image

Politie lanceert nieuw digitaal meldingsplatform voor burgers

vrijdag 6 maart 2020, 13:12 door Redactie, 29 reacties

De politie heeft in samenwerking met de gemeente Den Haag, TNO en de TU Delft een nieuw digitaal meldingsplatform voor burgers gelanceerd. Via BART! (Burger Alert Real Time) kunnen burgers verdachte situaties 24 uur per dag en 7 dagen per week melden.

De techniek achter BART! maakt gebruik van bestaande apps en socialmediaplatforms, zoals Facebook, Instagram, Twitter en WhatsApp waar burgers berichten uitwisselen. "Bij overlast, verdachte situaties of sociale problemen geven bewoners via BART! een digitale waarschuwing aan elkaar, en indien nodig onderneemt de politie of de gemeente direct actie", zo laat de politie weten.

Een verschil met bijvoorbeeld WhatsApp-buurtgroepen is dat BART! van allerlei algoritmes gebruikmaakt. Wanneer een burger via het meldingsplatform een bericht verstuurt zal het systeem een bepaalde combinatie van woorden herkennen en hier tussen een verband leggen. Zo worden de online berichten automatisch en gestructureerd bij het juiste loket van gemeente of politie aangeboden. Een ander voordeel is dat het systeem van BART! filters heeft, waardoor een bericht over een losse stoeptegel niet meer bij de politie binnenkomt maar automatisch naar de gemeente gaat.

Het is daardoor niet nodig voor de burger om de betreffende instantie te bellen. Het versturen van een bericht volstaat. "Er komt dan een waarschuwing binnen bij de meldkamer waardoor een medewerker weet dat er op een bepaald adres wat aan de hand is", aldus de politie. "Bij een verdacht incident is de drempel voor bewoners vaak te hoog om 112 te bellen. Het is dan eenvoudiger om even een berichtje te sturen naar de politie", zegt René Rosmolen, werkzaam bij de meldkamer.

Volgens de ontwikkelaars sluit BART! alleen buurtappgroepen aan die aan de actuele privacywoorden voldoen. Verder wordt de informatie die via het platform wordt uitgewisseld alleen binnen de wettelijk toegestane kaders gebruikt. Deelnemers aan BART! moeten daarnaast expliciet toestemming geven voor het delen van hun data. "BART! stelt privacy en ethiek centraal en voedt hiermee onderling vertrouwen", zegt futurist Tony Bosma.

BART! bevindt zich nog in de experimentele fase en wordt nu eerst in de Haagse stadsdelen Escamp en Leidscheveen/Ypenburg getest. Naast de gemeente Den Haag, politie, TNO en de TU Delft zijn ook CGI en TIGNL bij het project betrokken.

Image

Reacties (29)
06-03-2020, 13:37 door Anoniem
De politie onderneemt actie voor burgers.
Bedankt heb sinds lange tijd niet zo moeten lachen.
En dan die namen, Bart en al eerder Wout.
Waarom geen Shekdoef, Azerhappoe of djengzis.
06-03-2020, 13:51 door Anoniem
Ik ben kennelijk geen burger, want ik gebruik al die meuk niet. Then again, ik hoef nu niet zonodig wout of bart of juut of wie dan ook op irc zodat ik daarmee real time mijn zeveneneenhalve gulden kan verdienen.
06-03-2020, 14:00 door Anoniem
Citizen Alert Real Time zou consequent zijn of een Nederlandse term want we spreken hier toch Nederlands? Inclusief al die goed ingeburgerde nieuwkomers?
En als je geen Social Media en Whatsapp hebt, hoe kun je dan een melding doen?
06-03-2020, 15:03 door Anoniem
Door Anoniem: De politie onderneemt actie voor burgers.
Bedankt heb sinds lange tijd niet zo moeten lachen.
En dan die namen, Bart en al eerder Wout.
Waarom geen Shekdoef, Azerhappoe of djengzis.

