Poll
image

Gebruik jij biometrische identificatie om je smartphone te ontgrendelen?

maandag 7 januari 2019, 11:12 door Redactie, 27 reacties
Ja
59.31%
Nee
35.54%
Wat is biometrische identificatie?
5.15%
Reacties (27)
07-01-2019, 11:41 door Anoniem
ja welke zwerver niet
07-01-2019, 11:54 door Anoniem
Nee, mijn telefoon heeft toegang tot zoveel accounts. Daar moet wel een echte beveiliging op.
07-01-2019, 12:52 door MathFox
Waarom zou ik een smartphone kopen?
07-01-2019, 13:15 door Spiff has left the building
Door MathFox, 12:52 uur:
Waarom zou ik een smartphone kopen?
De enige reden die ikzelf vooralsnog kan bedenken, is voor reisinformatie in openbaar vervoer.
Voor in het buitenland, en voor in Nederland op dagen dat het openbaar vervoer in het honderd loopt door sneeuw.
Vooral in dat laatste geval zou een smartphone welkom zijn om te kunnen nakijken hoe al hink-stap-springend nog thuis te kunnen komen van de andere kant van het land.
Maar zo vaak sneeuw ik gelukkig niet in, dus dat is nog steeds geen reden voor me om een smartphone te kopen :-)
07-01-2019, 13:46 door Anoniem
pincode 0000, oeps.
07-01-2019, 14:42 door Anoniem
Mijn vingertjes zitten toch al in het systeem. Dus wat heb ik te verliezen, niet veel lijkt mij.
Tevens is niet al te paranoïde en complotdenker zijn ook prima hoor.
07-01-2019, 16:47 door Spiff has left the building
Door Anoniem, 14:42 uur:
Mijn vingertjes zitten toch al in het systeem. Dus wat heb ik te verliezen, niet veel lijkt mij.
Tevens is niet al te paranoïde en complotdenker zijn ook prima hoor.
Um, ik denk eerder dat het onderstaande nieuws de aanleiding was voor deze poll:
https://www.security.nl/posting/592733/Gezichtsherkenning+tientallen+smartphones+met+foto+te+omzeilen
07-01-2019, 18:08 door Patio - Bijgewerkt: 07-01-2019, 18:09
Door Anoniem: Mijn vingertjes zitten toch al in het systeem. Dus wat heb ik te verliezen, niet veel lijkt mij.
Tevens is niet al te paranoïde en complotdenker zijn ook prima hoor.

Bij mij is niks te halen dus een eventuele hacker heeft niets aan de gegevens op de telefoon. Bovendien lopen ze heel snel tegen de lamp als ik find my iPhone oproep om omiddellijk daara de telefoon te blokkeren.
07-01-2019, 20:27 door Anoniem
Waarom zou ik zo'n lulijzer kopen?
08-01-2019, 10:18 door Briolet
Door Anoniem: Nee, mijn telefoon heeft toegang tot zoveel accounts. Daar moet wel een echte beveiliging op.

Er zijn ook combinaties mogelijk. b.v. een vingerafdruk die alleen thuis werkt. Buiten mijn home zone heb ik wel mijn wachtwoord nodig.
08-01-2019, 10:24 door Anoniem
Tevens is niet al te paranoïde en complotdenker zijn ook prima hoor.
Als bewustzijn dat een vingerafdruk een username is en geen password is nu ook al complotdenker is, snap ik mijn labeltje beter.

Sinds een foto mijn smartphone opende ben ik het nooit gaan gebruiken. Da's zeker paranoïde dan?
08-01-2019, 12:14 door Anoniem
Door Briolet:
Door Anoniem: Nee, mijn telefoon heeft toegang tot zoveel accounts. Daar moet wel een echte beveiliging op.

Er zijn ook combinaties mogelijk. b.v. een vingerafdruk die alleen thuis werkt. Buiten mijn home zone heb ik wel mijn wachtwoord nodig.
Dat wist ik niet. Dat is wel een goed idee.
08-01-2019, 13:09 door Anoniem
Biometrische identificatie lijkt mij juist minder veilig dan een wachtwoord, met biometrische identificatie kan je fysiek gedwongen worden om iets te ontgrendelen. Zowel levend, slapend of dood.

De enige plek waar een wachtwoord, wachtzin, code, vorm, what ever zit is in je hoofd. Tuurlijk kunnen ze je gaan martelen maar je hebt nog steeds de optie om je mond te houden. Er bestaat, hedendaags, nog geen manier om het wachtwoord uit je hoofd te forceren. En daardoor lijkt me dit juist veiliger dan een technologie die eerder marketing gedreven is dan security gedreven..
08-01-2019, 16:05 door Anoniem
Ja, de vingerscanner van de iPhone 7. Ben nog niet overtuigd van de Face-ID techniek van Apple.
08-01-2019, 16:06 door Anoniem
Door Anoniem: Er bestaat, hedendaags, nog geen manier om het wachtwoord uit je hoofd te forceren. En daardoor lijkt me dit juist veiliger dan een technologie die eerder marketing gedreven is dan security gedreven..

