Security Professionals - ipfw add deny all from eindgebruikers to any

Treinovergang 8 uur kapot

26-08-2018, 22:27 door Anoniem, 30 reacties
In Nuenen bij Eindhoven waren vandaag 2 treinovergangen kapot, gedurende 8 uur. Heel veilig is dat dan, want de spoorbomen gaan automatisch naar beneden en blijven dat. Dan, na een paar minuten, beginnen mensen toch over te steken. Dat ziet Prorail, en die laat dan de treinen langzaam rijden en toeteren als ze eraan komen. Dan wordt het daarna nog onveiliger, want mensen denken: als ik niets hoor komt er niets aan, *dus* kan ik oversteken.

In deze moderne tijd ben je dus nog afhankelijk van een toeter. Is dat nu niet beter te doen, bv met een app, gekoppeld aan je GPS coördinaat en de treindienstregeling? Want nu wordt een op zich veilig systeem uiteindelijk compleet onveilig voor iedereen, want het houdt geen rekening met menselijk gedrag (wie blijft er 8 uur wachten voor een gesloten spoorwegovergang). Het enige dat de politie doet is bekeuren, Prorail had ook iedereen kunnen verwijzen naar een omleidingsroute 500 meter verderop. Maar ja dat staat niet in de protocollen. Securityprofessionals, verzin een oplossing!
Reacties (30)
27-08-2018, 09:41 door Anoniem
Wat voor gecompliceerde systemen wil je dan introduceren om een nauwelijks voorkomend probleem aan te pakken?
Het is wat zeg, een spoorweg overgang die een tijdje defect is. Al te gek voor woorden dat hier een nieuws item van gemaakt wordt.

Zorg gewoon dat je 24/7 oproep monteurs klaar hebt staan die het probleem voortaan sneller verhelpen en zet in de tussentijd 1 politieauto neer die iedereen tegenhoud.
27-08-2018, 09:43 door Anoniem
Je gaat zo'n app in de verste verte niet zo betrouwbaar krijgen als een spoorwegovergang. Het gaat niet om de dienstregeling maar om live informatie over alles wat zich op het spoor bevindt. Het is maar de vraag of Prorail dat zo nauwkeurig weet dat ze er niet tien of twintig seconden naast kunnen zitten. Bedenk dat de beveiliging van baanvakken en spoorwegovergangen nog stammen van voordat GPS en snelle computernetwerken beschikbaar waren. Het nieuwe ERTMS is nog maar op een paar trajecten in gebruik.

En al zou men zo ver zijn dan is de betrouwbaarheid ook afhankelijk van het gegarandeerd bereiken van al die smartphones en apps, zonder enige vertraging. Je moet zeker weten dat elke smartphonegebruiker op het kritieke moment een goede verbinding heeft (en dat heeft ProRail niet in de hand). En niet iedere smartphonegebruiker zal die app geïnstalleerd hebben, niet iedereen die hem geïnstalleerd heeft zal hem gebruiken (nu doet men ook onverstandige dingen), en niet iedereen heeft een smartphone.

We zijn nog lang niet zo ver dat je zoiets kan opzetten met de vereiste betrouwbaarheid, als we al ooit zo ver komen.

En wat is er onduidelijk aan spoorbomen die omlaag staan? Het probleem is hier niet dat er geen duidelijk signaal is, het probleem is dat je meteen vele kilometers om moet rijden of lopen om de overkant te bereiken en dat mensen liever hun leven op het spel zetten dan te wachten. De juiste reactie hier lijkt me eerder om politie bij die spoorwegovergangen te zetten en om zo snel mogelijk busvervoer te regelen voor voetgangers.

En voor de langere termijn zijn ongelijkvloerse spoorwegovergangen een betere oplossing dan een app.
27-08-2018, 09:46 door Anoniem
Door Anoniem: In Nuenen bij Eindhoven waren vandaag 2 treinovergangen kapot, gedurende 8 uur. Heel veilig is dat dan, want de spoorbomen gaan automatisch naar beneden en blijven dat. Dan, na een paar minuten, beginnen mensen toch over te steken. Dat ziet Prorail, en die laat dan de treinen langzaam rijden en toeteren als ze eraan komen. Dan wordt het daarna nog onveiliger, want mensen denken: als ik niets hoor komt er niets aan, *dus* kan ik oversteken.

