Door SirDice
Ik bel eigenlijk nooit.. Een fatsoenlijke ISP heeft niet voor niets een
abuse@ e-mail adres. Dan kom je tenminste gelijk op de juiste afdeling
terecht en je kan direct je logs meesturen. Doe dit overigens altijd in de
tekst en niet als attachment. Laat ook je eigen analyse achterwege (whois,
dns, traceroutes etc). Alleen de feiten noemen..
En ja, ik krijg niet altijd een reactie terug.. De abuse stopt meestal wel vrij
abrupt ;)
Ik heb alleen gebeld voor het feit dat hun IP-range in de blocklist zit, niet om
eventuele spam vanaf dat ene Telebyte IP-adres te melden want die heb ik
niet ontvangen. Hoewel ik misschien toch even mijn logging ga bekijken
om te zien of ik sinds oktober 2006 (toen is het begonnen) echt geen spam
heb ontvangen vanaf dat IP-adres.
Het achterwege laten van een eigen analyse doe je waarschijnlijk om zelf
tijd te besparen, maar waarschijnlijk ook om niet op de tenen te trappen
van de betreffende afdeling?
Op dit moment komt de IP-range nog steeds voor in de SBL bij
Spamhaus. :-(