Erg goed commentaar! Helemaal mee eens.
08-01-2019, 16:12 door User2048
Door Anoniem: Biometrische identificatie lijkt mij juist minder veilig dan een wachtwoord, met biometrische identificatie kan je fysiek gedwongen worden om iets te ontgrendelen. Zowel levend, slapend of dood.

De enige plek waar een wachtwoord, wachtzin, code, vorm, what ever zit is in je hoofd. Tuurlijk kunnen ze je gaan martelen maar je hebt nog steeds de optie om je mond te houden. Er bestaat, hedendaags, nog geen manier om het wachtwoord uit je hoofd te forceren. En daardoor lijkt me dit juist veiliger dan een technologie die eerder marketing gedreven is dan security gedreven..
Een pincode of swipe-pattern kan redelijk eenvoudig afgekeken worden. Daarna steel je de telefoon pas. Dan hoef je het slachtoffer niet meer te martelen.
08-01-2019, 19:56 door Anoniem
Door Anoniem: Biometrische identificatie lijkt mij juist minder veilig dan een wachtwoord, met biometrische identificatie kan je fysiek gedwongen worden om iets te ontgrendelen. Zowel levend, slapend of dood.

De enige plek waar een wachtwoord, wachtzin, code, vorm, what ever zit is in je hoofd. Tuurlijk kunnen ze je gaan martelen maar je hebt nog steeds de optie om je mond te houden. Er bestaat, hedendaags, nog geen manier om het wachtwoord uit je hoofd te forceren. En daardoor lijkt me dit juist veiliger dan een technologie die eerder marketing gedreven is dan security gedreven..

Er is ook zoiets als gebruikersgemak. Vingerafdruk is voor 99,99% van het geval gewoon een veilige manier van beveiliging. Als jij fysiek gedwongen wordt om iets te ontgrendelen, gaan zij het toch wel lukken en hebben ze alsnog je wachtwoord nodig (tenzij ze een vinger meenemen). Ik bedoel, waar hebben wij het over? Martelen? Zijn dat überhaupt realistische scenario's voor 99% van de bevolking?

Kijk, misschien ben je wel 007, en kan je een marteling aan zonder je mond voorbij te praten (...), maar het is niet realistisch en zeker niet de algemene norm. Voor 99% is een vingerafdruk echt wel een prima beveiligingsvorm. Gezichtsherkenning wellicht minder (bij android telefoons).
09-01-2019, 06:03 door karma4 - Bijgewerkt: 09-01-2019, 06:05
De Smartphone is oud en heeft dat niet. Het is een telefoon doel telefoon (niet gevoelig geheim).

Met de laatste nieuwe laptop is dat anders. Het is maar net welke vraag gesteld op welke wijze en doel.
Ook daar het hoort niet op straat doxing/laster/dreiging maar niets aan foute zaken.
09-01-2019, 09:20 door Briolet - Bijgewerkt: 09-01-2019, 09:20
Door User2048:
Door Anoniem: Biometrische identificatie lijkt mij juist minder veilig dan een wachtwoord, met biometrische identificatie kan je fysiek gedwongen worden om iets te ontgrendelen. Zowel levend, slapend of dood.….
Een pincode of swipe-pattern kan redelijk eenvoudig afgekeken worden. Daarna steel je de telefoon pas. Dan hoef je het slachtoffer niet meer te martelen.
Precies. Het is niet zwart/wit wat beter is. Tegen de ene soort aanval beschermt een pincode beter, tegen de ander waarschijnlijk een vingerafdruk.

Voor een goede bescherming is een lang wachtwoord beter, maar dat vinden velen juist lastig om elke keer in te tikken. Een pincode is echter veel gemakkelijker af te kijken omdat er maar 3 horizontale en 3 verticale posities zijn.

Als je een vingerafdruk gebruikt zul je dit veel sneller combineren met een wat langer hoofdwachtwoord. Ik ken iOS niet maar bij Android heb je nog steeds regelmatig dat hoofdwachtwoord nodig, naast je vingerafdruk.
09-01-2019, 17:02 door Anoniem
Ik heb het nieuwste van het nieuwste op het vlak van biometrie.
Om toegang tot mijn telefoontje te krijgen moet je er op spugen! en dat werkt alleen als ik er op spuug!
Super veilig dus en niet zomaar met een fototje of 3d-scan te omzeilen.
09-01-2019, 17:45 door Anoniem
Vingerafdrukscanner, altijd. In de bus je pin en of password invoeren is echt niet heel slim - als het je medepassagiers niet zijn die meekijken, zijn het wel de BOA’s die door de talloze camera’s zitten te loeren.
09-01-2019, 20:26 door Anoniem
Door Anoniem: Nee, mijn telefoon heeft toegang tot zoveel accounts. Daar moet wel een echte beveiliging op.

