Klanten van de ING zijn opnieuw het doelwit van een phishingaanval die inspeelt op de "migratie" tussen de Postbank. "Vanwege de migratie tussen Postbank en ING verzoeken wij u eenmalig uw primair IP-adres te bevestigen", zo is in de e-mail te lezen, waarvan inmiddels al vijf varianten zijn rondgegaan. Het bericht verwijst naar onderhoud dat op 16 november aan de website zou hebben plaatsgevonden. "Sindsdien werken wij met een nieuw beveiligingssysteem voor het i-bankieren. Dit hebben wij gedaan om te voorkomen dat er misbruik wordt gemaakt van uw gegevens", zo gaat de e-mail verder. Vervolgens volgt er een link om het "primair IP-adres te bevestigen".
Deze linkt komt uit op de phishingsite, die om gebruikersnaam, wachtwoord en 06-nummer vraagt. Wegens "Phishing, fraud, scams, hacking..." is de pagina inmiddels offline gehaald. De ING heeft de afgelopen drie maanden zeven keer gewaarschuwd voor rondgaande phishingaanvallen, waarvan er vijf bovenstaande tekst gebruikten. De bank laat weten dat het De nooit om TAN-codes of inlogcodes vraagt. "Niet per e-mail, telefoon of op een andere manier. Mocht u benaderd zijn of worden met een dergelijke vraag, geef deze gegevens dan niet." Afgelopen zaterdag waren Postbankklanten het doelwit.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.