image

Service Pack 2 zorgt bij 10% computers voor problemen

woensdag 1 september 2004, 12:38 door Redactie, 10 reacties

Het installeren van Service Pack 2 voor Windows XP zorgt bij 10% van alle computers voor problemen, zo blijkt uit onderzoek van AssetMetrix. Het bedrijf monitorde 44.000 XP systemen. "Gemiddeld heeft 10,3% van de Windows XP machines een of ander probleem met SP2," aldus Steve O'Halloran van AssetMetrix. Er blijkt echter wel een verschil te zitten als de update in een groot of in een klein bedrijf wordt geinstalleerd. Bedrijven met minder dan 100 XP machines hebben gemiddeld 11,9% kans op problemen, terwijl dit percentage bij bedrijven met meer dan 100 XP machines 6,2 bedraagt. Het zal voor kleine bedrijven dan ook lastiger zijn om Service Pack 2 te installeren, zo laat O'Halloran in dit artikel weten.

Reacties (10)
01-09-2004, 14:27 door Anoniem
Het worden er dus al minder.... Vorige keer werd beweert dat het om bijna
50% ging....
01-09-2004, 14:41 door Anoniem
Door Anoniem
Het worden er dus al minder.... Vorige keer werd beweert dat het om bijna
50% ging....

50% was van voor de herinstallatie van XP..... :-)
01-09-2004, 15:41 door Anoniem
Persoonlijk denk ik eerder van een slecht onderzoek....
01-09-2004, 16:32 door Anoniem
Door Anoniem
Persoonlijk denk ik eerder van een slecht onderzoek....

Waarom worden op deze site nu (bijna) alle maar een klein beetje positieve
berichten in twijfel getrokken, danwel ontkend oid.
Dit is toch geen discussie. Ook Microsoft kan toch nog wel eens wat goed
doen?
01-09-2004, 17:06 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Persoonlijk denk ik eerder van een slecht onderzoek....

Waarom worden op deze site nu (bijna) alle maar een klein beetje positieve
berichten in twijfel getrokken, danwel ontkend oid.
Dit is toch geen discussie. Ook Microsoft kan toch nog wel eens wat goed
doen?

Ach, door die hel en verdoemenis berichten prik je toch zo doorheen?

Alleen het opstoken van de thuisgebruiker om SP2 niet te installeren vind ik
zeer kwalijk. Het zou me niet verbazen als er een aantal hackers/crackers
bewust mensen het bos instuurt met deze boodschap.

Bij testen blijkt het in veel gevallen gewoon te werken en de resterende
gevallen zijn doorgaans eenvoudig te verhelpen.
01-09-2004, 17:23 door Anoniem
... ik hoorde vandaag op de gang van iemand die het kan weten dat windows
met SP2 veiliger is dan zonder SP2, nu weten jullie het ook ;) hehe
01-09-2004, 18:05 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Persoonlijk denk ik eerder van een slecht onderzoek....

Waarom worden op deze site nu (bijna) alle maar een klein
beetje positieve
berichten in twijfel getrokken, danwel ontkend oid.
Dit is toch geen discussie. Ook Microsoft kan toch nog wel
eens wat goed
doen?


Ben geen fan, maar je hebt volkomen gelijk. MS heeft heel
wat gedaan en zal heel wat gaan doen in de toekomst. Geloof me.

Gerard
01-09-2004, 19:26 door Anoniem
Door Anoniem
Ben geen fan, maar je hebt volkomen gelijk. MS heeft heel
wat gedaan en zal heel wat gaan doen in de toekomst. Geloof me.

Gerard
Wat MS gedaan heeft met XP SP2 is puur PR. Ok de nodige
bugfixes zitten er in. De firewall is een farce. Wat staat
er default open MS networking, wat is probleem nr 1 op
Windows, precies dat. De security console (of hoe dat ding
ook heet) is misleidend voor gebruikers. Vooral als je niet
voor de default MS instellingen kiest.
01-09-2004, 22:16 door Anoniem
Jaha,

Maar hier worden de lijsten van tot nu bekende problemen vergeleken met
de stutus van een computer.

De werkelijke problemen onstaan als SP2 geinstalleerd wordt, omdat het
nog wel even duurt voordat alle problemen boven water zijn gekomen.

Hier staat onder andere dat 46% geen problemen heeft
http://isc.sans.org/xpsp2.php?ratingsearch=1
02-09-2004, 09:12 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Persoonlijk denk ik eerder van een slecht onderzoek....

Waarom worden op deze site nu (bijna) alle maar een klein beetje positieve
berichten in twijfel getrokken, danwel ontkend oid.
Dit is toch geen discussie. Ook Microsoft kan toch nog wel eens wat goed
doen?
Ik denk dat je mn bericht precies verkeerd om opvatte.... Ik bedoelde dat dat
eerste onderzoek slecht was. Het ging om het bericht wat degene boven mij
ook postte, namelijk http://isc.sans.org/xpsp2.php?ratingsearch=1 .
Dit "onderzoek" is namelijk helemaal geen onderzoek. Hier komen namelijk
alleen maar mensen die problemen hebben met SP2. Deze mensen komen
op deze site omdat ze er naar zoeken. Het is dus niet goed om hier
conclussies uit te trekken.

Maar voor de duidelijkheid, ik bedoelde het absoluut niet negatief naar
Microsoft.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.