Hotelketen Hilton heeft klanten gewaarschuwd dat mogelijk hun creditcardgegevens zijn gestolen nadat erop verschillende kassasystemen malware is aangetroffen. De malware was ontwikkeld om de naam van kaarthouders, creditcardnummers, beveiligingscodes en verloopdata te stelen.
Adresgegevens en pincodes zouden niet zijn buitgemaakt. De malware was actief van 18 november tot 5 december vorig jaar en van 21 april tot 27 juli van dit jaar. Klanten die in deze periode bij een Hilton Worldwide hotel hun creditcard hebben gebruikt krijgen het advies om hun afschriften te controleren. De hotelketen laat niet weten hoeveel creditcards mogelijk zijn gecompromitteerd en hoe de kassasystemen besmet raakten. De malware werd uiteindelijk via de eigen systemen ontdekt.
Hilton stelt verder dat klanten in het algemeen niet voor frauduleuze activiteiten op hun betaalkaart verantwoordelijk zijn en hun bank moeten waarschuwen als ze onregelmatigheden aantreffen. Verder biedt de hotelketen klanten een jaar lang gratis kredietmonitoring. De malware zou inmiddels zijn verwijderd en de beveiliging van de hotelsystemen zijn aangescherpt.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.