Computerbeveiliging - Hoe je bad guys buiten de deur houdt

SVAD B.V.??????

30-10-2012, 13:30 door sammy944, 45 reacties
Hallo,

Sinds vorige maand wordt er € 2,95 van mijn rekening geincasseerd door SVAD B.V.
basispakket. Ik heb géén idee wat voor bedrijf dit is en ik kan het ook niet op internet vinden. Wel een forum waar meer mensen betalen aan SVAD en geen idee hebben wat het is. Wat kan ik hier aan doen dan?

gr. sammy
Reacties (45)
30-10-2012, 13:33 door Anoniem
contact opnemen met je bank om het terug te draaien en blokeren.
30-10-2012, 14:03 door Anoniem
probeer die eens

https://www.kvk.nl/handelsregister/zoekenframeset.asp?zk=0&url=https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=180666880000
30-10-2012, 14:07 door SirDice
Geld storneren en contact opnemen met je bank lijkt me de beste oplossing.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stornering
30-10-2012, 14:28 door Dutch_Celt
Dan bel je ze toch even?

http://www.telefoonboek.nl/bedrijven/t3539877/oosterhout-noord-brabant/svad-b.v./

Lijkt iets met auto verzekringen te zijn...
30-10-2012, 15:00 door Spiff has left the building
Dat lijkt mij ook, ja.

Lijkt iets met autoverzekeringen te zijn...
Dat zie ik niet vermeld staan.
Wel: "Handelsonderneming in met name loyaliteitsprogramma's."
Geeft dit enige indicatie?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Loyaliteitsprogramma
30-10-2012, 16:15 door Dutch_Celt
Op deze pagina worden ze genoemd qua auto verzerzekering / financiering

http://www.deautofinancier.nl/financieel-pakhuys-brabant/algemene-voorwaarden/

Zie onder artikel 6:

6.4 Opdrachtgever machtigt FD tot wederopzegging maandelijks te innen EUR 2,95 voor SVAD Financial Planning. Opdrachtgever kan de diensten dagelijks opzeggen en deze gaat in op het moment waarop deze schriftelijk door FD is ontvangen. Reeds gedane betalingen worden niet gerestitueerd.
30-10-2012, 16:42 door Spiff has left the building
Ha, dankjewel, Dutch Celt.

http://www.deautofinancier.nl/financieel-pakhuys-brabant/algemene-voorwaarden/
Ook een paar andere artikelen daarin zijn informatief in verband met wat Sammy aangaf:

Artikel 1: Definities
1.1 Financiële Dienstverlener:
FPB Financieel Adviseurs B.V. en de met haar gelieerde bedrijven gevestigd te Oosterhout aan de Rulstraat 7, 4901 LM, hierna te noemen: "FD".
1.2 Opdrachtgever:
De natuurlijke of rechtspersoon aan wie FD enige offerte heeft verstrekt, aanbieding heeft gedaan of met wie zij een overeenkomst heeft gesloten.

Artikel 3: Aanbiedingen en offertes van Financiële Instellingen en adviezen FD
3.2 Opdrachtgevers die FD niet van dienst kan zijn worden tot wederopzegging deelnemer aan SVAD Financial Planning.

En dat dan samen met het eerder al vermelde:
Artikel 6: Kosten en betaling
6.4 Opdrachtgever machtigt FD tot wederopzegging maandelijks te innen EUR 2,95 voor SVAD Financial Planning. Opdrachtgever kan de diensten dagelijks opzeggen en deze gaat in op het moment waarop deze schriftelijk door FD is ontvangen. Reeds gedane betalingen worden niet gerestitueerd.


