Door EersteEnigeEchte M.J. - EEEMJ: Door Human Rights in Finance: Beste reageerders,
Mooie discussie, maar jullie lopen met ogen open in het publicitaire frame. (...)
https://hrif.eu/2025/01/ganunaareumodel/
PS. Dit is onze eerste post hier, maar als je goed op onze website kijkt kun je zien dat wij de partij zijn die met disclosure, publiciteit, een legal opion en abusemelding AWS Hosting het bancaire sleepnet vorig eind juni uit de lucht hebben weten te krijgen. En dat we dat FIU Sleepnet als tweede sleepnet op het vizier hebben staan.
Bedankt voor de attendering. Ik geef toe dat ik nog geen tijd heb kunnen vinden om dit op jullie site te bekijken. Maar uit jullie tekst op deze site (Security.nl) wordt me nog niet helemaal duidelijk waar het om gaat. Als ik het probeer samen te vatten:
- - - - - - - - - - -
Human Rights in Finance (HRIF) heeft de strijd aangebonden met
twee bancaire sleepnetten die de overheid probeert of probeerde in te voeren. Het eerste sleepnet (TMNL) hebben jullie vorig jaar weten te verijdelen /beëindigen.
Nu probeert de overheid een tweede sleepnet (FIU - waar staat die afkorting voor?) in te voeren. Om de weerstand hiertegen weg te nemen, probeert de overheid de aandacht van mensen af te leiden met een voorstel voor /visie over "gegevensdeling",
niet zijnde FIU(???), zodat mensen over die vage visie gaan praten terwijl FIU sluipend doorgevoerd gaat worden?
En dan is er nog iets met een sleepnet dat al ingevoerd is (hoe heet dat dan?) en waarmee de minister niet wil stoppen? Of is dat hetzelfde als TMNL en wil de minister daar toch mee doorgaan tot 2027?
- - - - - - - - - - -
Volgens mij snap ik het nog niet helemaal. Kunnen jullie het hier nog wat nader verduidelijken?
M.J.
Kort samengevat zover ik het begrijp gaan hun uit van een politieke taktiek waarbij eerst een voorstel wordt gedaan dat veel te ver gaat om ook maar realistisch uit te voeren waarna na enige tijd men de eisen laat dalen naar het niveau dat men werkelijk voor ogen heeft maar nog steeds hoger ligt dan rest van overheden vereisen in hun land.
Oude befaamde truuk die je ook met sales uitvoert. Maak iets belachelijks duur doe dan zogenaamd een compromi en het registreert bij de ontwetende gemiddelde bevolking alsof je hebt geluisterd naar de klachten terwijl enige dat je hebt gedaan is de marge en bereidwilligheid van mensen opgeschoven ver boven het acceptabele als je met het tweede bod gestart was.
Simpel vertaald naar offer 1 wet op om de andere er wel door te krijgen met meer mogelijkheden dan noodzakelijk waren. Dit door het achterhouden van de wekelijke systeem eisen die al groot en deels zijn vastgelegd op hoger bestuursniveau en daarmee mogelijk de opdrachtgever alvast voor sorteert op weer eens een baantjes carousel na politieke career door het inwilligen van sector wensen waar ze later op voortkunnen borduren voor mogelijk andere doeleinden dan enkel anti fraude of op zijn minst om meer geld uit de regelingen te kunnen halen.
Zoals nu zogenaamd alle rekening verhogingen noodzakelijk zijn om administratieve kosten terwijl er puur vette winst wordt gemaakt met de verhogingen omdat de meeste zaken al middels algoritmes geautomatiseerd zijn. En andere doelen kun je vast wel bedenken zoals data deling met marketing doeleinden etc.
Aangaande de FIU waarmee men denk ik financial intelligence units bedoeld gaat het weer over Anti-money laundering and countering the financing of terrorism AML/CFT groep aan maatregelen wat weer een heel reeks is aan express zo gecompliceerd mogelijke onderscheidingen aan lossenmaatregelen dat je vedwaalt raakt
in de terminologie.
Even een tip aan de organisatie:
Als je mensen uitleg wilt geven over je doel stel een korte lijst op met afkortingen die je gebruikt of gebruik de eerste keer de
volledige vorm op zijn minst. Nog fijner een korte executive summary aan het begin. Hoe nobel, goed een actie ook is houdt er rekening mee dat informatie behapbaar blijft.
Anders riskeer je heel gauw dat mensen gewoon over je bericht heen lezen omdat ze geen zin hebben in eerst een woordpuzzel op te lossen om het geheel te begrijpen. Je mag blij wezen als je 5 minuten van iemands tijd hebt om mee te beginnen en als je dan vervolgens 15 nodig hebt voor je hele verhaal die je ergens anders hebt staan dan moet je dat wel eerst weten te verkopen in die eerste paar minuten.
Cijfers benoemen is interessant na dat je iets verkocht hebt qua bericht maar ervoor echter lijdt het enkel af van de kern van je boodschap. Zeker bij ITers omdat we enkel cijfers werkelijk serieus nemen als we de bron informatie ervan hebben. Zonder de bron is elk cijfer iets dat je negeert en op de stapel sales en marketing bullshit in je brein gooit.
En nee ik zeg niet dat het dat is in dit geval maar het komt wel zo over.