Voorbeeldje? Ook hier is de ov-faalkaart gedienstig: Ze schrijven onterecht geld af van je anonieme kaart. Terugkrijgen? Heel formulier invullen met veel informatie waaronder je bankrekeningnummer. Want contant teruggeven of zelfs maar het bedrag terug op je kaart schuiven, "dat kan niet". Natuurlijk kan het wel en dat TLS het vertikken zou subiet dikke boetes moeten opleveren. Maar ze komen ermee weg. Waarom? Waarom moet hun abjecte onkunde en/of onwil mij weer privacy kosten?
Als heel Nederland hierover een klacht indient bij AP dan gebeurt er misschien eens wat.
Jaren terug (nog met treinkaartjes) ook eens een akkefietje gehad.
Moest voor een bepaalde tijd in Utrecht zijn, om met collega naar Duitsland in trein te kunnen meereizen.(zakelijk)
Collega had treinkaartjes voor trein naar Duitsland geregeld. Ook voor mij.
Kwam ik op station om met trein naar Utrecht te gaan, werd meteen omgeroepen: geen trein, wisselstoring.
Volgende trein kwam ook niet. Derde trein kwam na vertraging. Kiele kiele of ik Utrecht nog op tijd kon halen.
Van spanning en of trein naar Utrecht nog wel op tijd zou gaan treinkaartje niet gestempeld, maar er was geen controle. Bleek ik helaas net een minuutje te laat in Utrecht aan te komen. Trein naar Duitsland gemist door rot-NS.
Ben weer teruggereisd, maar nooit meer aan stempelen van treinkaartje gedacht. Ik wist niet eens dat ik het niet had gestempeld. Was alleen gefrustreerd door dit alles en boos op NS.
Terugreis wel controle. Conducteur: u moet kaartje bij mij kopen voor dubbele prijs, is niet gestempeld.
Geprobeerd uit te leggen: weinig gehoor. Kon geld terug krijgen door ongestempelde kaartje met ingevuld formulier op te sturen, maar moest wel nieuw kaartje kopen voor dubbele prijs.
Geen 100% gratie wegens omstandigheden, hoewel NS was de schuld van alles en zakelijke reis daardoor gemist!
En ook kaartje alsnog stempelen bij conducteur en normale prijs van één kaartje aan conducteur betalen (komt op hetzelfde neer) kon niet. Zeker te gemakkelijk. NS wilde weer moeilijk doen. Suffe conducteur.
Die slechte conducteur heeft nu dus veroorzaakt voor NS dat als het even kan ik niet met de trein reis, whole my life.
En steek die ca. 50 euro van dubbele prijs treinkaartje en ticket trein naar duitsland dan maar in je....
Treinkaartje Duitsland heb ik ook maar contant aan collega vergoed om niet op te zadelen met formulieren.
Heb zelf geen formulier ingevuld etc. om geld van ongestempelde kaartje terug te krijgen.
Maar NS heeft toch winst verloren doordat ik hierom zelden nog met de trein ga, whole my life.
Waarmee ik maar wil zeggen: NS doet vaker nodeloos ingewikkeld. Dat ben ik met je eens. Anoniem 11:59