/dev/null - Overig

Toegang tot bioscoop gewijgerd

27-03-2016, 22:48 door Anoniem, 48 reacties
Na werken laat je in Nederland al geen spullen meer in je auto liggen, buit eruit heet dat.
Na werkzaamheden in belgie uitgevoerd te hebben dacht ik lekker een filpmje en een mixed grill schotel te nemen in antwerpen.
Voor mij liep een vrouw met een tas, ik zag dat hierin allerlei electronica zat, zoals een ereader/tablet, gsm, schrijfmap, grote beurs etc.
Deze vrouw werd toegang geweigerd omdat haar tas te groot was.

Kon ik wel omdraaien want mijn laptop rugzak (grote amerikaanse) was 2x zo groot..
Had meteen geen zin meer...
De afgelopen 3 keer stonden al diverse militairen bij de ingang, waar ik al een hekel aan heb, want veiliger wordt het er niet op... wat nu als je rent naar de wc, krijg je dan net als die braziliaan 9 dumdum kogels in je hoofd?

Anyway, kan dat zomaar? Uw tas I s te groot, u mag er niet in!
Reacties (48)
28-03-2016, 00:20 door Anoniem
Ik snap debioscoop wel. Film, e dag in bioscoop, 15+ torrents van camera opnames van http://wwe.thepiratebay.se
28-03-2016, 02:36 door Ler0y JenKins
Sorry, maar hier is geen touw aan vast te knopen.

Slotje erop?

Kom maar terug als je 1 goed geformuleerd verhaal kan vertellen.
28-03-2016, 07:36 door Anoniem
Door Anoniem:

Anyway, kan dat zomaar? Uw tas I s te groot, u mag er niet in!

Ja.
28-03-2016, 07:37 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
28-03-2016, 11:10 door Anoniem
Misschien moet je het belgisch nieuws eens volgen. Er zijn vorige week 2 aanslagen geweest, dus logisch dat ze extra voorzichtig zijn. Belgen kennende worden boos als er geen extra veiligheid wordt opgetreed, maar ze worden ook boos als ze dan te maken krijgen met de veiligheid. Belgie is een heel moeilijk land geworden voor de regering etc. Dus helaas voor jou hebben ze dan ook gelijk dat ze al zeker sneller buitenlanders weigeren met grote tassen en ook vrouwen met grote tassen. Allemaal schuld van IS, want vroeger mocht het wel gewoon en dat zijn belgen niet gewend. Ik verwacht dat het verloop van jaren nog erger zal worden. IS moet zich overgeven, maar dat doen ze toch niet.

Betreft over de tas, niemand mag binnen met een tas in een bios, want er kan een bom in zitten.
28-03-2016, 11:48 door Anoniem
Maar heb je toch nog wel die mixed grill schotel gegeten?
28-03-2016, 17:26 door Anoniem
Behalve dat er gevaarlijke dingen in zo'n tas kunnen zitten, of spionagecamera's die zowel de situatie als de film kunnen vastleggen en doorspelen, kunnen deze tassen ook in de weg staan als het eens zo mocht zijn dat de zaal plotseling
met spoed ontruimd moet worden.
Ik kan het me dus voorstellen dat ze in België met alle recente ervaringen dit niet toestaan.

Je dient er altijd rekening mee te houden: je bent te gast binnen het domein van iemand anders, en zult je soms aan bepaalde regels moeten houden als de eigenaar dit wenst. Het maakt niet uit of je hebt betaald voor een toegangskaartje.
Je hebt de keuze hieraan tegemoet te komen of te vertrekken.