In deze moderne tijd ben je dus nog afhankelijk van een toeter. Is dat nu niet beter te doen, bv met een app, gekoppeld aan je GPS coördinaat en de treindienstregeling? Want nu wordt een op zich veilig systeem uiteindelijk compleet onveilig voor iedereen, want het houdt geen rekening met menselijk gedrag (wie blijft er 8 uur wachten voor een gesloten spoorwegovergang). Het enige dat de politie doet is bekeuren, Prorail had ook iedereen kunnen verwijzen naar een omleidingsroute 500 meter verderop. Maar ja dat staat niet in de protocollen.
Dus? Maar moet ik die app die je even bedenkt, altijd aan hebben staan? Voor grond / achtergrond (werkt al niet lekker op IOS), bandbreedte, account nodig? Iets met Privacy. Ofwel nutteloos voor iets wat niet vaak voorkomt. Of moet ik als ik sta voor een boom die niet naar boven gaat, dan maar even deze app installeren? Al zou je met flitsmeister, google maps en tomtom iets kunnen bouwen. Maar zie zegt dat je deze apps open hebt staan? Of dat die snel genoeg reageerd en betrouwbaar genoeg is?
Dus waarom daar heel veel geld invensteren, voor iets wat niet veel voorkomt, en waar al goede procedures voor bestaan.

Securityprofessionals, verzin een oplossing!
Waarom? Er is al een goede oplossing en die werkt. Er is bijna geen betere oplossing te verzinnen. Want dat werkt niet goed genoeg.
27-08-2018, 11:17 door Anoniem
De enige echte oplossing is geen overwegen hebben. Tunnels voor verkeer zijn echter niet goedkoop...
27-08-2018, 12:38 door Anoniem
Ik heb geen app nodig om mijn hersens te gebruiken.
27-08-2018, 12:45 door Anoniem
Grappig, die suggestie voor een app in deze situatie. Als je deelneemt aan het verkeer zit je smartphone opgeborgen in broekzak of tas en let je op het verkeer zodat jijzelf en anderen niet in gevaar komen.

Wie gaat er in 's hemelsnaam vertouwen op een app terwijl je gewoon kunt zien of er een trein aan komt...
27-08-2018, 12:53 door Anoniem
Mensen denken maar al te vaak techniek de oplossing is voor een probleem, dat is het probleem.
Buiten dat is het ook nog eens zo dat mensen zelf weer eens moeten gaan leren nadenken.
27-08-2018, 13:02 door Anoniem
Beste draadstarter/-ster,

In een land waar steeds meer grote commercie het beleid bepaalt en tegen afschaffen van dividend belasting stemmen het kabinet kan doen vallen, komt steeds minder oog voor het welzijn der burgers. Overal zie je de gevolgen.

Middenstand wordt uit winkelcentra gejaagd. Voor een paar groten, die je overal in Nederland al tegenkomt, wordt er uitgebreid gerenoveerd en de winkelcentrum eigenaar, die durfkapitalist moet zijn, doet het voor 10 miljoen meer in de uitverkoop.

Interesseert letterlijk niemand en ook de overheid niet. Niet, dat er geen postkantoor meer is, niet dat er mondjesmaat brievenbussen zijn, geen stomerij meer in de buurt, geen ijzerwarenwinkel, geen warm bakkertje.

Alles gaat toch verder virtueel en digitaal? Gezellig, toch? Het plezier van een middagje naar de stad is voor velen verdwenen en verknald. Aan de andere kant is er nog nooit zo veel verdiend als door de grootgraaiers.

Alleen de verhoogde BTW lasten komen niet ten goede aan de noden van de gewone bevolking. Links geeft dan nog geld uit van de hard-werkenden. Tel uit je winst. Treinovergang 8 uur kapot, 1 1/2 uur wachten in de apotheek. Twee weken wachten op sommige internet bestellingen. Automatisering, de oplossing? Nederland kan bijna niet meer zelf de economische broek ophouden, de bretels beginnen vervaarlijk te zakken. ;)

Iedereen ziet dat het niet goed gaat, maar niemand doet iets. We zitten er als verschrikte konijnen bij in het felle licht van de stroperslamp. Waar zijn eigenlijk die toezichthouders mee bezig? Ook al wegbezuinigd?

Wie helpt in deze bange dagen?, R. van R. uit Veghel met haar blockchain technologie of is het helaas weer de schuld van Russische hackers en trollen? Vast wel.
27-08-2018, 13:29 door Anoniem
Geen punt bij karwei: alleen oversteken als je je ervan vergewist hebt dat er van beide kanten geen trein aan komt.
En als de trein voorbij is opnieuw beide kanten goed uitkijken.
Als zoiets niet sneller gerepareerd wordt, dan vragen ze erom dat weggebruikers dit zo doen.
27-08-2018, 13:52 door ShaWormHa
In deze moderne tijd ben je dus nog afhankelijk van een toeter.