Mogelijk heeft Sammy ooit een overeenkomst gesloten met FPB Financieel Adviseurs B.V., en is hij daardoor deelnemer geworden aan SVAD Financial Planning.
Betreft het iets waar je vanaf wilt, dan kun je het volgens de voorwaarden dagelijks opzeggen.
30-10-2012, 17:14 door sammy944
Het is voor mij al opgelost. Gebeld en ze vertelde dat er van een aantal mensen ten onrechte geld
is geincaseerd. Dit kan omdat deze mensen wel eens een financieringsaanvraag hebben gedaan, vandaar
dat ze de gegevens hebben. Ik krijg het netjes terug gestort. ( hoop ik)
30-10-2012, 17:44 door Anoniem
Gebeld en ze vertelde dat er van een aantal mensen ten onrechte geld is geincaseerd. Dit kan omdat deze mensen wel eens een financieringsaanvraag hebben gedaan, vandaar dat ze de gegevens hebben.
Ze hebben dus wel je gegevens maar geen incassotoestemming, en toch kunnen ze incasseren.

Dat automatisch incasseren is me toch een robuust systeem, zeg.
30-10-2012, 18:23 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
30-10-2012, 19:51 door Spiff has left the building
Door sammy944:
Het is voor mij al opgelost. Gebeld en ze vertelde dat er van een aantal mensen ten onrechte geld is geincaseerd. Dit kan omdat deze mensen wel eens een financieringsaanvraag hebben gedaan, vandaar dat ze de gegevens hebben. Ik krijg het netjes terug gestort. ( hoop ik)
Door Hugo:
Hieruit blijkt hoe door en door rot het betalingsverkeer is. Je rekening bij de bank is gewoon vogelvrij voor iedereen die een KvK inschrijving heeft.
Is de situatie voor jou dan zo overduidelijk?
Voor mij niet, Sammy heeft niet voldoende informatie gegeven om dergelijke conclusies te kunnen trekken.

Het is beslist niet uit te sluiten dat Sammy een overeenkomst is aangegaan met FPB Financieel Adviseurs B.V.,
die in de voorwaarden heeft staan dat
wanneer het je een offerte heeft verstrekt of aanbieding heeft gedaan,
en het je 'niet van dienst kan zijn',
het je tot wederopzegging deelnemer maakt aan SVAD Financial Planning,
en gemachtigd is tot wederopzegging daarvoor maandelijks EUR 2,95 te innen.

Wanneer blijkt dat diverse klanten niet van een dergelijke constructie op de hoogte zijn, dan deugt er wellicht iets niet,
maar wanneer die klanten de voorwaarden van het bedrijf niet bekeken hebben dan is ook die klanten wat aan te rekenen, tenminste een zekere argeloosheid of zelfs onnozelheid.


[wijziging: correctie van typo]
31-10-2012, 09:50 door Anoniem
Door Hugo:
Hieruit blijkt hoe door en door rot het betalingsverkeer is. Je rekening bij de bank is gewoon vogelvrij voor iedereen die een KvK inschrijving heeft.

Het probleem is dat er voor een automatische incasso totaal geen autorisatie nodig is.
De banken weigeren dat te implementeren omdat het zogenaamd miljoenen zou kosten en er in de praktijk volgens
hen geen probleem is. Ze vinden dat de klanten maar goed op hun afschriften moeten letten.
(op hetzelfde moment doen ze alles wat in hun vermogen ligt om de klanten die afschriften niet meer te hoeven sturen)

Er zou een systeem moeten zijn vergelijkbaar met TAN codes, voor automatische incasso.
Als je een bedrijf wilt laten incasseren dan geef je hen een code die je van je bank krijgt. Je kunt bij het vragen
van die code kiezen of het voor een eenmalige of voor een periodieke incasso is. Die code geef je aan het bedrijf
en het bedrijf stuurt die weer mee met de incasso opdracht naar de bank. Geen geldige code is geen incasso.
Op die manier kunnen bedrijven niet meer zomaar incasseren zonder dat dit duidelijk de intentie van de klant is.

Bovendien is het veel gemakkelijker om incasso's te blokkeren omdat er in de telebankieren applicatie een beheer
scherm gemaakt kan worden waarin je de codes van de periodieke incasso's weer ongeldig kunt maken.
Nu is dat niet zo simpel omdat je alleen op banknummer basis kunt blokkeren, en de noitoire misbruikers van
heel veel verschillende banknummers kunnen incasseren.