Met het oog op de veiligheid voor zowel de klant als de zaak mag denk ik elke eigenaar van een zaak eisen stellen.
Als dan een klant geen begrip op kan brengen voor de situatie, dan is dat jammer. Ze kunnen zo'n klant kwijtraken.
Maar meestal loopt het niet zo'n vaart. De meeste klanten klanten/bezoekers kunnen wel begrip opbrengen voor de situatie.
28-03-2016, 19:51 door Anoniem
Snap ook niet waarom iemand een grote tas mee wil nemen naar de bios eigenlijk...
Je kunt je benen al amper kwijt. (niet verkeerd opvatten)
28-03-2016, 20:34 door Anoniem
Vaak worden deze tassen ook "verboden" in verband met meenemen van snacks uit de (goedkopere) supermarkt.
28-03-2016, 22:15 door Anoniem
en waar wil je die grote tas laten? ik heb soms al moeite met alleen mijn jas weg te werken, al valt dat in de metropolis wel mee
29-03-2016, 08:28 door Anoniem
Wat heb je in de bioscoop nodig dat je in een grote tas moet steken? eten , drinken ed is daar, mag je zelf nie meebrengen. camera? nee ook niet. hoofdkussen en deken? Nu door de aanslagen zal het wel in die omgeving gezocht moeten worden dat het verboden is. mn vrouw mocht nog eens haar handtasje niet mee binnen nemen. net groot genoeg om haar maandverband in te bewaren.
29-03-2016, 08:56 door Anoniem
Grote tassen zijn bij meer gelegenheden verboden.
Denk eens aan een museum.
29-03-2016, 11:27 door bollie
Deze vrouw werd toegang geweigerd omdat haar tas te groot was.Anyway, kan dat zomaar?

Als je zelf eens goed gaat nadenken zal je vanzelf duidelijk worden dat vanwege de vele hierboven genoemde redenen toegang met zo'n tas in deze tijd niet meer mogelijk is. Het is jammer, helemaal met je eens. Maar dit is nu eenmaal de situatie anno 2016.
29-03-2016, 12:06 door Anoniem
Moet (in mijn geval dan) ik dan voor 4000 euro aan computers in mijn auto laten liggen?
Dacht het niet.
150km naar huis rijden, daar mijn spullen afdroppen en dan weer 150km terug rijden naar de groene gatenkaasweg in Antwerpen?
Als je dan al niet spullen mee naar binnen mag nemen, zorg dan voor kluisjes waar ik mijn waardevolle spullen verzekerd kan achterlaten.

Er stonden ook militairen bij Zaventem.. Dat maakte de terroristen ook niets uit. Zodra je gewoon met de taxi er naartoe kunt.
Al dit paniek voetbal slaat nergens op.
Als het 5 maanden voor de aanslagen niet nodig was, is dat nu ook niet nodig.
Hoe vaak zeggen we niet dat de stasi kwijlt bij wat de CIA NSA en andere veiligheids diensten nu doen EN MEE WEG KOMEN...
Wie zegt ons dat zij dit soort dingen niet instigeren om meer macht te krijgen dan wie dan ook?

Heel dat IS gebeuren is een direct gevolg van de inmenging van de CIA.
Die gaven een paar mensen 3 miljard !!! dollar om de russen te pesten in Afghanistan...
Mag jij raden wie gestudeerd heeft in terrorisme op de kosten van de CIA en talloze russische militairen die ook alleen maar dachten terroristen weg te poetsen.
Juist, Osama Bin Laden heeft op kosten van de CIA geleerd terroristje te spelen...
En wie leiden nu de IS ? Juist de generaals die door de CIA in dezelfde gevangenis zijn gestopt als de gasten die in Afghanistan geleerd hebben...

Die Amerikanen denken een beetje de wereld te kunnen sturen, en halen hier en daar wat strategische poppetjes weg of plaatsen daar wat poppetjes (****) voor economische redenen of politieke redenen (en bij de amerikanen is dat bijna hetzelfde), en zonder dat ze in de gaten hadden trekken ze aan het verkeerde touwtje wat dan weer een puinzooi elders veroorzaakt waar ze dan daar weer moeten puinruimen, maar dat puinruimen laten ze natuurlijk ook (gedeeltelijk) door de EU betalen via de NATO. want je eigen speelgoed opruimen doe je natuurlijk niet als klein kind.

Zo hebben ze enkele keren diverse fouten op rij gemaakt... De Shah van Iran bijvoorbeeld. die werd geplant door de VS zodat ze veel en dure appartuur konden kopen (dure F14 Tomcats staan daar nog steeds weg te , nouja, erg roesten doet het niet in de woestijn daar). De nieuwe Ajatholah hebben ze praktisch zelf gemaakt door een niet-westers land zo snel om te bouwen tot bijna westers land... Die bevolking smulde van het feit dat de Aja 'old school' was. Vervolgens gaan ze een poppetje in Iraq zetten om dat land oorlog te laten voeren tegen Iran... en dat duurde jaren.. Gelukkig kon Iraq de VS wapens betalen met olie... goh... Maarja, poppetjes luisteren nooit lang naar hun baas. en dan moeten ze weg... Helaas zijn foute poppetjes wel goed in diverse uitwassen onderdrukken en als zo'n poppetje weg valt, dan kunnen ze ineens doen en laten wat ze willen.... en voila, IS is geboren.