Dat is wel de meest directe oplossing inderdaad, ook de meeste effectiefe die hoort iedereen..

Is dat nu niet beter te doen, bv met een app, gekoppeld aan je GPS coördinaat en de treindienstregeling?

Niet iedereen heeft gps aanstaan, plus het feit dat je ervan uitgaat dat iedereen bij zon spoorwegovergang dan een telefoon heeft met de benodigde apps op het toestel. Het korte antwoord is nee dat is neit beter te doen.

Want nu wordt een op zich veilig systeem uiteindelijk compleet onveilig voor iedereen, want het houdt geen rekening met menselijk gedrag (wie blijft er 8 uur wachten voor een gesloten spoorwegovergang).

Als je 8 uur voor een gesloten spoorwegovergang blijft staan en wacht op iemand die je verteld wat je moet doen ben je in mijn ogen al af. Draai je auto om en zoek een andere route. Zo makkelijk is het.

Het enige dat de politie doet is bekeuren,

En terecht! De spoorbomen zijn niet voor niets dicht. Er is een storing laat die mensen hun werk doen!

Prorail had ook iedereen kunnen verwijzen naar een omleidingsroute 500 meter verderop. Maar ja dat staat niet in de protocollen. Securityprofessionals, verzin een oplossing!

Waarom zou zo iets zo simpels in protocollen moeten staan? Dat kan je toch wel ook bedenken?!
27-08-2018, 14:10 door Anoniem
Want nu wordt een op zich veilig systeem uiteindelijk compleet onveilig voor iedereen, want het houdt geen rekening met menselijk gedrag (wie blijft er 8 uur wachten voor een gesloten spoorwegovergang).

Nee, het wordt niet onveilig.

Wanneer de slagboom naar beneden is, is het *verboden* om over te steken. Indien je willens en wetens ondanks het verbod toch doorloopt, dan zorg je *zelf* voor een onveilige en onwettige situatie.

De verantwoordelijkheid daarbij ligt voor de volle 100% bij jezelf (ook als je netjes kijkt, voordat je de wet overtreedt, om het risico laag te houden).

Waarom zou zo iets zo simpels in protocollen moeten staan? Dat kan je toch wel ook bedenken?!

Inderdaad.
27-08-2018, 15:16 door Anoniem
Prorail had ook iedereen kunnen verwijzen naar een omleidingsroute 500 meter verderop. Maar ja dat staat niet in de protocollen. Securityprofessionals, verzin een oplossing!

Ik vind het net zoiets als vragen aan security professionals om te zorgen voor veiligheid, wanneer je 180km/u rijdt, waar je 50km/u mag rijden. Het begint met je aan de regels te houden, die zijn er immers t.b.v. de veiligheid.
27-08-2018, 15:17 door Anoniem
Het enige dat de politie doet is bekeuren

Wat is er op tegen, wanneer ze bekeuringen uitdelen, voor bewuste verkeersovertredingen ?
27-08-2018, 16:56 door Anoniem
Door Anoniem: De enige echte oplossing is geen overwegen hebben. Tunnels voor verkeer zijn echter niet goedkoop...
Ze gaan al die oversteekplaatsen voor voetgangers niet wegnemen. Dat is enkel een bord met aanwijzing hoe je moet oversteken over de normale rails (geen verhoging/voedpad tussen rails). Dat soort oversteekplaatsen worden veel gebruikt door wandelaars (en met de fiets, maar dan moet je hem optillen).

Als ik honderden meters (soms tot een km) links en rechts kan kijken is dat niet onveilig.


Door Anoniem: Grappig, die suggestie voor een app in deze situatie. Als je deelneemt aan het verkeer zit je smartphone opgeborgen in broekzak of tas en let je op het verkeer zodat jijzelf en anderen niet in gevaar komen.

Wie gaat er in 's hemelsnaam vertouwen op een app terwijl je gewoon kunt zien of er een trein aan komt...
Ligt het internet plat, wordt je aangereden. Een app helpt hier i.d.d. niet bij.

Bord voor je kop hebben....
Dat bord is van ProRail, waar ze je waarschuwen. Zie het als "app", die is geinstalleerd op een paal.