Maar de banken die willen dit allemaal niet. Het is niet hun probleem dus waarom zouden ze een poot uitsteken?
De klant helpen is geen business voor de bank.
01-11-2012, 13:09 door Anoniem
Hai,,,,,,,, ik heb ook zo een afschrijving gehad, van 2.95 van svad, heb de bank gebeld en het laten stoneren.
advies van de bank was om ook een kaart van de bank een rode kaart in te vullen zodat dit bedrijf niks meer kan afschrijven.
Heb het bedrijf gebeld ook, het nummer is 0162712000 in oosterhout brabant,
Er werd mij gezegd dat ik een keer een offerte heb aangevraagd en dat klopt ja voor een maand geleden/
Maar heb niet in de gaten gehad dat je dus iedere maand een offerte vraagt, mocht je financiele situatie veranderen/
dus heb de zaak geannuleerd , was geen probleem zeiden ze.
Ben benieuwd of ze dus zullen luisteren,
is wel een beetje onbeschoft vind ik was niet duidelijk aangegeven ook in die aanvraag.
Boeven kijk uit.
groet marja
27-11-2012, 13:34 door Anoniem
hier hetzelfde verhaal. ik had ooit een lening aangevraagd voor een auto, is afgewezen en om in de toekomst gebruik te maken van hun diensten hebben ze een basispakket geactiveerd wat 2,95 euro kost en dus wordt afgeschreven. Ik zei dat ik daar niets over gehoord heb en hij zei o normaal gesproken wordt dit wel doorgegeven. Ik zeg ik wil dat helemaal niet. Ok bij deze gedeactiveerd en de bedragen krijg je terug.

Heel vaag verhaal dit.
28-11-2012, 23:37 door Anoniem
Ik heb tros oplicht al ingeschakeldr
01-02-2013, 14:50 door Anoniem
Ik heb net gebeld en krijg ook mijn geld terug. 1x afgeschreven onder naam creditcoach en 1x SVAD

Ik heb vorig jaar een keer bij creditcoach informatie aangevraagd over de mogelijkheden van een lening.
Nooit ergens voor aangemeld.

Erg vreemd dit
01-02-2013, 16:32 door Anoniem
wat is dit allemaal bij mij ook al hoor van veel mensen zomaar bedrag afschrijven???????
13-03-2013, 15:23 door Anoniem
Het bedrag van € 2,95 wordt maandelijks afgeschreven tot stopzetting.
Het is een bedrijf wat een financieringsaanvraag behandeld.
Als je ooit bijvoorbeeld via hun internetsite een aanvraag hebt gedaan voor een vergelijking van een autofinanciering, gaan zij zoeken of er ergens een financiering voor je mogelijk is. Dit doen ze zogenaamd maandelijks en daarvoor rekenen ze 2,95. Dit staat volgens de medewerker welke ik sprak in de algemene voorwaarden en in de bevestigingsmail welke zij versturen. Volgens hem ben ik een van de weinige die de algemene voorwaarden dus NIET leest!

Vieze praktijk om dit ergens in de algemene voorwaarden te vermelden en niet duidelijk in een bevestiging.
Weet niet of dit mag en kan, maar een jurist / advocaat kost me meer dan 3x 2,95!
14-03-2013, 16:04 door Anoniem
Ja ook bij mij maandelijks hetzelfde bedrag en af en toe ineens zo'n € 9,50.
Wij zouden ons moeten verenigen en ons geld terug vorderen.
Dit is een schande
Groet Kees
04-05-2013, 09:58 door Anoniem
Is het geld ook daadwerkelijk teruggestort?
Of moest je het toch schriftelijk annuleren en de betaalde bedragen krijg je alsnog niet terug (zoals het in de voorwaarden staat)
05-05-2013, 10:02 door WhizzMan
Door Anoniem:
Het probleem is dat er voor een automatische incasso totaal geen autorisatie nodig is.
De banken weigeren dat te implementeren omdat het zogenaamd miljoenen zou kosten en er in de praktijk volgens
hen geen probleem is. Ze vinden dat de klanten maar goed op hun afschriften moeten letten.