En nee, ik ben daarna omgedraaid en ben een dag eerder richting Birmingham gereden. Het is schitzel en friet op de boot en capucino bij Costa is het geworden.

(****) ik ben benieuwd hoeveel shit het door de CIA geplaatste poppetje in Oekraine gaat opleveren.. en wat er gebeurt als dat poppetje teveel voor/aan zichzelf gaat denke.n, wat altijd gebeurt.. Krijgen we dan een balkan oorlog, of een WO3 ?

Ik ben die schaakspelletjes van de VS in ieder geval beu, want behalve dat ze er goud geld aan verdienen (nr1 export van de VS is wapens) en ik ben beu dat de EU in ieder geval gedeeltelijk voor de kosten op draait... Zeker straks in de Oekraine. We hebben al gezien wat er gebeurde met Griekenland toen de Amerikaanse financiele klooio's valselijk aangaven dat de grieken klaar waren voor de Euro.... Of dat nu was om de Euro-Dollar koers te kunnen controleren in het geval de VS economie onderuit zou gaan, of omdat het gewoon onkunde was.... we zullen het waarschijnlijk nooit weten.

Punt is, je kunt niet eens meer ergens naartoe zonder overdreven reacties te ondergaan.
Tip voor de bioscoop: vraag of je in de tas mag kijken op videocamera's en voedsel, of regel kluisjes bij de ingang. (of voorkom het probleem door niet 3 euro te vragen voor een flesje cola of 5 euro voor een zakje snoep waar al 200 kinderhandjes aangezeten hebben).
29-03-2016, 12:24 door Anoniem
Door Anoniem: Wat heb je in de bioscoop nodig dat je in een grote tas moet steken? eten , drinken ed is daar, mag je zelf nie meebrengen. camera? nee ook niet. hoofdkussen en deken? Nu door de aanslagen zal het wel in die omgeving gezocht moeten worden dat het verboden is. mn vrouw mocht nog eens haar handtasje niet mee binnen nemen. net groot genoeg om haar maandverband in te bewaren.

Zoals al gezegd is... Hij kwam terug van werkzaamheden, oftewel, zijn werkspullen zaten in die tas. En het is nou niet dat de bioscoop kluisjes aanbied om die op te bergen
29-03-2016, 12:33 door Anoniem
Door Anoniem: Wat heb je in de bioscoop nodig dat je in een grote tas moet steken? eten , drinken ed is daar, mag je zelf nie meebrengen. camera? nee ook niet. hoofdkussen en deken? Nu door de aanslagen zal het wel in die omgeving gezocht moeten worden dat het verboden is. mn vrouw mocht nog eens haar handtasje niet mee binnen nemen. net groot genoeg om haar maandverband in te bewaren.

TS wilde spullen niet in de auto achterlaten.

Maar goed , er zijn drie redenen om te weigeren :

1 - veiligheidsrisico
2 - (bioscoop) wil film cammers weren
3 - comfort/veiligheid van overige bezoekers - als iemand extra stoelen bezet of gangpaden blokkeert bij een eventuele ontruiming

Een bioscoop is een private gelegenheid en mag dus om heel veel redenen mensen weigeren.
29-03-2016, 13:16 door Anoniem
Volgens mij heeft antwerpen centraal station gewoon kluisjes waar zo'n tas zonder al te veel problemen inpast.
29-03-2016, 19:21 door Anoniem
En niemand heeft door dat degene die hier de vraag stelt niets snapt of dat hij gewoon een nodeloze discussie op gang wil brengen?
29-03-2016, 21:01 door Anoniem
Bron: https://kinepolis.be/nl/faq-kana/57:

Waarom moet ik soms mijn rugzak en/of camera in bewaring geven aan het onthaal?

Beeldopname en reproductie van films zijn omwille van auteursrechtelijke bescherming strikt verboden. Om te vermijden dat dit toch gebeurt, is het niet toegelaten om camera’s mee te brengen tijdens een filmbezoek. Ook grote tassen kan je best achterlaten aan het onthaal. Er staan gratis kastjes ter beschikking in twee van onze bioscopen: Kinepolis Antwerpen en Kinepolis Imagibraine.

