image

Meldpunt voor klachten over slechte bereikbaarheid 112 blijft voorlopig bestaan

woensdag 16 oktober 2024, 15:27 door Redactie, 7 reacties

Het meldpunt voor klachten over slechte bereikbaarheid van 112 blijft voorlopig bestaan, zo laat minister Beljaarts van Economische Zaken weten. Het Centraal Informatiepunt Mobiele Bereikbaarheid 112 werd begin dit jaar gelanceerd en is ondergebracht bij de Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (RDI). Het moet burgers informeren over de mobiele bereikbaarheid van 112 en biedt advies om deze zelf te verbeteren. Tegelijkertijd fungeert het als een centraal punt voor het verzamelen van situaties waarin 112 mobiel onbereikbaar was.

De afgelopen maanden ontving het meldpunt in totaal 27 reacties, variërend van vragen en opmerkingen tot meldingen over de mobiele bereikbaarheid van 112. Het informatiepunt heeft de ontvangen reacties geanalyseerd om te kijken of er daadwerkelijk sprake was van problemen met de mobiele bereikbaarheid van 112 en wat de mogelijke oorzaken daarvan waren. In zeven van de gevallen bleek de kwaliteit van het gebruikte mobiele netwerk onvoldoende om een goede verbinding met 112 te krijgen.

"Deze problemen kunnen mede zijn versterkt door bijzondere omstandigheden, zoals tijdelijke drukte op de locatie of demping van het signaal door gebouwen of andere obstakels. Voor deze zeven gevallen heeft het informatiepunt vastgesteld dat de partijen die voor een verbetering kunnen zorgen daar reeds aan werken", aldus Beljaarts in een brief aan de Tweede Kamer (pdf).

Ondanks het lage aantal meldingen en de beperkte rol van de mobiele netwerkdekking is de minister van plan om de financiering van het Centraal Informatiepunt Mobiele Bereikbaarheid 112 volgend jaar voort te zetten. "Ik vind het belangrijk om mensen een plek te bieden waar ze informatie kunnen vinden over mobiele bereikbaarheid van 112 en waar ze terecht kunnen met meldingen over problemen met die bereikbaarheid", aldus Beljaarts. De minister voegt toe dat meldingen waardevolle inzichten kunnen opleveren voor onder meer mobiele netwerkaanbieders, gemeenten, telefoonfabrikanten, beleidsmakers en toezichthouders.

Reacties (7)
16-10-2024, 16:13 door Anoniem
Je wilt gewoon gelijk iemand aan de lijn, niet dat gezeur over selectiemenu's en stemherkenning wanneer mensen in paniek zijn. "Iedere seconde telt" terwijl iemand niet meer ademt en op de grond ligt moeten mensen door een keuzemenu, wie heeft dat in godsnaam bedacht??
Laat de mensen die daar zitten beslissen of u een ambulance, politie of brandweer nodig heeft, die kunnen dat best.
16-10-2024, 16:45 door Anoniem
Door Anoniem: Je wilt gewoon gelijk iemand aan de lijn, niet dat gezeur over selectiemenu's en stemherkenning wanneer mensen in paniek zijn. "Iedere seconde telt" terwijl iemand niet meer ademt en op de grond ligt moeten mensen door een keuzemenu, wie heeft dat in godsnaam bedacht??

Waar GAAT dit over ?
Waar lees je nou iets over stemherkenning en keuzemenu's ?

Als je 112 zelf belt krijg je gewoon een operator die zegt '112 wat is uw probleem' en kun je meteen roepen dat je een ambu (of brandweer, of politie) wilt en waar.
(BT,DT , paar maanden geleden).


Laat de mensen die daar zitten beslissen of u een ambulance, politie of brandweer nodig heeft, die kunnen dat best.

Dat doen ze dus.

Een meldpunt om te zeggen dat je 112 niet kon bereiken vanuit de rozenbossenlaan te Baarn omdat je mobiel geen signaal had is wat anders.
16-10-2024, 18:44 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem:Je wilt gewoon gelijk iemand aan de lijn, niet dat gezeur over selectiemenu's en stemherkenning wanneer mensen in paniek zijn. "Iedere seconde telt" terwijl iemand niet meer ademt en op de grond ligt moeten mensen door een keuzemenu, wie heeft dat in godsnaam bedacht??

