Voor een barst in het scherm hoeven ze toch niet zo nodig een wachtwoord als er verder niks kapot is?
Ik ben toch niet gek? Kijk, zo gaat zo'n reparatie in zijn werk:
https://www.youtube.com/watch?v=o7j23RcdQc0Wachtwoord heeft men dus eigenlijk alleen nodig om na reparatie te testen of het nieuwe scherm weer goed reageert,
maar ook zonder wachtwoord zou je kunnen testen met "figuurswipen" op het figuur-inlogscherm. (indien aanwezig)
Als dit goed werkt, zal het relatief niet vaak gebeuren dat er ergens toch nog steeds een probleem aanwezig is.
Het overblijvende risico is zo klein dat het naar mijn mening geen groot risico is voor een reparatiebedrijf
om in dit zeldzame geval dan nog een gratis rerepair te doen in plaats van het wachtwoord te eisen.
(ze lijken in die zin nogal eens op een kindercréche die beslist geen ongevaccineerde kindjes wil accepteren,
want o,o,o, het zou heel misschien wel eens kunnen gebeuren dat..... afijn bedenk eens een rampscenario)
Laten we zeggen: "Men lijdt het meest onder het lijden dat men vreest..." , en ondertussen rijdt men evengoed weer te hard of te onvoorzichtig met de kleine aan boord om ergens op tijd te kunnen zijn......)
Maar eh, ik zou wel van tevoren alles backuppen
https://www.android-recovery.net/backup-samsung-s8.html,
en daarna minimaal alle gevoelige data ook echt van de telefoon wissen.
Vooral zonder wachtwoord geven reparateurs het ding na reparatie standaard vaak een harde reset om toch te kunnen testen, en als dit mocht gebeuren is het prettig wanneer je een backup van alles achter de hand hebt.
Met een de factory (harde) reset wordt naar verluidt niet alles echt gewist. Het lijkt weg, maar het meeste staat er nog
en alles is weer te herstellen voor wie er de juiste kennis en tools voor heeft.
Misschien dat dus een wis-app als Android-Eraser beter werkt om je gevoelige data ook echt uit te wissen,
zoals beschreven in
https://www.androidphonesoft.com/resources/erase-and-wipe-samsung-galaxy-phone.html.
(niet getest)