Aan welke zijde ? ;&
09-01-2019, 22:29 door Anoniem
Door Patio:
Door Anoniem: Mijn vingertjes zitten toch al in het systeem. Dus wat heb ik te verliezen, niet veel lijkt mij.
Tevens is niet al te paranoïde en complotdenker zijn ook prima hoor.

Bij mij is niks te halen dus een eventuele hacker heeft niets aan de gegevens op de telefoon. Bovendien lopen ze heel snel tegen de lamp als ik find my iPhone oproep om omiddellijk daara de telefoon te blokkeren.

Mijn vrouw haar iPhone 7 is gestolen en nooit meer online gekomen. Er zat naast Find my iPhone nog andere lokalisatie software op zonder succes.
Ze zetten de telefoon onmiddellijk uit en de hij wordt gebruikt voor de onderdelen in reparatieshops.
10-01-2019, 10:46 door Anoniem
Door Anoniem: Biometrische identificatie lijkt mij juist minder veilig dan een wachtwoord, met biometrische identificatie kan je fysiek gedwongen worden om iets te ontgrendelen. Zowel levend, slapend of dood.

De enige plek waar een wachtwoord, wachtzin, code, vorm, what ever zit is in je hoofd. Tuurlijk kunnen ze je gaan martelen maar je hebt nog steeds de optie om je mond te houden. Er bestaat, hedendaags, nog geen manier om het wachtwoord uit je hoofd te forceren. En daardoor lijkt me dit juist veiliger dan een technologie die eerder marketing gedreven is dan security gedreven..
biometrisch is niet veiliger dan een wachtwoord , enkel gemakkelijker en sneller. Bij een aantal foute pogingen biometrisch wordt toch gevraagd het wachtwoord in te geven.
12-01-2019, 17:13 door Anoniem
Mijn vingertjes zitten toch al in het systeem.
Bij mij is niks te halen dus een eventuele hacker heeft niets aan de gegevens op de telefoon.
Dat weten ze pas, nadat ze met je afgehakte vinger, je telefoon ontgrendeld hebben :)
13-01-2019, 16:49 door Anoniem
Ik doe zo weinig mogelijk met mijn smartphone wat de privesfeer betreft. Alle belangrijke nummers heb ik in een boekje staan.

Dus er zit geen password meer op of niks. Wel oppassen, want dan krijg je ineens van die broekzakoproepen. Al die appjes van je startscherm halen dus. Die paar die ik nog heb.

Maar verder, jongens toch..... Met alle smartphones die er zijn, je kunt nog beter bellen met een vergiet van de Blokker uit de uitverkoop van 1,50. Verder met toegangscodes, vingerafdrukken, gezichtsherkenning, ben je toch alleen maar jezelf in de maling aan het nemen? Zo een marketing flauwekul allemaal. Vooral van die fabrikanten. Als ik iets leuk of aardig vind, dan komt het niet eens meer in me op om te kijken of daar misschien ook zo een "handige app" voor is. Ik vind het lullig voor hardwerkende programmeurs die nog echt handige apps proberen te maken.

De wortel van het besodemieteren ligt bij de Apples en de Androids. Ga toch weg met je beveiligingen voor mijn privacy. En al die veel te dure troep.

Gewoon wachten tot er wat beters komt. Er zijn was OS-en in de maak. Maar het is het allemaal nog net niet.Ook logisch, want die moeten tegen giga-monopolies opboksen die vreemd genoeg nog nergens verboden zijn. Dat moet je eens met babymelk proberen, of zelfs maar met warm water. Zo een monopolie opbouwen.

Geen code of niks erop. Dat herinnert me er juist telkens weer aan dat ik eigenlijk gewoon met een goedkoop vergiet van de Blokker in mijn handen sta. Zo lek als een mandje. En dan doet dat vergiet van de Blokker nog waar ik het voor gekocht heb. Top product. Die smartphone is om te huilen. Duur. En eigenlijk niet eens van mij. Ik heb daar helemaal niets over te zeggen, wat daar vanbinnen gebeurt. En dan maar discuzeuren over wat de beste beveiliging is in mijn belang. Ga toch weg. Maak dat de kat maar wijs.

Als er een belkastje komt wat wel eindelijk van mij is en waar ik ook volledige controle over heb, dan ga ik nog eens nadenken over beveiliging van dat ding. Nu mag je hem zo pikken. Staat niks op en zijn allemaal van baggermerken.
13-01-2019, 20:46 door Anoniem
Nee, want ik heb geen smartphone (en ook helemaal geen behoefte aan).
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.