Er zou een systeem moeten zijn vergelijkbaar met TAN codes, voor automatische incasso.
Als je een bedrijf wilt laten incasseren dan geef je hen een code die je van je bank krijgt. Je kunt bij het vragen
van die code kiezen of het voor een eenmalige of voor een periodieke incasso is. Die code geef je aan het bedrijf
en het bedrijf stuurt die weer mee met de incasso opdracht naar de bank. Geen geldige code is geen incasso.
Op die manier kunnen bedrijven niet meer zomaar incasseren zonder dat dit duidelijk de intentie van de klant is.

Bovendien is het veel gemakkelijker om incasso's te blokkeren omdat er in de telebankieren applicatie een beheer
scherm gemaakt kan worden waarin je de codes van de periodieke incasso's weer ongeldig kunt maken.
Nu is dat niet zo simpel omdat je alleen op banknummer basis kunt blokkeren, en de noitoire misbruikers van
heel veel verschillende banknummers kunnen incasseren.


Met de nieuwe SEPA wetgeving wordt het wel een stuk moeilijker, maar je hebt ook daarmee nog steeds wel gedeeltelijk gelijk. Helaas kan ik niet vinden per wanneer die Europese incassoregels ook in Nederland verplicht zijn. Ik las ergens 1 januari 2014 maar dat was een voorstel en of dat aangenomen is?
05-05-2013, 12:20 door freediver
De truuc die dit bedrijf toepast is die van het juridische feit " eerste betaling geschied?! Dan is er sprake van een rechtsgeldige overeenkomst.". Dit juridisch geval wordt ook wel eens toegepast bij arbeids overeenkomsten die nog niet getekend zijn. Als de werknemer al een maand salaris overgemaakt heeft gekregen, maar nog niets getekend heeft dan toch is er spraken van een ongeschreven arbeidsovereenkomst, en dan moeten ze hem de periode van zijn aanneembare contract uitbetalen.
05-05-2013, 13:10 door Anoniem
Door Anoniem:
Er zou een systeem moeten zijn vergelijkbaar met TAN codes, voor automatische incasso.
Als je een bedrijf wilt laten incasseren dan geef je hen een code die je van je bank krijgt. Je kunt bij het vragen
van die code kiezen of het voor een eenmalige of voor een periodieke incasso is. Die code geef je aan het bedrijf
en het bedrijf stuurt die weer mee met de incasso opdracht naar de bank. Geen geldige code is geen incasso.
Op die manier kunnen bedrijven niet meer zomaar incasseren zonder dat dit duidelijk de intentie van de klant is.
Ik heb ooit eens ergens gezien dat een automatische incasso werd "geautoriseerd" door 1 cent over te maken, ik denk met toestemming voor de incasso in de omschrijving of iets dergelijks. Hoewel informeel geregeld vond ik het best een elegante manier om toestemming expliciet te maken zonder het op (fysiek) papier te regelen. Dat zouden banken kunnen formaliseren door van een incassotoestemming een soort dummy-overboeking te maken, die net als elke overboeking netjes ondertekend moet worden. Dat moet vrij eenvoudig in de bestaande afhandeling van betalingsverkeer ingepast kunnen worden en banken zelf kunnen die overboekingen zelf registreren en bij de automatische afschrijvingen als validatiemiddel gebruiken.
05-05-2013, 13:47 door Anoniem
Door freediver: De truuc die dit bedrijf toepast is die van het juridische feit " eerste betaling geschied?! Dan is er sprake van een rechtsgeldige overeenkomst.".
Oeps. Dat doet sterk vermoeden dat degenen die dat principe bedachten aannamen dat een betaling ook door de betaler wordt geïnitiëerd. Vermoedelijk was dat ook zo toen dat principe verankerd raakte. Alleen is dat niet meer altijd zo. Het zou "de eerste betaling geïnitiëerd door de betaler" moeten zijn. En als je bedenkt dat spookrekeningen soms blind betaald worden als de administratie van een bedrijf niet nauwgezet controleert of elke rekening wel legitiem is (wat voorkomt dat je rekeningen te laat betaalt) dan kan je je afvragen of dat niet een aanname te ver is.