Je belt 112:
"Goede- morgen, middag, avond" belt u voor ambulance, brandweer of politie?
Vrijwel direct daarna een 112 alarmcentrale medewerker die vraagt om het/je adres.


Maar:

jij kraamt grootst mogelijke onzin over de functionaliteit van 112. Je moest je feitelijk schamen om over een dienst die levensreddend kan zijn nonsens te verspreiden. Er zijn mensen die erg gevoelig zijn voor alles wat zij lezen en - erger - zonder nadenken als de waarheid aannemen.

Jouw onzin zou hen, door misschien slechte ervaring met keuzemenu's waarover jij roeptoetert! ervan kunnen weerhouden om 112 meteen te bellen ALS ELKE SECONDE TELT (waar je zelf nota bene mee schermt) en ENKELE SECONDEN TE LAAT de telefoon pakken om 112 te bellen.
Waarom? Omdat zij door jouw nonsens aan het twijfelen zijn gebracht!
16-10-2024, 20:40 door Anoniem
Door Metobard:
Door Anoniem:Je wilt gewoon gelijk iemand aan de lijn, niet dat gezeur over selectiemenu's en stemherkenning wanneer mensen in paniek zijn. "Iedere seconde telt" terwijl iemand niet meer ademt en op de grond ligt moeten mensen door een keuzemenu, wie heeft dat in godsnaam bedacht??

Je belt 112:
"Goede- morgen, middag, avond" belt u voor ambulance, brandweer of politie?
Vrijwel direct daarna een 112 alarmcentrale medewerker die vraagt om het/je adres.


Maar:

jij kraamt grootst mogelijke onzin over de functionaliteit van 112. Je moest je feitelijk schamen om over een dienst die levensreddend kan zijn nonsens te verspreiden. Er zijn mensen die erg gevoelig zijn voor alles wat zij lezen en - erger - zonder nadenken als de waarheid aannemen.

Jouw onzin zou hen, door misschien slechte ervaring met keuzemenu's waarover jij roeptoetert! ervan kunnen weerhouden om 112 meteen te bellen ALS ELKE SECONDE TELT (waar je zelf nota bene mee schermt) en ENKELE SECONDEN TE LAAT de telefoon pakken om 112 te bellen.
Waarom? Omdat zij door jouw nonsens aan het twijfelen zijn gebracht!
U zeht het zelf; een robotstem die vraagt wat u wil terwijl er gelijk een persoon zou moeten opnemen, iedere seconde telt, en nee, ik schaam me niet, ik ben niet zo schamerig.
Ik heb het zelf meegemaakt.
Als je belt wil je gewoon gelijk iemand aan de lijn, niet de spanning van het niet weten hoe langje moet wachten op zo'n rottige robotstem.
En alles gelijk "misinformatie" noemen is weer een nieuwe gadget om iemand te mond te snoeren, ik houd me liever aan de feiten.
16-10-2024, 20:48 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Je wilt gewoon gelijk iemand aan de lijn, niet dat gezeur over selectiemenu's en stemherkenning wanneer mensen in paniek zijn. "Iedere seconde telt" terwijl iemand niet meer ademt en op de grond ligt moeten mensen door een keuzemenu, wie heeft dat in godsnaam bedacht??

Waar GAAT dit over ?
Waar lees je nou iets over stemherkenning en keuzemenu's ?

Als je 112 zelf belt krijg je gewoon een operator die zegt '112 wat is uw probleem' en kun je meteen roepen dat je een ambu (of brandweer, of politie) wilt en waar.
(BT,DT , paar maanden geleden).


Laat de mensen die daar zitten beslissen of u een ambulance, politie of brandweer nodig heeft, die kunnen dat best.

Dat doen ze dus.