Wat enorm flauw en negatief.
U zult zelf eens een keer de politie nodig hebben en ze reageren dan adekwaat.
Zegt U dan :¨ gaat U maar weer,ik heb U niet nodig"
Aan zulke azijnpissers hebben we niets!!!!!
06-03-2020, 15:12 door souplost
O nee he. Ze gebruiken WordPress 5.3.2 als CMS
06-03-2020, 15:18 door Anoniem
Cybercrime bestrijden brengt niks op kost harstikke veel geld
Dus komen ze met dit soort klote initiatieven
het leeuwendeel van de oplichters bevinden zich niet in NL toch niet fysiek.
Kan alleen bestreden worden als Europese politiediensten samenwerken als 1 geheel ....
Juist zoals in de USA maar oeps we gaan helemaal de andere kant op....
komt dus niet goed met deze unit
resultaten verwaarloosbaar weet ik nu al
06-03-2020, 15:34 door souplost
Blijkbaar wordt die wordpress bij vevida.com gehost.
Geen headers: Strict-Transport-Security Content-Security-Policy X-Frame-Options X-Content-Type-Options Feature-Policy
Wel grappig dat ze Lets Encrypt gebruiken.
De server gebruikt ook nog TLS 1.0 and TLS 1.1.
Dat is natuurlijk om die oude Androids (4) en IE10 te supporten.
06-03-2020, 19:38 door Anoniem
Binnenkort kun je dus met de politie alleen nog digitaal contact opnemen wanneer je beschikt over een sociaal-media-account. Net zoals steeds meer bedrijven, vrijwel altijd die bekend staan om hun slechte service (NS, Postnl...), dit doen.
06-03-2020, 22:24 door Anoniem
Wij hebben nog gewoon de lopende wijkagent,die de straten afloopt,i.p.v de helicopter.

Maar ook de andere zaken ziet zoals verkeerd aangeboden afval op verkeerde tijden.

Hij belt dan de reiniging zodat er een vuilniswagen komt die het dezelfde dag of morgen nog ophaalt.

Onze buurt leeft nog in 2001 en hebben geen idee van de digitale verhalen waar jullie hierover schrijven?

Hoezo de burgers moeten elkaar in de gaten houden via sociale media,dat snappen wij niet.

Wij hebben al genoeg aan roddels en het communisme hebben we hier ook,overal spiegeltjes aan de venster-banken,

elkaar verraden doen wij nog niet veel,maar in jullie huidige tijd kennelijk wel.

Wij zijn de aanhangers van de analoge wereld.

Sjors
06-03-2020, 22:58 door The FOSS
Door Anoniem: De politie onderneemt actie voor burgers.
Bedankt heb sinds lange tijd niet zo moeten lachen.
En dan die namen, Bart en al eerder Wout.
Waarom geen Shekdoef, Azerhappoe of djengzis.

WTF? Dat zijn toch geen Nederlandse namen man!
07-03-2020, 00:34 door Anoniem
Gratis site review.

Technisch & design

Mooi dat de site in Wordpress is gemaakt. Dat is snel resultaat, en voor € 500 euro max zet je dat snel in elkaar. Een dagje of twee werk.

De landing, de index is aardig. Maar heeft helemaal geen verband met de navigatie boven. Daarnaast is er relatief weinig klikbaar op de landing. Als de, doorgaans mobiele, kijker geinteresseerd is, dan valt er weinig in de diepte te klikken. Je wilt ze de kost niet geven die uberhaupt dat hamburgertje nooit begrepen hebben bovenaan op het aaifoon scherm. En daarnaast moet je dan op een mobiel weer helemaal naar boven. Terwijl intuïtief de diepte ingaan en naar boven scrollen een handeling is die "tegen de hand gaat".

Er ontbreekt een footer. Op zich goed, want mensen die bij de navigatie boven al vol lopen, willen dan nog wel eens vrolijk doorgaan door de rest van zoek het maar uit op te lossen met linkjes in de footer, of zelfs hele site maps. Dus dat is niet slecht. Maar een footer is echt wat het briefhoofd vroeger was. Verantwoording geven over wie je bent. Zonder footer geeft de site meer het gevoel dat die net zo goed door een huisvrouw met een hobby gemaakt had kunnen zijn.