Bij sommige voorstellingen, zoals avant-premières, kan het gebeuren dat, omwille van internationale richtlijnen van de filmverdeler, ook security aan de ingang van de zaal staat met de vraag om alle mogelijke opnameapparatuur (dus ook gsm-toestellen) tijdelijk af te geven. Dit is om piraterij tegen te gaan.

Duidelijker kan niet volgens mij...

Voor verdere vragen en opmerkingen moet je volgens mij toch echt bij de bioscoop zijn die je wilde bezoeken.
Het heeft weinig zin om hier je gal te spuwen.
30-03-2016, 01:13 door Anoniem
Door Anoniem: Die Amerikanen denken een beetje de wereld te kunnen sturen, en halen hier en daar wat strategische poppetjes weg of plaatsen daar wat poppetjes (****) voor economische redenen of politieke redenen (en bij de amerikanen is dat bijna hetzelfde), en zonder dat ze in de gaten hadden trekken ze aan het verkeerde touwtje wat dan weer een puinzooi elders veroorzaakt waar ze dan daar weer moeten puinruimen, maar dat puinruimen laten ze natuurlijk ook (gedeeltelijk) door de EU betalen via de NATO. want je eigen speelgoed opruimen doe je natuurlijk niet als klein kind.

Inderdaad.
Zo dacht Obama ook dat de puinhopen in Libië wel even door de EU zou worden opgeruimd.
30-03-2016, 09:22 door Anoniem
Door Anoniem: En niemand heeft door dat degene die hier de vraag stelt niets snapt of dat hij gewoon een nodeloze discussie op gang wil brengen?

Jawel - maar we vinden het zo leuk om daar wat nodeloos op door te dreinen... Kunnen we er allemaal ons plasje over doen en daarna mag 'ie pas dicht ;-)
30-03-2016, 12:02 door Anoniem
Door Anoniem: Snap ook niet waarom iemand een grote tas mee wil nemen naar de bios eigenlijk...
Je kunt je benen al amper kwijt. (niet verkeerd opvatten)

Stond in zijn post, geen dure spullen in de auto laten liggen.

Aan op: misschien willen ze het wel even voor je opbergen, even na fn9R@67vragen kan geen kwaad lijkt me.
30-03-2016, 14:03 door Anoniem
Anyway, kan dat zomaar? Uw tas I s te groot, u mag er niet in!

Kan dat zomaar, veiligheidsmaatregelen, tijdens een zeer serieuze terreurdreiging ? Ja dat kan.

De afgelopen 3 keer stonden al diverse militairen bij de ingang, waar ik al een hekel aan heb, want veiliger wordt het er niet op... wat nu als je rent naar de wc, krijg je dan net als die braziliaan 9 dumdum kogels in je hoofd?

Oh wat, erg. Wat extra bewaking op straat, vanwege de problemen waarmee men nu geconfronteerd wordt in Belgie.

Maak je je hier nou werkelijk druk om ?
30-03-2016, 15:30 door Anoniem
Oh wat, erg. Wat extra bewaking op straat, vanwege de problemen waarmee men nu geconfronteerd wordt in Belgie.

Maak je je hier nou werkelijk druk om ?

Ja, want die britse agenten/militairen hebben in de afgelopen 40 jaar 100x meer slachtoffers gemaakt dan terroristen in dezelfde tijd.

Voor wat er kan gebeuren als je mafkezen met miltrailleurs en pistolen met iets te hoge bloeddruk in een gebied gaat zetten met veel mensen...

https://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Jean_Charles_de_Menezes

Ik zou met (buik)griep niet graag naar het toillet rennen als er een stapel Belgische militairen met machinepistolen in de hal staan. En ik ben nog caucasisch, niet donkerhuidskleur met tulband, stoppelbaardje en arabisch uiterlijk..
30-03-2016, 21:47 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem:
Door Anoniem: Die Amerikanen (knip, Knip, KNIP) klein kind.

Inderdaad.
Zo dacht Obama ook dat de puinhopen in Libië wel even door de EU zou worden opgeruimd.

