Aan topic-starter,
Heb je zelf je Experia-box wel met een wachtwoord beveiligd?
Ik weet niet of dat KPN tegenhoudt om erop in te loggen, ik ken alleen mijn eerdere ervaring met mijn vorige ISP, Telfort, die (nadat ik mijn ZyXEL modemrouter van een wachtwoord had voorzien) een handeling van mij nodig had om in te loggen op het modemrouter. Geen idee hoe dat zit met KPN en de Experia-box, maar het voorzien daarvan van een wachtwoord is hoe dan ook verstandig.
Log daartoe allereerst in in de Experia-box webinterface via het bijbehorende adres.
Ken je dat adres mogelijk niet? Vind dat dan eerst als volgt:
Open Opdrachtprompt (
cmd.exe, rechtsklik, als Administrator uitvoeren)
vul in:
ipconfig (bevestig met Enter)
Noteer het getoonde
standaardgateway adres.
Om te sluiten, type: Exit (bevestig met Enter)
Log nu via je browser in in de Experia-box webinterface via http:// gevolgd door het via ipconfig gevonden standaardgateway adres.
Standaard heb je geen gebruikersnaam en password nodig om in te loggen in de KPN Experia-box.
Afhankelijk van het type Experia-box zijn de stapjes die je moet volgen om te komen tot het onderdeel waar je een password kan kiezen verschillend.
Een mogelijke route is: Menu Werkset > Gebruikersbeheer > Kies een taak > Mijn wachtwoord wijzigen.
In een ander geval: direct in het eerste menu kiezen voor Administration.
(Kom je er niet uit, vind dan eerst de User's Manual voor jouw Experia-box via
http://technicolorgateways.nl/producten.html onder Basic, Advandced, of Archief.)
Ben je zover dat je de vakjes Oud wachtwoord en Nieuw wachtwoord hebt gevonden,
laat dan het vakje voor Oud wachtwoord
leeg(!), en vul je gekozen wachtwoord in in Nieuw wachtwoord.
Bevestig, en klaar.
Je gebruikersnaam voor toegang tot je Experia-box is nu het standaard "kpn" (kleine letters) en je wachtwoord je zelfgekozen wachtwoord.