Qua "partners" een beetje het zelfde verhaal. Mooie logo's, maar ik kan weer nergens op klikken. Idealiter zou ik zelfs niet enkel willen klikken, maar ook nog naar een pagina willen vliegen van een TNO of van een TU Delft waarbij die organisaties zelf uitleggen waarom ze dit project zo een warm hart toedragen en wat hun bijdrage of ook belang is in het hele verhaal.

Verder is het mooi, strak en simpel. Onder de klep kan ik niet helemaal kijken, maar dat is ook niet zo belangrijk (dat is voor mijn betalende klanten, jejeje).

Ik ben blij dat de site opent met een video, en niet met die eeuwige slider. Niet alleen is er wat overkill op het gebied van sliders (met Ken Burns effectjes, joepie), ze converteren voor geen meter. De kijker scollt gelijk de rol wc-papier af naar beneden om te zien waarover het gaat en of er ook nog wat te beleven valt.

Tot zover technisch.

Commercieel/marketing.

Ik zie weinig te doen. Je kunt verder nergens wat. Alsof je inderdaad weer voor dat gesloten politie bureau staat omdat je fiets weer gepikt is. En voorbijgangers zo een blik trekken van sufferd, dat weet toch iedereen dat dat geen zin meer heeft.

Het zelfde element kom ik tegen in de video. Overigens mooi gemaakt. Dat is een klusje dat ietsjes meer heeft mogen kosten. In de boodschap van de video zie ik een dillemma dat ik vaker tegenkom. Bijvoorbeeld als ik een site mag maken voor iemand die badeendjes wil gaan verkopen, maar ook nog een investeerder zoekt. Want de communicatie naar de consument of naar de potentiële investeerder is een hele andere.

In deze video zie is¡k veel te veel een PR actie voor dienders. Het woord "professional" valt geloof ik wel 20 keer. Terwijl je best een toga, witte doktersjas of ook een uniform kunt aantrekken, maar dat je professionaliteit natuurlijk blijkt uit hoe je handelt. Niet uit welke feestmuts je vandaag op hebt. En er viel me nog wat op. De politie taak is opsporing en handhaving. Maar naast het woord "veiligheid" wordt vrolijk het woord "leefbaarheid" in de tekst gemengd. Het laatste is een politiek thema. Voor zover politici in staat zijn om leefbaarheden te realiseren. Uiteindelijk moeten we dat allemaal zelf doen en heeft de staat daar hooguit een faciliterende rol in. Een kontje geven, zeg maar. De wil moet uit onze eigen cultuur komen. Daar kan geen politicus wat aan veranderen. Al is het maar omdat ze zelf weer volledig afhankelijk zijn van welk vakje de kiezer inkleurt.

Ik zie eigenlijk in het groter geheel een dubbel propaganda verhaal waar je zelf verder niks mee kunt.

Prijzen.
Absoluut een prijs voor de maker van de video. Want om zo een dubbel verhaal toch nog zo helder uit te beelden met origineel werk, dat is knap gedaan.

Qua kosten is er nog geen drama. Een site van 500, een video van bestede tijd (meetings niet meegerekend met "media experts") misschien 2000, maar ik zou er zo 5000 voor gegeven hebben wegens goed gedaan. Er zijn duurdere overheidsprojecten mislukt. Terwijl je ook weer niet te rap moet oordelen dat dit BART project al mislukt is, want je weet nooit wie dit leest en er ook nog wat mee doet! Possetief blijven.

Rapport cijfer:

-3

Want uiteindelijk denk ik, wat mot ik ermee en wat ken ik er an doen. Ik mag er niks mee, met die pagina, dus het is weer een "jij moet" verhaal en verder niks. Ik whatsapp al jaren met de buren, behalve die eikel van drie hoog. So what else is new, duhh. Dat idee.

Verder met de vriendelijke groetjes natuurlijk!
07-03-2020, 08:06 door Anoniem
Door The FOSS:
Door Anoniem: De politie onderneemt actie voor burgers.
Bedankt heb sinds lange tijd niet zo moeten lachen.
En dan die namen, Bart en al eerder Wout.
Waarom geen Shekdoef, Azerhappoe of djengzis.

WTF? Dat zijn toch geen Nederlandse namen man!

