De Japanse luchtvaartmaatschappij Japan Airlines heeft gisteren tientallen vluchten wegens een ddos-aanval vertraagd. Via X meldt Japan Airlines dat de netwerkapparatuur met een storing te maken kreeg wat gevolgen voor zowel binnenlandse als internationale vluchten had. Naast het vertragen van vluchten werd ook de verkoop van tickets tijdelijk stilgelegd.
Tegenover de Japanse publieke omroep NHK laat de luchtvaartmaatschappij weten dat de 'netwerkapparatuur gebruikt voor datacommunicatie met externe systemen' een piek in het verkeer te verwerken kreeg. Japan Airlines verklaart aan persbureau AP dat het om een aanval ging waarbij werd geprobeerd om het netwerk met een grote hoeveelheid data te overweldigen. Bij de aanval werd geen malware gebruikt en zijn geen klantgegevens gestolen, aldus de luchtvaartmaatschappij.
Je bent niet ingelogd en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.