Dit illustreert dat je ooit getrokken conclusies, vastgelegd in richtlijnen, vuistregels, wetten, principes (en dus ook bedrijfsstandaards, ontwerpprincipes en dergelijke), niet tot in lengte van dagen blind moet vertrouwen maar je regelmatig moet afvragen welk doel ze eigenlijk dienden en of dat doel in de huidige omstandigheden nog steeds gediend wordt door die regel. Als je dat doet kom je er vaak achter dat de regel aangepast moet worden. Doe je dat niet, en pas je regels blind toe omdat daar nou eenmaal voor gekozen is, dan doe je je werk op basis van een in toenemende mate verwrongen logica.
05-05-2013, 16:38 door AcidBurn
Misschien moeten jullie toch eerst eens lezen voordat je zomaar dat vinkje 'akkoord' zet.

Betaling

Artikel 21
a. Voor het betalen van de werkzaamheden verleent opdrachtgever aan opdrachtnemer een doorlopende machtiging voor automatische incasso waaronder inbegrepen EUR 2,95 per maand voor de kosten van de offerteservice en de eventuele deelname aan het Negatieve Registratie Herstel Plan bij Bureau Krediet Registratie.
b. Ingeval van vertraging van betaling van de declaratie is de opdrachtgever aan de opdrachtnemer een rentevergoeding verschuldigd op de voet van 1% per maand, waarbij een gedeelte van een maand wordt beschouwd als een gehele maand, te berekenen met ingang van veertien dagen na het indienen van de declaratie.
c. Ingeval van vertraging van betaling van de declaratie is de opdrachtgever aan de opdrachtnemer voorts verschuldigd vergoeding van alle kosten - zowel gerechtelijke als buitengerechtelijke - die door de opdrachtnemer ter inning van zijn declaratie worden gemaakt. Buitengerechtelijke kosten zijn door de opdrachtgever verschuldigd in ieder geval waarin de opdrachtnemer voor de invordering de hulp van een derde heeft ingeroepen. Deze buitengerechtelijke kosten worden vastgesteld op minimaal 15% van de hoofdsom vermeerderd met omzetbelasting, zonder dat de opdrachtnemer gehouden is aan te tonen of hij de betreffende kosten werkelijk heeft gemaakt. Ingeval tussen opdrachtnemer en opdrachtgever een procedure is gevoerd waarbij opdrachtgever in de proceskosten is veroordeeld, zal opdrachtgever aan opdrachtnemer verschuldigd zijn alle door opdrachtnemer aan juridische bijstand verschuldigde kosten, waaronder tevens de niet door de rechter toegewezen bedragen.
d. Indien opdrachtnemer voor of tijdens de uitvoering van de overeenkomst vermoedt of gerede aanwijzingen verkrijgt aangaande een vermindering van de kredietwaardigheid van opdrachtgever, is de opdrachtnemer gerechtigd iedere levering op te schorten totdat opdrachtgever ter zake van de overeengekomen betalingsverplichtingen, zowel ter zake van de reeds verschenen termijnen als ter zake van de termijnen die zullen verschijnen naar aanleiding van nog uit te voeren werkzaamheden, een genoegzaam voorschot heeft betaald, dan wel zekerheid heeft gesteld als in het bancair verkeer gebruikelijk en genoegzaam geoordeeld, zoals bijvoorbeeld een onherroepelijke bankgarantie ten bedrage van zowel verschuldigde kosten als nog te verwachten kosten.
e. Blijft naar aanleiding van een verzoek een voorschot te betalen of zekerheid te stellen een deugdelijke reactie binnen vijf werkdagen na datum van dit verzoek uit, dan zal opdrachtnemer gerechtigd zijn schriftelijk per aangetekende brief of brief met ontvangstbevestiging met ingang van tweemaal vierentwintig uur na de datum van poststempel de overeenkomst te ontbinden, één en ander onverminderd het recht van opdrachtnemer op betaling van het reeds geleverde en op aan hem vanwege de ontbinding toekomende schadevergoeding.
f. Onverminderd iedere mededeling door de opdrachtgever bij het verrichten van zijn betaling en onverminderd de wijze van administratieve verwerking van de betaling door opdrachtnemer, zullen betalingen van de opdrachtgever steeds en uitsluitend geacht worden in mindering te strekken op de opdrachtgever openstaande bedragen en wel op de navolgende wijze. Allereerst zal iedere betaling in mindering strekken op door opdrachtgever verschuldigde incassokosten en rente, vervolgens zullen betalingen in mindering strekken op de oudste openstaande declaraties van opdrachtnemer.