Kunnen we het misschien over de puinhoop op gegijzelde computers hebben? Straks ziet er iemand een aanleiding hier en start een draadje over de security issues rond het uitknijpen van steenpuisten.
30-03-2016, 23:49 door Anoniem
Door Anoniem: Moet (in mijn geval dan) ik dan voor 4000 euro aan computers in mijn auto laten liggen?
Dacht het niet.
150km naar huis rijden, daar mijn spullen afdroppen en dan weer 150km terug rijden naar de groene gatenkaasweg in Antwerpen?
Als je dan al niet spullen mee naar binnen mag nemen, zorg dan voor kluisjes waar ik mijn waardevolle spullen verzekerd kan achterlaten.

Er stonden ook militairen bij Zaventem.. Dat maakte de terroristen ook niets uit. Zodra je gewoon met de taxi er naartoe kunt.
......... kunnen controleren in het geval de VS economie onderuit zou gaan, of omdat het gewoon onkunde was.... we zullen het waarschijnlijk nooit weten.

Punt is, je kunt niet eens meer ergens naartoe zonder overdreven reacties te ondergaan.
Tip voor de bioscoop: vraag of je in de tas mag kijken op videocamera's en voedsel, of regel kluisjes bij de ingang. (of voorkom het probleem door niet 3 euro te vragen voor een flesje cola of 5 euro voor een zakje snoep waar al 200 kinderhandjes aangezeten hebben).

Goede onderbouwing van je punt over de bioscoop?? Beetje lang naast het onderwerp, wel een politiek statement wat je kwijt moest?
31-03-2016, 00:14 door Anoniem
Het ging toch over een bioscoop?
31-03-2016, 00:35 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Snap ook niet waarom iemand een grote tas mee wil nemen naar de bios eigenlijk...
Je kunt je benen al amper kwijt. (niet verkeerd opvatten)

Stond in zijn post, geen dure spullen in de auto laten liggen.

Naar huis brengen. Simpel zat.
Een bioscoop hoeft er niet voor te zorgen dat bezoekers hun "bagage" kwijt kunnen.
31-03-2016, 09:56 door Anoniem
Anyway, kan dat zomaar? Uw tas I s te groot, u mag er niet in!
Door Anoniem: Moet (in mijn geval dan) ik dan voor 4000 euro aan computers in mijn auto laten liggen?
Dacht het niet.
150km naar huis rijden, daar mijn spullen afdroppen en dan weer 150km terug rijden naar de groene gatenkaasweg in Antwerpen?
Jullie schijnen niet te kunnen accepteren dat je wel eens met beperkingen te maken krijgt. Als je dure spullen bij je hebt en die niet onbeheerd in je auto achter wilt laten kan je niet naar de bioscoop en haal je maar een snelle hap. Of als je niet 150 km heen en weer wilt rijden zoek je maar een bioscoop en restaurant in de omgeving van je woonplaats op. Of gebruik, zoals iemand suggereerde, de bagagekluizen op het station. Pas je plannen met andere woorden aan je mogelijkheden van het moment aan en maak keuzes. Als je niet kan verdragen dan had je misschien voor een beroep moeten kiezen waarbij je niet met kostbaarheden op pad bent, maar dat is vermoedelijk een nog veel grotere beperking.

Vrijheid betekent niet dat je nooit met beperkingen geconfronteerd wordt, vrijheid betekent dat je een hoop ruimte hebt om te kiezen tussen alternatieve beperkingen. Maar beperkingen zijn onvermijdelijk, er lopen namelijk nog miljoenen andere mensen rond die niet allemaal precies hetzelfde willen als jij.
31-03-2016, 10:22 door Anoniem
Door Aha:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Die Amerikanen (knip, Knip, KNIP) klein kind.

Inderdaad.
Zo dacht Obama ook dat de puinhopen in Libië wel even door de EU zou worden opgeruimd.

Kunnen we het misschien over de puinhoop op gegijzelde computers hebben? Straks ziet er iemand een aanleiding hier en start een draadje over de security issues rond het uitknijpen van steenpuisten.

