeken op de terreinen van de pakketvervoerder? Ik wil geen huisvredebreuk plegen dus ik vraag me af of de pakketvervoerder verplicht is om me medewerking te geven als ik zelf wil zoeken in hun faciliteiten.
Nee, want het is jou pakketje niet, immers jij hebt niet de opdracht gegeven.
Daarnaast, hoe wil jij jou pakketje gaan zoeken, tussen miljoenen andere pakketjes? Waarbij je niet eens zeker weet, in welk post sorteercentrum is.
Advies:
Of gebruik je rechtsbijstand richting de verkoper. Immers die hier hiervoor verantwoordelijk. Maar met PostNL. kan jij niets regelen.
Echter ik zou gewoon je verlies accepteren en door gaan met je leven. Dit gaat je een hoop tijd en energie kosten, met waarschijnlijk heel weinig resultaat.