Het staat er duidelijk in en jullie zijn er mee akkoord gegaan.
06-05-2013, 10:30 door Anoniem
Door AcidBurn: Misschien moeten jullie toch eerst eens lezen voordat je zomaar dat vinkje 'akkoord' zet.

(knip: artikel 21, 482 woorden, 3456 tekens)

Het staat er duidelijk in en jullie zijn er mee akkoord gegaan.

De volledige algemene voorwaarden bestaan uit 22 artikelen, 3542 woorden, 25792 tekens. Deze mededeling staat onderaan de 8e van 10 pagina's tekst als ik het afdruk, en nergens anders. Is dat duidelijk? Welke grens aan de omvang stel je voordat je het onduidelijk vindt worden? Als je die grens niet stelt kunnen ze ook 100 pagina's algemene voorwaarden maken en het ergens op pagina 83 noemen. Daar kan mee gespeeld worden, en door het alleen achterin de algemene voorwaarden te noemen spelen ze er ook echt mee. Dat is niet duidelijk, dat is stiekem en in mijn ogen verdacht.
06-05-2013, 14:16 door Anoniem
RamBam had hier een programma over, afgelopen vrijdag was dat geloof ik.
Ze gingen bij Google en TomTom langs met een pakketje en lieten de medewerker tekenen voor ontvangst,
en in de voorwaarden op de achterkant van dat formulier stonden allerlei dingen waardoor ze grappige dingen
konden uithalen met die bedrijven.
Ze hadden er immers voor getekend.

Het kwartje viel niet echt want de mensen die ze daarover spraken die snapten uiteraard niet wat ze bedoelden
met deze actie.
Misschien komt dat nog als ze deze opnamen naar de directie sturen ofzo.
06-05-2013, 18:08 door Anoniem
Ik heb mijn bank opdracht gegeven om ALLE incasso` s , ook die waar ik (blijkbaar) zelf toestemming voor heb gegeven te blokkeren!
Bedrijven die dan geld willen afboeken en dat niet zien lukken sturen dan vanzelf een acceptgiro en die kan men dan zelf betalen (en bepalen wanneer)
Problem solved
17-05-2013, 12:54 door Anoniem
Door AcidBurn: Misschien moeten jullie toch eerst eens lezen voordat je zomaar dat vinkje 'akkoord' zet.


Het staat er duidelijk in en jullie zijn er mee akkoord gegaan.

Dat zal allemaal wel, maar dat maakt het nog niet legaal. Leveringsvoorwaarden kunnen nooit boven wettelijke regelingen gaan. Hier is bovendien niet eens een klant relatie, er is alleen een informatie aanvraag gedaan. Ik kan me bijna niet voorstellen dat bij zo'n informatie aanvraag ook gelijk bank gegevens worden uitgewisseld, die zullen ze er dus kennelijk bij hebben gezocht (of die gegevens waren reeds uit een vorige klant relatie in hun bezit). In ieder geval is er GEEN toestemming gegeven voor deze incasso, en daarmee overtreden ze verschillende regels. De opmerking; foutje, bedankt! gaat hier niet op. Ze zullen met een betere verklaring moeten komen.
18-05-2013, 10:50 door Anoniem
In 2014 wordt SEPA ingevoerd (Europees incasso systeem). Vanaf dat moment moet een klant altijd eerst toestemming geven, voordat er tot incasso kan worden overgegaan. Die toestemming is nu nog niet vereist, maar dat verandert dus in 2014.
23-05-2013, 17:11 door Thijs452
Dit was mij ook overkomen... toch fijn dan dit topic tegen te komen. Hoe is het voor je afgelopen Sammy?
23-05-2013, 17:26 door Anoniem
"De volledige algemene voorwaarden bestaan uit 22 artikelen, 3542 woorden, 25792 tekens. Deze mededeling staat onderaan de 8e van 10 pagina's tekst als ik het afdruk, en nergens anders. Is dat duidelijk?"