Nou, nu je het toch te berde brengt... ;-)
31-03-2016, 12:32 door Anoniem
Ja de wereld past zich graag aan je rugtasje aan. Laat voortaan ff weten hoe laat je komt dan houden we ook nog ff de snelweg autovrij en maken we Antwerpen autovrij zodat jij lekker kan parkeren. Je bent van harte welkom op onze rode loper.
31-03-2016, 16:14 door Anoniem
Wat zeggen de algemene voorwaarden van betreffende bioscoop?
31-03-2016, 16:25 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: Misschien moet je het belgisch nieuws eens volgen. Er zijn vorige week 2 aanslagen geweest, dus logisch dat ze extra voorzichtig zijn. Belgen kennende worden boos als er geen extra veiligheid wordt opgetreed, maar ze worden ook boos als ze dan te maken krijgen met de veiligheid. Betreft over de tas, niemand mag binnen met een tas in een bios, want er kan een bom in zitten.

Uhm, nee het is absoluut niet logisch. Een veiligheidsmaatregel invoeren na een aanslag is echt mosterd na de maaltijd, tenzij op een specifieke plek een expliciete dreiging bestaat. Daar is echter geen sprake van, wanneer half West-Europa ongefundeerd op slot gaat. Dat is puur en alleen een angst reactie, om wellicht (at best) de bevolking een gevoel van veiligheid te geven.

De aanslagen zijn al geweest. Waanzinnig heftig voor iedereen die er door geraakt (direct of indirect) zijn. Maar het zou logisch zijn geweest als vooraf aan de aanslagen de extra controles zouden zijn geweest. Dan waren ze er misschien wel uit gepikt. Maar dat is kennelijk veel te veel werk (zelfs met directe signalen van andere landen) en kost veel te veel tijd en dito geld. Er hangt letterlijk een prijskaartje aan veiligheid en mensenlevens.

Het beste is gewoon gerichte veiligheid (al dan niet tijdelijk) in te voeren op gerichte locaties op basis van risico's en dreigingen. Al het andere is belastinggeld dat verspild wordt en burgers die gefrustreerd worden. Daarnaast wellicht lessen geven aan nieuwe burgers op scholen met als onderwerp: "hoe om te gaan met angst...".

T.a.v. een tas met een bom, 250 gram explosief kan ook in een kleine tas. Volstrekt arbitrair om alleen grote tassen eruit te pikken.
31-03-2016, 19:20 door Anoniem
Een ding dat ik in de discussie mis is de naam van de betreffende bioscoop.

Dat gezegd, inderdaad, een bioscoop kan (binnen bepaalde grenzen) voorwaarden stellen die ze willen. Tegelijk kan je het moeilijk begripvol of wellevend noemen om: "Naar huis brengen. Simpel zat.", "Jullie schijnen niet te kunnen accepteren dat je wel eens met beperkingen te maken krijgt.", "Ja de wereld past zich graag aan je rugtasje aan. Laat voortaan ff weten hoe laat je komt dan houden we ook nog ff de snelweg autovrij en maken we Antwerpen autovrij zodat jij lekker kan parkeren. Je bent van harte welkom op onze rode loper.", of iets dergelijks te roepen, en ook de manier waarop de genoemde bioscoop er in gaat is nauwelijks klantvriendelijk te noemen, te meer daar alternatieven nu ook weer niet zo duur zijn.

Tegelijk voelt het in dit geval voor mij als verspilde energie aan om je je er dan zo druk over te maken. Niet zo zeer omdat je maar de beperkingen en externalities van andere partijen moet accepteren, maar omdat het me veel efficienter lijkt om de schouders op te halen en te zeggen: "Waarde bioscoop, voor u tien anderen." Zo uniek is wat zij te bieden hebben niet.
01-04-2016, 14:07 door Anoniem
De aanslagen zijn al geweest.

Indien je denkt dat dit de laatste aanslag was, dan ben je stekeblind. Tegelijkertijd ben ik het geheel met je eens dat veel maatregelen weinig bijdragen, en hoogstens een ''veiligheidsgevoel'' geven zonder dat de maatregelen impact hebben.
01-04-2016, 14:08 door Anoniem
Het beste is gewoon gerichte veiligheid (al dan niet tijdelijk) in te voeren op gerichte locaties op basis van risico's en dreigingen. Al het andere is belastinggeld dat verspild wordt en burgers die gefrustreerd worden. Daarnaast wellicht lessen geven aan nieuwe burgers op scholen met als onderwerp: "hoe om te gaan met angst...".

