Door john west: Ziggo heeft ongemerkt een modem update (firmware ?) gedaan software oud 9.9.5012 nu 9.9.6008
Hier kwam ik achter omdat ik niet meer kon inloggen op solaredge.
Ik heb problemen met inloggen van https://monitoring.solaredge.com/solaredge-web/p/site/ de laatste 2 dagen.
Maar via VPN, andere DNS /IP ging het wel.
Ligt het aan de router Asus Rt-AC3200 of aan de Ubee ??
Dit geldt voor de Samsung smartphone - tablet -ook de computers kan ik niet op de normale wijze inloggen .
Andere adressen werken perfect.
Je heeft aan dan je niet meer kan inloggen. Maar wat is dat voor een user benadering? Sorry dat ik het zeg....
Kan je de DNS naam wel resolven?
Kan je de FQDN pingen?
Krijg je wel de inlogscherm te zien van de website?
Krijg je bij het inloggen een bepaalde foutmelding?
Heb je beide al een keer geherstart?
heb je het ook geprobeert via ee LAN kabel? Of alleen via WiFi?
Heb de de bovenstaande al eens geprobeerd zonder de Asus router?
Staat je Ubee modem in Bridge of als standaard NAT router geconfigureerd?
Met deze basis informatie kunnen we iets verder troubleshooten.
Want momenteel vermoed ik namelijk dat het aan de zonnestralen kan liggen, of de stand van de maan. Helemaal zeker ben ik nog niet....
ofwel je begrijpt dat het met je huidige informatie eigenlijk aan alles kan liggen?
Maar dat na een update zonder bericht, is in te loggen met de standaard onveilige naam en paswoord
is totaal idioot en heel onveilig.
Je kunt dus wel inloggen?
Of bedoel je dat je met een UserID / wachtwoord standaard kan inloggen het modem? Waar je indien deze bridge mode staat je alleen maar lees rechten als het goed is hebt?