Het aantal tekens zegt niets. Je bent akkoord gegaan, het feit dat jij de voorwaarden niet geheel wilt lezen doet daar niets aan af. Geen enkele rechter zal zeggen dat voorwaarden niet akkoord zijn omdat deze ''teveel tekens'' bevat.
23-05-2013, 20:06 door Anoniem
Door Anoniem: "De volledige algemene voorwaarden bestaan uit 22 artikelen, 3542 woorden, 25792 tekens. Deze mededeling staat onderaan de 8e van 10 pagina's tekst als ik het afdruk, en nergens anders. Is dat duidelijk?"

Het aantal tekens zegt niets. Je bent akkoord gegaan, het feit dat jij de voorwaarden niet geheel wilt lezen doet daar niets aan af. Geen enkele rechter zal zeggen dat voorwaarden niet akkoord zijn omdat deze ''teveel tekens'' bevat.
Mijn vraag was niet hoe een rechter erover oordeelt maar of het nog duidelijk is, zoals degene op wie ik reageerde kennelijk vond. Ik vind iets dat de kern van de overeenkomst raakt op pagina 8 wegmoffelen niet duidelijk. En ik hoop dat een rechter niet alleen kijkt naar wat er staat maar ook naar hoe het er ook had kunnen staan.
24-05-2013, 07:42 door AcidBurn
Door Anoniem:
Door Anoniem: "De volledige algemene voorwaarden bestaan uit 22 artikelen, 3542 woorden, 25792 tekens. Deze mededeling staat onderaan de 8e van 10 pagina's tekst als ik het afdruk, en nergens anders. Is dat duidelijk?"

Het aantal tekens zegt niets. Je bent akkoord gegaan, het feit dat jij de voorwaarden niet geheel wilt lezen doet daar niets aan af. Geen enkele rechter zal zeggen dat voorwaarden niet akkoord zijn omdat deze ''teveel tekens'' bevat.
Mijn vraag was niet hoe een rechter erover oordeelt maar of het nog duidelijk is, zoals degene op wie ik reageerde kennelijk vond. Ik vind iets dat de kern van de overeenkomst raakt op pagina 8 wegmoffelen niet duidelijk. En ik hoop dat een rechter niet alleen kijkt naar wat er staat maar ook naar hoe het er ook had kunnen staan.

Ik zou de hoop maar opgeven. Rechters denken niet zelf na en tonen geen medeleven. Staat het er in en heb je getekend, dan ben je gewoon de lul.
30-05-2013, 13:56 door Anoniem
hallo voor mij hetzelfde heb bij een garage gekeken voor een auto en toen ook in dit verhaal terecht gekomen en naar de garage toe geweest en die wisten ook nergens vanaf de garage vraagt om de gegevens want het is een bedrijf met verschillende namen
01-06-2013, 13:57 door Thijs452
@AcidBurn, zo lijkt het inderdaad wel te werken..
01-06-2013, 16:42 door Anoniem
Door Anoniem: "De volledige algemene voorwaarden bestaan uit 22 artikelen, 3542 woorden, 25792 tekens. Deze mededeling staat onderaan de 8e van 10 pagina's tekst als ik het afdruk, en nergens anders. Is dat duidelijk?"

Het aantal tekens zegt niets. Je bent akkoord gegaan, het feit dat jij de voorwaarden niet geheel wilt lezen doet daar niets aan af. Geen enkele rechter zal zeggen dat voorwaarden niet akkoord zijn omdat deze ''teveel tekens'' bevat.

Maar een rechter zal het toch ongegrond verklaren omdat een bedrijf een informatie-plicht heeft en als terugkerende kosten uitsluitend (!) op pagina 8 van 10 in de AV vermeld staan, dan is daar niet aan zorgvuldig genoeg aan voldaan. Die bepalingen zijn er nu juist om de burger tegen dit soort valse constructies te beschermen ...
10-06-2013, 20:53 door spatieman
wat ik eerder interesant vind.
hoe komen ze aan de bank gegevens, vermits die NIET ingevuld zijn door slachtoffer.
11-06-2013, 12:45 door Ronx
In dit soort gevallen niet wachten op terugstorting door bedrijf, maar altijd storneren via de bank met als reden geen toestemming gegeven tot incasso. Storneringen kosten het bedrijf namelijk geld en bij te veel onterechte incasso's wordt hun incassocontract waarschijnlijk ingetrokken.
17-06-2013, 10:03 door Thijs452
Door spatieman: wat ik eerder interesant vind.
hoe komen ze aan de bank gegevens, vermits die NIET ingevuld zijn door slachtoffer.