2030 proof worden =)
07-03-2020, 09:49 door Anoniem
De politie onderneemt actie voor burgers. Bedankt heb sinds lange tijd niet zo moeten lachen. En dan die namen, Bart en al eerder Wout. Waarom geen Shekdoef, Azerhappoe of djengzis.

Onzinnige en volstrekt inhoudsloze reactie.
07-03-2020, 09:50 door Anoniem
Binnenkort kun je dus met de politie alleen nog digitaal contact opnemen wanneer je beschikt over een sociaal-media-account

Waar staat dat ? Helemaal nergens.
07-03-2020, 09:54 door Anoniem
En als je geen Social Media en Whatsapp hebt, hoe kun je dan een melding doen?

Alsof de methode in dit artikel de enige methode is. Voor je dit artikel las, was je nog niet in staat om te verzinnen op welke (andere) manieren je aangifte zou kunnen doen ?
07-03-2020, 10:54 door Anoniem
Je platform een jongensnaam geven is in tegenwoordig. Mijn therapeutengroep hebben Joep! Ja, ook met uitroepteken.
Mijn gemeente heeft hun app in de ban gedaan en in plaats daarvan alles weer via hun website gezet. Ook zo super handig. Kost natuurlijk wel minder dan een app onderhouden met support voor 7 Android en iOS versies. Maar echt handig op een klein scherm telefoon? Nee.
07-03-2020, 18:58 door Anoniem
Haha "Bart!" Had zaterdag een week geleden dringend de politie nodig. Dus eerst maar 0900 8844 gebeld, want 112 leek mij nog net niet nodig. Ik maakte melding van ernstige geluidsoverlast van de bovenburen. De andere kant zei dat zij er een notitie van zou maken en ik op maandag bij het dichtstbijzijnde bureau de zaak met de wijkagent moest gaan bespreken.

Na het uit de hand begon te lopen toch maar 112 gebeld en de situatie uitgelegd. Er zou een wagen naar ons adres gestuurd worden. Anderhalf uur later werd er telefonisch contact met ons gemaakt....
of zij nog langs moesten komen! "Nee" antwoordde ik "ik had jullie anderhalf uur geleden nodig. Nu is het weer stil en kan de overlast niet meer worden geconstateerd." Bart!".... verspilde moeite en belastinggeld.
07-03-2020, 20:58 door linuxpro
Ben ik nou gek of snap ik er niets van. Wat voegt dit nou toe als ik 0900-8844 bel? Waar zou ik BART gebruiken? Klinkt beetje als verkapte manier om ergens bezuinigen door te voeren want goh, we zijn nu via amerikaanse chat-apps enzo bereikbaar. Niets geleerd van de 112 storing, toen werden we ook ineens afhankelijk van twitter, facebook en dergelijke
07-03-2020, 21:53 door Anoniem
Whatsapp of eender't welke sociale rommel gebruiken - dat is inderdaad juridisch aanvechtbaar. Maar is dit beter? Ik weet het nog zo niet - wordpress wordt tegenwoordig vooral via plugins geplaagd door lekken.
07-03-2020, 23:57 door Anoniem
Door souplost: O nee he. Ze gebruiken WordPress 5.3.2 als CMS

Wordpress, daar is niet bij nagedacht over de beveiliging.
08-03-2020, 08:02 door Anoniem
Door linuxpro: Ben ik nou gek of snap ik er niets van. Wat voegt dit nou toe als ik 0900-8844 bel? Waar zou ik BART gebruiken? Klinkt beetje als verkapte manier om ergens bezuinigen door te voeren want goh, we zijn nu via amerikaanse chat-apps enzo bereikbaar. Niets geleerd van de 112 storing, toen werden we ook ineens afhankelijk van twitter, facebook en dergelijke
Misschien hebben ze daar juist wel van geleerd en is dat een van de redenen om te zorgen dat bereikbaarheid via die kanalen niet via ad hoc improvisatie moet plaatsvinden maar dat vooraf bedacht en geregeld is hoe dat werkt.

Zelf merk ik dat communicatie met sommige vrienden en familieleden soms niet goed gaat omdat ze aannemen dat ik, net als in hun ogen iedereen, whatsapp gebruik terwijl ik dat niet doe. Een van hen gaat zelfs zo ver om me vrolijk-plagerige verwijten te maken dat ik niet op die manier bereikbaar ben, met toch de serieuzere ondertoon dat ik iets niet goed zou doen door die manier van communiceren niet te zien zitten.

