Door Anoniem: Door Tintin and Milou: Dit hoeft niet direct een MitM te zijn. Kan ook verklaard worden door andere services.
Proxy service ertussen is wel een "man in the middle" al is het mischien niet direct (bedoeld als) een aanval.
Kans dat dit een MitM is of een "aanval" is erg klein. Het zegt wel direct iets over de belevings-gedachten van iemand.
Als je inkomende verbindingen ongevraagd via een ander apparaat lopen is het wel even een goede vraag wat je ISP denkt dat ze aan het doen zijn. Het is niet om de "last mile" te ontlasten, dus wat wel?
Stel die vraag eens aan Ziggo? Die zijn de enige die er iets over kunnen zeggen.
Ik heb eigenlijk nooit gezeik met ziggo. Werkt in de hele familie stabiel en snel. Ik zou Ziggo dus betrouwbaar beschouwen.
Anecdotisch, we hadden eindeloos problemen met af-en-toe uitvallende verbinding. Helpdesk bleef maar naar de horizonbox (ipv cisco routermodem) danwel "de wifi" wijzen (mijn testen waren allemaal bedraad), tot ik zelf maar eens belde en flink de poot stijfhield en doorbrak tot de tweede lijn. Toen kwam er een mannetje en bleek er een verbinddingsstuk in de straatkast rot. Dat kostte enige maanden om dat op te lossen. Die indruk van ziggo bij mij kon beter.
Maargoed, ik heb vergelijkbare verhalen over kpn elders, zij het met een minder rooskleurig einde. Ik heb het echt helemaal gehad met thomson hardware en kpn-custom firmware.
Tja.... Dit kan overal gebeuren bij alle ISP. Bij mijn broer kwam ziggo proactief langs, omdat ze zagen dat de lijn niet stabiel is/was.
Bij een ander iemand, worden de kabels vanaf de weg opnieuw getrokken wegens problemen "ergens" in huis.
Heb met KPN Glas en ADSL ook heel veel gezeik gehad omdat lijnen niet stabiel waren. Tele2 idem.
Welkom bij grote organisaties.
Heb je namelijk al een contact gehad met Ziggo?
Wel iets om ziggo te vragen, ja.
Dat is eigenlijk de enige vraag. Al het andere is fantaseren waar mogelijk het issue in kan zitten.
Dit klinkt namelijk gewoon als een configuratie fout ergens.
Welke hardware hebben ze standaard in hun netwerk hangen die "foutje, bedankt" dit soort effecten kan laten zien?
[/quote]Proxy, QOS, IDS, Firewall, Routers, volle lijnen. Of misschien gewoon de aardstralen die toevallig verkeerd vallen.
Hier is helemaal niets over te zeggen of melden, afgezien met Ziggo contact opnemen. Die zijn de enige die er echt naar kunnen kijken.