image

Hotelketen Hilton ontdekt malware op kassasystemen

woensdag 25 november 2015, 10:00 door Redactie, 4 reacties

Hotelketen Hilton heeft klanten gewaarschuwd dat mogelijk hun creditcardgegevens zijn gestolen nadat erop verschillende kassasystemen malware is aangetroffen. De malware was ontwikkeld om de naam van kaarthouders, creditcardnummers, beveiligingscodes en verloopdata te stelen.

Adresgegevens en pincodes zouden niet zijn buitgemaakt. De malware was actief van 18 november tot 5 december vorig jaar en van 21 april tot 27 juli van dit jaar. Klanten die in deze periode bij een Hilton Worldwide hotel hun creditcard hebben gebruikt krijgen het advies om hun afschriften te controleren. De hotelketen laat niet weten hoeveel creditcards mogelijk zijn gecompromitteerd en hoe de kassasystemen besmet raakten. De malware werd uiteindelijk via de eigen systemen ontdekt.

Hilton stelt verder dat klanten in het algemeen niet voor frauduleuze activiteiten op hun betaalkaart verantwoordelijk zijn en hun bank moeten waarschuwen als ze onregelmatigheden aantreffen. Verder biedt de hotelketen klanten een jaar lang gratis kredietmonitoring. De malware zou inmiddels zijn verwijderd en de beveiliging van de hotelsystemen zijn aangescherpt.

Reacties (4)
25-11-2015, 10:31 door Anoniem
Hotelketen Hilton is verantwoordelijk voor haar eigensysteem, en als dat uitbesteedt is herhalen ze het maar op deze firma.
Klanten maken hier met vertrouwen gebruik van en als het fout gaat hebben zij een probleem.
Ook na een jaar kan er misbruik van persoonlijke gegevens gemaakt worden.
Dus moeten ze maar alles vergoeden, ook na een jaar.
25-11-2015, 12:55 door Anoniem
Adresgegevens en pincodes zouden niet zijn buitgemaakt.
DAT WORDT ALTIJD GEROEPEN.

De malware was actief van 18 november tot 5 december vorig jaar en van 21 april tot 27 juli van dit jaar.
ECHT FIJN DAT WE DAT NU AL TE HOREN KRIJGEN
26-11-2015, 08:19 door Anoniem
Door Anoniem: Adresgegevens en pincodes zouden niet zijn buitgemaakt.
DAT WORDT ALTIJD GEROEPEN.

De malware was actief van 18 november tot 5 december vorig jaar en van 21 april tot 27 juli van dit jaar.
ECHT FIJN DAT WE DAT NU AL TE HOREN KRIJGEN

Gasten van de Hilton hotels, zitten over het algemeen niet op Security.nl, dus het gebruik van het woord WE is nogal pretentieus. Hilton heeft de juiste stap(pen) ondernomen, door de klanten wereldwijd te informeren.
Of Hilton de schade moet vergoeden, lijkt mij ook een zaak tussen Hilton en de creditcard bedrijven.
Creditcard bedrijven verliezen wereldwijd enige miljarden dollars per jaar aan fraude enz. enz.
Toch zijn ze pas dit jaar overgegaan met het vervangen van de magneetkaart voor de chip, omdat ondanks het verlies er toch miljardenwinsten worden gemaakt. Een simpele kosten en baten analyse dus.
26-11-2015, 10:53 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Adresgegevens en pincodes zouden niet zijn buitgemaakt.
DAT WORDT ALTIJD GEROEPEN.

De malware was actief van 18 november tot 5 december vorig jaar en van 21 april tot 27 juli van dit jaar.
ECHT FIJN DAT WE DAT NU AL TE HOREN KRIJGEN

Gasten van de Hilton hotels, zitten over het algemeen niet op Security.nl, dus het gebruik van het woord WE is nogal pretentieus. Hilton heeft de juiste stap(pen) ondernomen, door de klanten wereldwijd te informeren.
Of Hilton de schade moet vergoeden, lijkt mij ook een zaak tussen Hilton en de creditcard bedrijven.
Creditcard bedrijven verliezen wereldwijd enige miljarden dollars per jaar aan fraude enz. enz.
Toch zijn ze pas dit jaar overgegaan met het vervangen van de magneetkaart voor de chip, omdat ondanks het verlies er toch miljardenwinsten worden gemaakt. Een simpele kosten en baten analyse dus.
Hoe je het wendt of keert de burger hoeft hier niet de dupe van te zijn, ook niet als hier na meer dan een jaar misbruik van gemaakt wordt.
Als burger heb je geen enkele verantwoording over hun systeem, dus ben je ook niet verantwoordelijk als het fout gaat.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.