Naar ik begreep zijn bepaalde gegevens gewoon 'gekocht', dus van bijvoorbeeld een failliet bedrijf. Verbazend wat er allemaal kan (en gebeurd..)
11-08-2013, 21:58 door Anoniem
Door sammy944: Hallo,

Sinds vorige maand wordt er € 2,95 van mijn rekening geincasseerd door SVAD B.V.
basispakket. Ik heb géén idee wat voor bedrijf dit is en ik kan het ook niet op internet vinden. Wel een forum waar meer mensen betalen aan SVAD en geen idee hebben wat het is. Wat kan ik hier aan doen dan?

gr. sammy

Ja bij mij word er ook geld afgehaald en weet niet waarom, bel morgen toch eens naar de bank, heb het ook al een keer terug gestort,maar snap er niks van, bij mij word 19,95 afgehaald
Joke
20-08-2013, 23:48 door Anoniem
Was iets op mn rekening aan t opzoeken en kwam er achter dat bij mij al langere tijd 2.95 af gaat en wist niet waarvoor. Heb meer dan 3 jaar geleden navraag gedaan wat il moest doen om een lening voor een huis te kopen kon krijgen. Heb nooit iets getekend en toch gaat die 2.95 automatisch van mn rekening af.ga dus nu meteen bellen met dat bedrijf en ook alles bij de bank stoppen. Vindt t puur bedrog. Heb nooit iets getekend of toestemming gegeven.
22-08-2013, 11:47 door Anoniem
Door sammy944: Hallo,

Sinds vorige maand wordt er € 2,95 van mijn rekening geincasseerd door SVAD B.V.
basispakket. Ik heb géén idee wat voor bedrijf dit is en ik kan het ook niet op internet vinden. Wel een forum waar meer mensen betalen aan SVAD en geen idee hebben wat het is. Wat kan ik hier aan doen dan?

gr. sammy

bij mij is ook vorige maand 2,95 en deze maand in gehoude.heb van svad b.v heb . de bank ingelicht en terug laten storten
het is gewoon een oplichters praktijk dat bedrijf doet valse machtiginge naar de bank sturen .het is ook op tv geweest een tijdtje geleden bij radar.

groetjes hans
11-12-2013, 09:38 door Anoniem
hier hetzelfde verhaal,

Al is het bij mij onder twee bedrijfsnamen en 3 verschillende rekeningnummers geïncasseerd. Ik heb teruggekeken en zijn al ruim 3 kwart jaar gemiddeld 2x per maand geld aan het afschrijven, de ene keer is het een bedrag van 2,95 en de andere keer 9,90.

Ik heb nergens voor getekend en dus kon ik ook niet ergens de algemene voorwaarde voor lezen. Het enige wat ik mezelf kan aanrekenen is dat ik niet dagelijks op mijn rekening kijk wat er is afgeschreven.

Daarbij lees ik hier dat het om autofinancieringen zou gaan..... ik heb niet eens een rijbewijs dus wat zou ik met een auto moeten.....

Ik heb iig contact met bank op genomen met de bank en laten stoneren wat nog gestoneerd kon worden, daarnaast heb ik voor de betreffende rekeningnummers een incasso bokkade aangevraagd, en laten onderzoeken of dit bedrijf inderdaad gemachtigd wis/is. mocht dit bedrijf dat niet kunnen aantonen dan word de rest ook teruggestord. Gaat helaas wel wat tijd overheen.

Ook aangifte doen voor oplichting is een advies.
13-12-2013, 09:21 door Anoniem
Bij ons 2 keer gebeurd in juni 2013 en nu december 2013 bank gebeld blokkeren oplichters.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.