Geheel mee eens.
01-04-2016, 14:15 door Anoniem
Het Odeon in Birmingham had overigens geen probleem met een laptop tas. Alhoewel het decor wat gedateerd is maakte het personeel dat ruimschoots goed. Wel een verschil met Nederlands personeel wat er vaak uit ziet alsof ze denken 'shit, weer een klant, moet ik weer stoppen met facebook'.. En heerlijk GEEN ondertiteling (zeker niet dat vervelende frans bovenaan in belgie).
03-04-2016, 00:15 door Anoniem
Maar je wilde dus eigenlijk iets over is en de cia posten... Zucht...
Wat is je (it)security vraag?
03-04-2016, 10:45 door Anoniem
Door Anoniem: Na werken laat je in Nederland al geen spullen meer in je auto liggen, buit eruit heet dat.
Na werkzaamheden in belgie uitgevoerd te hebben dacht ik lekker een filpmje en een mixed grill schotel te nemen in antwerpen.
Voor mij liep een vrouw met een tas, ik zag dat hierin allerlei electronica zat, zoals een ereader/tablet, gsm, schrijfmap, grote beurs etc.
Deze vrouw werd toegang geweigerd omdat haar tas te groot was.

Kon ik wel omdraaien want mijn laptop rugzak (grote amerikaanse) was 2x zo groot..
Had meteen geen zin meer...
De afgelopen 3 keer stonden al diverse militairen bij de ingang, waar ik al een hekel aan heb, want veiliger wordt het er niet op... wat nu als je rent naar de wc, krijg je dan net als die braziliaan 9 dumdum kogels in je hoofd?

Anyway, kan dat zomaar? Uw tas I s te groot, u mag er niet in!
Jammer dat je het niet snapt.
Ik snap het wel! Ik ben blij met die mensen die zich misschien wel gaan opofferen om voor jouw de kogels en ander troep op te vangen zo dat jij terug kan naar je familie.
Wanneer je door die kloo....... vrienden mist en bewust bent hoe ze het leven hebben verloren. Bedenkt hoe immens verdriet broers, zussen, pappa's en mamma's moeten hebben omdat iemand die plezier dacht te maken in een bioscoop of restaurant, op vakantie, vermoord is door lui die vinden dat wij, met z'n allen, verkeerd denken. Moeten denken wat zij denken!

Ik ben blij dat mensen die met onduidelijke grote zakken en tassen publieke ruimtes in willen even geweerd worden.
Kunnen wij ten minste redelijk ongerust gezellig uitgaan. Doe je beklag maar bij diegene die dat beklag toekomen. Diegene die dit werkelijk veroorzaken. Daar hoort uw beklag thuis. Maar durft u dat?

Fijne dag verder Anoniem.
03-04-2016, 17:32 door Anoniem
Door Anoniem:
Het beste is gewoon gerichte veiligheid (al dan niet tijdelijk) in te voeren op gerichte locaties op basis van risico's en dreigingen. Al het andere is belastinggeld dat verspild wordt en burgers die gefrustreerd worden. Daarnaast wellicht lessen geven aan nieuwe burgers op scholen met als onderwerp: "hoe om te gaan met angst...".

Geheel mee eens.

Geweldig plan. Nu nog even vertellen welke locaties je moet beveiligen, op basis van de "risico's en bedreigingen".

Een bioscoop? Een concertzaal? Een restaurant? Een trein? De vergaderkamer van een uitgeverij? Alle vliegvelden? Alle metrostations? Alle plekken waar juist nog geen aanslag is geweest?

Het is zo makkelijk roepen en dan wegstappen als er om concrete antwoorden gevraagd wordt "ja hoor eens, daar ben ik niet van". Nou mooi, houd dan ook je mond.
03-04-2016, 17:34 door Anoniem
Door Anoniem:
De aanslagen zijn al geweest.

Indien je denkt dat dit de laatste aanslag was, dan ben je stekeblind. Tegelijkertijd ben ik het geheel met je eens dat veel maatregelen weinig bijdragen, en hoogstens een ''veiligheidsgevoel'' geven zonder dat de maatregelen impact hebben.

Vertel dan even welke maatregelen wel wat bij zouden kunnen dragen? Want daar ben ik wel benieuwd naar.

Ik zou persoonlijk geen plek weten waar mensen bij elkaar komen en iemand die kwaad wil, géén kwaad kan doen. Alle samenscholingen van meer dan twee personen verbieden dan maar?
04-04-2016, 08:53 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
De aanslagen zijn al geweest.

