Onderzoek: Helft ondervraagde Nederlanders stelt updates uit
Heel begrijpelijk.
Nederlanders installeren software-updates niet meteen als ze uitkomen
Beter van niet, even de kat uit de boom kieken.
Laat anderen maar voor proefkonijn spelen.
dat in opdracht van Microsoft werd uitgevoerd. 55 procent van de deelnemers stelt de installatie van updates of nieuwe softwareversies weleens uit.
Goed dat ze updates en upgrades samen nemen want microsoft haalt die twee doorelkaar, dus hoe moeten consumenten het dan nog snappen?
Maar bij m's is het zeker niet slecht om even te wachten en te zien of anderen problemen hebben.
Alhoewel, mensen hebben toch helemaal geen keus meer bij m's dus waarom dit onderzoek?
Vrouwen blijken updates vaker uit te stellen dan mannen.
klopt, kan onderdeel zijn van een bepaalde samenwerkingsmodus, doe jij de afwas en de updates, dan kook ik, of zoiets.
Op de vraag of updates soms worden uitgesteld antwoordt 62 procent van de vrouwen positief.
Positief, 60% van de vrouwen heeft een afspraak of houdt zich daaraan.
Bij de mannen is dit 48,5 procent.
Er zijn vast minder stellen waarbij de afspraak omgekeerd is, en er zijn nou eenmaal minder gay mannen dan heteromannen.
Wordt er naar leeftijd gekeken, dan zijn het voornamelijk deelnemers in de leeftijd 18 tot 25 jaar die updates niet meteen installeren (66 procent).
Jonge mensen hebben ook minder te verliezen.
Deelnemers in de leeftijd 46 tot 55 jaar doen het beter.
Omdat ze veelal ook een heel veel vettere bankrekening hebben.
44,5 procent in deze leeftijdsgroep zegt updates weleens uit te stellen.
Dat betreft vast de extra rijken die het kunnen lijen of juist de armeren die zich het geenszins kunnen permitteren om geld kwijt te raken.
De onderzoekers keken ook naar de plek waar deelnemers wonen. Dan blijkt dat Nederlanders in West-Nederland het installeren van updates het vaakst uitstellen (58 procent)
Logisch, mensen in de Randstad zijn veel drukker met druk zijn.
en Nederlanders in Noord-Nederland het minst (53 procent).
Die hebben meer tijd om zich over andere dingen druk te maken dan over druk doen.
Verder blijkt dat hoogopgeleide deelnemers aan het onderzoek vaker updates uitstellen (59 procent) dan laagopgeleide deelnemers (47 procent).
Computerproblemen
Ook dat is bekend en wordt ook actief in de hand gewerkt.
Met goed opletten als security maatregel voelen slimmeren zich meer aangesproken en veroorloven op basis daarvan ook meer nonchalance.
Het is immers een kwestie van slim opletten.
Een ander onderwerp van het onderzoek ging over computerproblemen.
Logisch onderzoek van en voor microsoft
Twaalf procent van de Nederlanders die deelnam weet niet precies waar hij met computerproblemen terecht kan.
Waar kan je waar terecht?
Kent 12% van die gebruikers geen internet, of heeft die 12% geen beschikking over een ander apparaat waarmee ze in geval van problemen het internet opkunnen?
Of heeft 12% nooit problemen waardoor ze zijn vergeten waar ze terecht zouden kunnen?
Of heb je fan van het programma Rambam en weet je welke kans je loopt als je je computer inlevert bij janmyloodgietercom
Daarnaast raakt achttien procent de weg kwijt door alle verschillende oplossingen voor computerproblemen.
Dat is dan weer het nadeel van internet, het aanbod is te groot en niet selectief.
Bovendien is in sommige gevallen sprake van een dominoeffect, probeer je het een op te lossen moet je het ander doen wat weer vereist dat je iets anders bijwerkt dat weer vereist dat.. todat alles overhoop ligt.
Verder zou veertien procent van de werkende deelnemers zich bezwaard voelen als ze collega’s om hulp bij computerproblemen moeten vragen.
Terecht want er is een IT afdeling en ook terecht in het geval van die dingen waar de IT afdeling jou niet mee helpt, lay out problemen en alle mogelijk denkbare irritant gezeik en inproductiviteit wat office software kan opleveren.
Verder blijkt dat het achttien procent van de deelnemers moeite kost om geduld te bewaren als anderen hen vragen computerproblemen op te lossen.
Omdat je weet dat de software leverancier het zo inelkaar heeft geknutseld dat het gebruik van die producten ook niet erg inzichtelijk en laagdrempelig is en je niet meer aan werken toekomt als je collega's om de haverklap vragen hoe het volgende wissewasje op te lossen.
En daarom zijn er bedrijven die hebben ontdekt dat het zomaar kan dat 100.000 eigen medewerkers vrijwillig met andere hard en software willen werken om zelf ook van het gezeik af te zijn en waarbij er dus ineens per saldo een vierdubbele winstsituatie ontstaat voor iedereen.
Minder update druk, minder druk op de helpdesk met vragen en blijere en productievere werknemers!
En ook nog geen suffe nietszeggende enquêtes hoeven uitvoeren die allerlei websites dan weer moeten vertalen naar een stukje met cijfertjes waar bijna niemand wat mee kan.
Ik zou het wel weten.