Door Anoniem: Mensen denken maar al te vaak techniek de oplossing is voor een probleem, dat is het probleem.
Buiten dat is het ook nog eens zo dat mensen zelf weer eens moeten gaan leren nadenken.
Steeds meer apps, zodat de mens niet hoeft na te denken. Orwell vs Huxley. Huxley wins.

Het verdient wel een Darwin award om een ongeluk te veroorzaken op een spoorwegovergang. Uiteindelijk is het natuurlijke selectie.

Je moet immers voorzichtig met machines omgaan, dat weet ieder gezond mens. Of dat nou een cirkelzaag is of een overweg. Kwestie van verwachtingspatroon.
27-08-2018, 16:57 door Anoniem
Costa del Sol (Tingelingeling!)

Het is augustus hier. Warm en druk. Zeg maar rustig een gekkenhuis.

Van de week 's nachts, door het dorp hiernaast. Blauwe zwaailichten. Oei! (Gelukkig niet te veel gedronken...!!!) Wat was er aan de hand? Eén van de verkeerslichten op een kruispunt was uitgevallen. Dus er stond een politieauto, een agent met een toorts op de kruising, die alles in veilige banen leidde. Het was al laat, uurtje of twee 's nachts. Weinig verkeer (maar juist dan extra gevaarlijk natuurlijk).

In de zomer heeft de politie het hier extra druk. Maar ze stonden er wel. Bij een overweg die raar doet, lijkt me dit ook de enige juiste oplossing. Een prettige ook, want ik stak wel even mijn hand op naar die politieman. Voegt ook weer toe aan het respect dat ik hier wel heb, voor het werk dat ze doen. Ik was bijna gestopt om te vragen of ik een koffietje of een cola moest brengen.
28-08-2018, 01:37 door Anoniem
Als jij de app dan even maakt voor mijn 3310, ben ik voor. ;)
28-08-2018, 08:23 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: De enige echte oplossing is geen overwegen hebben. Tunnels voor verkeer zijn echter niet goedkoop...
Ze gaan al die oversteekplaatsen voor voetgangers niet wegnemen.
Als ik honderden meters (soms tot een km) links en rechts kan kijken is dat niet onveilig.

Nee, maar die oversteekplaatsen wegnemen is wel de enige oplossing.

En ver weg *kunnen* kijken is geen garantie dat mensen het ook *doen* - en er dan ook nog consequenties aan verbinden. Mensen zijn ongeduldig, willen niet omlopen naar een veilige overweg (uit het voorbeeld: een die open staat als het veilig is om over te steken en een die dicht is als er echt een trein aankomt) en schatten vervolgens de snelheid van een trein totaal verkeerd in en denken "dat red ik nog wel". Meestal gaat dat goed (genoeg filmpjes op internet van dat soort situaties) en een enkele keer niet (ook daarvan zijn helaas filmpjes te vinden).

Voor de machinist en mensen die de rommel mogen opruimen (en eventuele omstanders) is het een behoorlijk traumatische ervaring...
28-08-2018, 09:00 door Anoniem
Situatie: Je staat bij een spoorwegovergang waarvan de slagbomen al verdacht lang dicht zijn. Je besluit dat je toch graag het spoor wil oversteken. Wat doe je?
a) je ogen en oren gebruiken om te bepalen of er een trein aankomt
b) in de app store zoeken naar een stuk software dat je kan vertellen wat je moet doen

Meer techniek is niet altijd de oplossing voor elk probleem. Je kan het aan mij in ieder geval niet verkopen dat ik een app zou moeten installeren die de hele tijd mijn GPS locatie bijhoudt voor die ene keer in mijn leven dat die situatie zich voordoet.
28-08-2018, 10:54 door Anoniem
En als Trumpf het in zijn hoofd haalt om GPS niet meer aan te bieden buiten de US kan je weer naar een volgende oplossing kijken.
28-08-2018, 14:57 door Anoniem
Door Anoniem: De enige echte oplossing is geen overwegen hebben. Tunnels voor verkeer zijn echter niet goedkoop...
Mensenlevens zijn belangrijker dan dure tunnels.
28-08-2018, 15:39 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: De enige echte oplossing is geen overwegen hebben. Tunnels voor verkeer zijn echter niet goedkoop...
Mensenlevens zijn belangrijker dan dure tunnels.

Tot op zekere hoogte en daarom gaan alle onbewaakte overwegen er echt wel uit. Maar bij bewaakte overgangen moeten mensen zich gewoon aan de regels houden...
28-08-2018, 15:44 door Anoniem
Door Anoniem: En als Trumpf het in zijn hoofd haalt om GPS niet meer aan te bieden buiten de US kan je weer naar een volgende oplossing kijken.