Indien je denkt dat dit de laatste aanslag was, dan ben je stekeblind. Tegelijkertijd ben ik het geheel met je eens dat veel maatregelen weinig bijdragen, en hoogstens een ''veiligheidsgevoel'' geven zonder dat de maatregelen impact hebben.

Vertel dan even welke maatregelen wel wat bij zouden kunnen dragen? Want daar ben ik wel benieuwd naar.

Ik zou persoonlijk geen plek weten waar mensen bij elkaar komen en iemand die kwaad wil, géén kwaad kan doen. Alle samenscholingen van meer dan twee personen verbieden dan maar?
Beveiligingstechniek is een beroep en een kunst. Dat moet je overlaten aan diegene die dit uitvoeren. Daar heb je geen verstand van.
Het beveiligen van....op dit niveau, op deze schaal is niet te leren. Dat is een kunst die moet je in je hebben. Daarom kan je bij deze dienst terecht en anders kom je niet verder dan een balie. Nee niet alles kun je voorkomen. Dat is een utopie. Maar je zou iets voortijdig kunnen signaleren. Daar gaat het om.
Liever voor de deur een klap dan midden in de menigte. Je moet er maar durven te staan.
04-04-2016, 09:47 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
04-04-2016, 15:43 door Kim25
veiligheid gaat duidelijk voor een filmpje kijken, volgens mij vat je dit te persoonlijk op, let it go men
05-04-2016, 11:33 door Anoniem
Net bericht gelezen op een nieuws site... De VS heeft in 2015 weer 15% meer omzet gedraaid op wapens... meer dan 600 miljard dollar...

Follow the money...
De VS roept al jaren dat de NATO te weinig geld uit geeft aan het kopen van Amerikaanse wapens...
Dit is natuurlijk wel een manier om te zorgen dat die domme europeanen meer geld uit gaan geven...
Gewoon effe wat aanslagen plegen en zeggen dat je van IS bent.
Als IS al bestaat, dan willen ze natuurlijk geen gezichtsverlies lijden en zullen ze eerder zeggen "ja,dat waren wij"..
Roepen "maar dat waren wij niet, jullie zijn gemeen!" komt natuurlijk niet goed over als je (als je echt bestaat) terrorist bent.

Straks krijgen we dat ook weer op security gebied...
Omdat dankzij Snowden er minder Amerikaans spul wordt verkocht, moet er straks weer iets gebeuren om die markt voor de VS weer op te laten bloeien.. En de VS hoeft zich niet aan regeltjes te houden...
Of maakt zijn eigen regeltjes...
Je mag alleen naar Amerikaanse websites als je provider gebruikt maakt van Cisco. Als je provider gebruikt maakt van Huawei, dan moeten ze gebanned worden... Misschien hier en daar nog wat FUD de lucht in strooien over vermeende backdoors die nooit bewezen zijn (maar WEL in Cisco meuk dankzij de NSA)... Ik ga liever voor de FUD apparatuur dan voor de apparatuur waarvan ik weet dat het naar huis belt...
06-04-2016, 08:50 door Anoniem
Door Anoniem:De afgelopen 3 keer stonden al diverse militairen bij de ingang, waar ik al een hekel aan heb, want veiliger wordt het er niet op... wat nu als je rent naar de wc, krijg je dan net als die braziliaan 9 dumdum kogels in je hoofd!

Ik hoor je wel anders piepen als er een mafkees om zich heen probeert te schieten! Fijn dat deze mensen hun leven durven te riskeren voor ondankbare en kortzichtige mensen zoals jij. Misschien moet je wat minder kritisch naar buiten kijken en wat meer kritisch naar jezelf. Met een enorme tas vol apparatuur een druk bezochte locatie opzoeken?!?! Vind je het heel raar dat ze dat in de huidige tijd niet willen hebben?

En ja, de reactie is laat, deze post moet eigenlijk op slot, maar moest het toch even kwijt.
06-04-2016, 11:19 door Anoniem
Wat is FUD?
06-04-2016, 13:31 door Anoniem
Door Anoniem: Wat is FUD?
http://lmgtfy.com/?q=fud

Daar vind je alle informatie over FUD. Graag gedaan.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.