Een meldpunt om te zeggen dat je 112 niet kon bereiken vanuit de rozenbossenlaan te Baarn omdat je mobiel geen signaal had is wat anders.
Ik neem aan dat u dezelfde persoon bent als anoniem 18:44?
Zoals u al zei;
"Goede- morgen, middag, avond" belt u voor ambulance, brandweer of politie?"
Dat IS een robotstem die u keuzes geeft.
Dat geeft men ook de indruk dat ze iets moeten kiezen, en dat doen ze dan ook, als ze daarna plotseling worden onderbroken met iemand die begint te praten krijgen mensen verwarring.
Gewoon gelijk een mens aan de telefoon, we hoeven er geen robots tussen te drukken, de pan ing is giga tisch groot als er iemand ligt dood te gaan en je krijgt een robot aan de lijn die je drie keuzes bied in plaats van een mens, u heeft geen idee.
En waarom men hier nou zo emotioneel van wordt en zich boos moet uiten weet ik niet, ik ben geen psycholoog, daar kan ik niks mee.
16-10-2024, 20:57 door Anoniem
Door Metobard:
Door Anoniem:Je wilt gewoon gelijk iemand aan de lijn, niet dat gezeur over selectiemenu's en stemherkenning wanneer mensen in paniek zijn. "Iedere seconde telt" terwijl iemand niet meer ademt en op de grond ligt moeten mensen door een keuzemenu, wie heeft dat in godsnaam bedacht??

Je belt 112:
"Goede- morgen, middag, avond" belt u voor ambulance, brandweer of politie?
Vrijwel direct daarna een 112 alarmcentrale medewerker die vraagt om het/je adres.


Maar:

jij kraamt grootst mogelijke onzin over de functionaliteit van 112. Je moest je feitelijk schamen om over een dienst die levensreddend kan zijn nonsens te verspreiden. Er zijn mensen die erg gevoelig zijn voor alles wat zij lezen en - erger - zonder nadenken als de waarheid aannemen.

Jouw onzin zou hen, door misschien slechte ervaring met keuzemenu's waarover jij roeptoetert! ervan kunnen weerhouden om 112 meteen te bellen ALS ELKE SECONDE TELT (waar je zelf nota bene mee schermt) en ENKELE SECONDEN TE LAAT de telefoon pakken om 112 te bellen.
Waarom? Omdat zij door jouw nonsens aan het twijfelen zijn gebracht!
Huh? Gaan mensen dan twijfelen als ze dit zien??
Dat klinkt nogal onlogisch, gaan ze dan lopend naar het ziekenhuis?
Ik heb nooit gezegd dat de uiteindelijke kwaliteit slecht is, integendeel, altijd vriendelijke mensen (al bel ik niet dagelijks) maar toen ik wel moet bellen sloeg de schrik me om de oren aangezien ik werd geconfronteerd met een robotstem die vragen begon te stellen, dat is wel het laatste dat ik wil horen op zo'n moment, ik heb nooit gezegd dat dit drie minuten duurde, dat is uw eigen aanname van mijn verhaal.
Ik heb het erover opdat de 112 centrale dit kan verbeteren, als men niet zegt wat men negatief ervaarde is er geen evolutie qua hulpdiensten.
Daarnaast suggereert u dat ik verantwoordelijk ben dat men niet belt, dan schuift u mij schuld in de schoenen die ik niet heb, dat is de verantwoordelijkheid van de beller zelf, zijn die over het algemeen geen volwassen mensen die zelf een keuze kunnen maken zonder naar een ander te hoeven luisteren?
Ik stel alleen wat ik zelf heb ervaren, niet meer en niet minder, misschoen is dit een goed moment voor 112 om hierover na te denken en mogeljk het één en ander te verbeteren.
03-12-2024, 13:37 door Anoniem
Het moet een onwerkelijke ochtend zijn geweest voor Jan en zijn vrouw Nomi. Ze horen dat die nacht de 112 meldkamer door hen werd gealarmeerd: Jan zou een harde val hebben gemaakt, althans, dat dacht zijn smartwatch. ‘Ik heb valdetectie op mijn horloge, die heeft een val gedetecteerd terwijl ik gewoon lag te slapen’, zegt De Ridder tegen RTV1. Hij zich af welke beweging hij gemaakt moet hebben om zijn smartwatch te laten denken dat hij een harde klap maakte.

https://nos.nl/regio/groningen/artikel/582936-oeps-jans-smartwatch-stuurde-een-sos-melding-naar-de-politie-terwijl-hij-sliep-politie-in-touw
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.