Je bedoelt om Navstar niet meer aan te bieden denk ik?
Er bestaan meerdere GPS systemen. Navstar is er daar maar 1 van en de enige waar hij zeggenschap over heeft.
Een beetje moderne telefoon ondersteunt ook andere systemen.
28-08-2018, 15:56 door Anoniem
Als de bomen 5 minuten dicht zijn gaat er een automatische melding naar de verkeersleidingspost. Machinisten krijgen dan de opdracht om langzaam te rijden en te toeteren als alternatieve actieve beveiliging.
28-08-2018, 18:18 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: De enige echte oplossing is geen overwegen hebben. Tunnels voor verkeer zijn echter niet goedkoop...
Mensenlevens zijn belangrijker dan dure tunnels.
Er is altijd een koste baten analyse. En uiteindelijke zie je dat de kosten gewoon niet tegen een mogelijke mensen leven opweegt. Als je zoveel geld zou willen investeren, kan je dit beter er voor zorgen dat fietsers beter te zien zijn. Dat is veel goedkoper en levert veel meer mensen levens op.
28-08-2018, 22:17 door Anoniem
Door Anoniem: Situatie: Je staat bij een spoorwegovergang waarvan de slagbomen al verdacht lang dicht zijn. Je besluit dat je toch graag het spoor wil oversteken. Wat doe je?
a) je ogen en oren gebruiken om te bepalen of er een trein aankomt
Grootste gevaar is bromsnor achter de boom die je een bekeuring wil geven. Daarna de trein van 500 ton de je niet gezien hebt.
29-08-2018, 10:00 door Ron625
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: De enige echte oplossing is geen overwegen hebben. Tunnels voor verkeer zijn echter niet goedkoop...
Mensenlevens zijn belangrijker dan dure tunnels.
Er is altijd een koste baten analyse. En uiteindelijke zie je dat de kosten gewoon niet tegen een mogelijke mensen leven opweegt. Als je zoveel geld zou willen investeren, kan je dit beter er voor zorgen dat fietsers beter te zien zijn. Dat is veel goedkoper en levert veel meer mensen levens op.
Onzin.
Het licht staat op rood, ga je er toch doorheen, dan is dat ook uit te leggen als een poging tot zelfmoord.
Je weet wat een rood licht betekend, duurt het te lang, dan ga je keren en een andere weg proberen.
Regels zijn er niet voor niets.........
29-08-2018, 14:54 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: De enige echte oplossing is geen overwegen hebben. Tunnels voor verkeer zijn echter niet goedkoop...
Mensenlevens zijn belangrijker dan dure tunnels.

Het probleem is dat vrijwel alles op deze planeet kan leiden tot dodelijke ongevallen. Je kunt spoorwegovergangen afschaffen, maar pak dan gelijk door en verbied alcholgebruik in zijn geheel, demp alle sloten en plassen, en dan kun je daarna direct die dropjes in de ban doen waar ome Jan in gestikt is.

Tot op zekere hoogte zul je moeten accepteren dat zaken nu eenmaal een gevaar in zich dragen, en dat er altijd mensen zullen overlijden aan het ene of andere ongeval. Het is een riscicoafweging van hoe gevaarlijk het gemiddeld genomen is en hoe grote moeite het kost om te voorkomen / hoe veel goeds je er voor moet opgeven.
29-08-2018, 15:29 door Anoniem
Mensenlevens zijn belangrijker dan dure tunnels.

Tja, en budgetten zijn niet onbeperkt (tenzij we allemaal meer belasting willen betalen). Weet je wat nog mooier is ? Alle treinverbindingen en autosnelwegen ondergronds maken. Scheelt ook veel ongelukken, maakt het landschap mooier, en ga zo maar door.

Het kost alleen allemaal behoorlijk wat geld. Net als het opruimen van alle (on)bewaakte spoorwegovergangen.
29-08-2018, 21:57 door Anoniem
Wat een gedoe allemaal. Geen app nodig hoor. Kijk op treinenradar.nl en je ziet wat er aan komt.
30-08-2018, 13:27 door Anoniem
Door Anoniem: Wat een gedoe allemaal. Geen app nodig hoor. Kijk op treinenradar.nl en je ziet wat er aan komt.
Dat scheelt weer, hoef ik niet naar links en rechts te kijken, want daar word ik altijd zo moe van...
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.