Poll
image

Moet de overheid zich met de veiligheid van internet <A href=http://www.security.nl/article/17535/1/Consumentenbond_wil_veilig_internet_bij_politiek_afdwingen.html target=_blank><b><u>bemoeien</u></b></a>?

maandag 3 december 2007, 10:59 door Redactie, 19 reacties
Nee
51.22%
Geen mening
3.78%
Ja
45%
Reacties (19)
03-12-2007, 11:24 door Anoniem
Ja, maar dan alleen in de vorm van voorlichting en eventuele subsidies
op beveiligingssoftware/hardware.

Ze mogen het internet in geen geval "veiliger maken" door censuur toe
te passen. Internet is en blijft een vrij medium.
03-12-2007, 11:33 door Anoniem
Ze moeten zich er mee bemoeien als ze er ook iets vanaf
weten. En niet zoals mnr balling nu doet: Niemand mag meer
anoniem op het internet.
03-12-2007, 11:40 door ml2mst
No way!

Als de overheid ons weer gaat betuttelen, neemt uiteindelijk
niemand meer zijn eigen verantwoording.
03-12-2007, 14:30 door Anoniem
Ja, maar niet te veel...
03-12-2007, 16:58 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
03-12-2007, 17:56 door Anoniem
Nee, altijd wanneer de overheid iets regelt krijg je censuur
en bureaucratische rompslomp. Internet is ontstaan door de
internationale community en moet in de handen van de
internationale community blijven.
03-12-2007, 18:09 door Anoniem
Dus weer opnieuw:
Ambtenaren mogen zich er mee bemoeien zolang er maar
voldoende kennis is. Want al jullie antwoorden komen op dit
neer.
03-12-2007, 20:14 door Anoniem
Internet is een vrij netwerk ontstaan in Amerika bij de CIA.
Door toedoen van Professoren is het voor universiteiten beschikbaar
gekomen en door studenten die ook tot het zelfde matriaal als de
proffersor beschikking wilden hebben is het de wereld in gekomen.
Als overheden het nu gaan berperken is het geen vrij netwerk meer!
dit is nu het voordeel van internet het is van niemand en van iedereen.
03-12-2007, 22:49 door Anoniem
Ik vind het vergelijkbaar met alle andere infrastructuur zoals het
verkeerswegennet en het vliegverkeer. Ook daar stelt de overheid
regels op en controleert deze wanneer ze tenminste haar taak goed
vervult. Internetbeveiliging is teveel werk voor specialisten en voor de
gewone gebruiker te ingewikkeld. Daar kan de overheid zeker een rol
in vervullen.
03-12-2007, 23:10 door Anoniem
Absoluut ja, net zoals dat je niet de weg op mag met een
auto die niet APK gekeurd is en dus veilig is, zou het
zelfde voor OS/distro moeten gelden waarmee je het internet
opgaat.
Komt 98 niet meer door de internet versie van de APK, jammer,
niemand meer met 98 het internet op ;-)

Of een dikke belasting op 'vervuilende'
besturingssystemen/distributies , afhankelijk van het
verwachte aantal SPAM mailtjes dat het systeem als
potentieel botje zal gaan sturen ;-)
04-12-2007, 09:43 door root
Internet is "just another network".

- Bemoeit de overheid zich met de veiligheid van het elektriciteitsnetwerk?

- Bemoeit de overheid zich met de veiligheid van het gasnetwerk?

- Bemoeit de overheid zich met de veiligheid van het vaste telefonienetwerk?

- Bemoeit de overheid zich met de veiligheid van het mobiele telefoonnetwerk?

- En waarom wel/niet? Eerst uitzoeken, daarna kan ik pas antwoord geven op de vraag. Ik heb er geen zin in. Ik stel voor dat iemand dat hier effe doet en een verslag plaatst :)
04-12-2007, 12:52 door Anoniem
O Hell no! De overheid heeft echt 0,0 technische kennis. Zie
de kwestie bewaarplicht maar.
04-12-2007, 15:14 door Anoniem
Bemoeien is negatief, dus is dit geen eerlijke poll.

Moet Sinterklaas kadootjes geven?

Moet Sinterklaast zich met kinderen bemoeien?

Moet de Overheid de burger beschermen?
04-12-2007, 16:40 door root
"Bemoeien is negatief, dus is dit geen eerlijke poll"

Inderdaad, je mening wordt beinvloed. Dat hoort niet.
04-12-2007, 17:06 door Anoniem
Inkomende/uitgaand mail-verkeer in nederland eerst langs een paar
RBL's!!

Geen uitzonderingen!!
04-12-2007, 21:48 door Anoniem
Dat mijn mening beinvloed wordt is niet waar. Wel vind ik
dat de overheid eerst met haar eigen beveiliging bezich moet
gaan; daar hebben ze't voorlopig druk genoeg mee.
04-12-2007, 23:36 door Anoniem
Ik weet niet waar de vraag op slaat want de overheid bemoeid
zich al op hele grote schaal met het internet en haar
gebruikers.

Dataretentie, Tapverplichting opleggen aan ISP's, taps
krijgen zonder gerechtelijk bevel, het neerhalen of
blokkeren van website's vanwege hun content etc.

Het is de lobby van banken en verzekeraars die het internet
willen 'bezitten' voor het veiligstellen van hun
online-dienstverlening.

Dat is ook de reden dat die ondernemingen al jaren op zeer
grote schaal worden aangevallen vanuit verschillende
continenten.

Net zoiets als airbags in je auto, in NL sta je 70% van de
tijd in een file en is de snelheid te laag om deze
beveiliging te activeren.
Die voorzieningen hebben de auto gemiddeld met 5000,- euro
duurder gemaakt waarvan 3000,- euro als BPM word
verrekend.............

Het doorontwikkelen van automobielen en de bijkomende
prijsverhogingen zijn een uitkomst voor de staat als het om
de BPM gaat.

OkiDoki
05-12-2007, 22:51 door Anoniem
Natuurlijk wel! Zodra we een eerlijke overheid hebben die zijn beloften
nakomt en het welzijn van de mensen voor laat gaan en niet de hoogte
van hun eigen bankrekening.
06-12-2007, 20:39 door Anoniem
Willen ze dan met laserguns naast de routers van de ISP gaan staan
om te kijken wie te hard internet ofzo?
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.