De helft van de Britse werknemers zou hun zakelijke wachtwoord voor 6 euro verkopen, waarbij 30% de inloggegevens voor slechts 1,25 euro verklapt. Minder dan de prijs van een gemiddeld paasei. Dat blijkt uit onderzoek onder 2.000 Britse consumenten. 30% van de respondenten zegt het wachtwoord voor geen enkele prijs te vertellen. Verder bleek dat consumenten hun Facebook-wachtwoord waardevoller dan het bedrijfswachtwoord vinden. 34% vindt de inloggegevens voor sociale media zeker 60 euro waard.
Delen
Verder blijkt dat 60,5% van de consumenten hun wachtwoord opschrijft en dat 34% hun bedrijfswachtwoord weleens met iemand heeft gedeeld. In dat opzicht worden inloggegevens voor sociale media beter beschermd, aangezien daar 20% het wachtwoord aan een ander vertelde.
"Het feit dat persoonlijke identiteit belangrijker wordt gevonden dan zakelijke identiteit, heeft verstrekkende gevolgen voor de veiligheid van bedrijven hun intellectueel eigendom en imago", aldus John Fontana van Ping Identity.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.