Je kan natuurlijk vinden dat de politie en andere overheidsdiensten niet mee zouden moeten gaan in het stimuleren van het gebruik van dergelijke leveranciergebonden platforms, maar het is niet aan dergelijke diensten om daar een oordeel over te hebben, die moeten gewoon bereikbaar zijn en bij nood- en hulpdiensten is het van belang dat ze voor iedereen ook makkelijk bereikbaar zijn.

Ik vraag me wel af wat er gebeurt als die automatische filters foute beslissingen nemen. Iemand struikelt over die loszittende stoeptegel en valt ongelukkig genoeg om een ambulance nodig te hebben, maar het bericht gaat naar de gemeentelijke dienst die de stoeptegel recht moet leggen. Ik hoop dat het systeem een reactie geeft die duidelijk aangeeft waar de melding heen gaat en wat je moet doen als dat niet terecht is. Als ik (vluchtig) in het document met eisen en wensen kijk dat op de Bart!-website te vinden is dan zie ik dat het onder "wederkerigheid" gaat over reacties door intakemedewerkers van de dienst waar de melding terecht komt, niet over een directe, automatische reactie aan de melder die aangeeft waar de melding eigenlijk terecht komt. Zelfs als de filters feilloos zijn dan voegt zo'n reactie veel toe, dunkt me.
08-03-2020, 09:42 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: Gratis site review.

Technisch & design

Mooi dat de site in Wordpress is gemaakt. Dat is snel resultaat, en voor € 500 euro max zet je dat snel in elkaar. Een dagje of twee werk.

De landing, de index is aardig. Maar heeft helemaal geen verband met de navigatie boven. Daarnaast is er relatief weinig klikbaar op de landing. Als de, doorgaans mobiele, kijker geinteresseerd is, dan valt er weinig in de diepte te klikken. Je wilt ze de kost niet geven die uberhaupt dat hamburgertje nooit begrepen hebben bovenaan op het aaifoon scherm. En daarnaast moet je dan op een mobiel weer helemaal naar boven. Terwijl intuïtief de diepte ingaan en naar boven scrollen een handeling is die "tegen de hand gaat".

Er ontbreekt een footer. Op zich goed, want mensen die bij de navigatie boven al vol lopen, willen dan nog wel eens vrolijk doorgaan door de rest van zoek het maar uit op te lossen met linkjes in de footer, of zelfs hele site maps. Dus dat is niet slecht. Maar een footer is echt wat het briefhoofd vroeger was. Verantwoording geven over wie je bent. Zonder footer geeft de site meer het gevoel dat die net zo goed door een huisvrouw met een hobby gemaakt had kunnen zijn.

Qua "partners" een beetje het zelfde verhaal. Mooie logo's, maar ik kan weer nergens op klikken. Idealiter zou ik zelfs niet enkel willen klikken, maar ook nog naar een pagina willen vliegen van een TNO of van een TU Delft waarbij die organisaties zelf uitleggen waarom ze dit project zo een warm hart toedragen en wat hun bijdrage of ook belang is in het hele verhaal.

Verder is het mooi, strak en simpel. Onder de klep kan ik niet helemaal kijken, maar dat is ook niet zo belangrijk (dat is voor mijn betalende klanten, jejeje).

Ik ben blij dat de site opent met een video, en niet met die eeuwige slider. Niet alleen is er wat overkill op het gebied van sliders (met Ken Burns effectjes, joepie), ze converteren voor geen meter. De kijker scollt gelijk de rol wc-papier af naar beneden om te zien waarover het gaat en of er ook nog wat te beleven valt.

Tot zover technisch....

Commercieel/marketing....


Verder met de vriendelijke groetjes natuurlijk!

Dank hiervoor. Ik heb de nodige eye-openers voor mijn eigen sites gekregen hierdoor.
08-03-2020, 10:26 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 08-03-2020, 10:29
Door Anoniem: Haha "Bart!" Had zaterdag een week geleden dringend de politie nodig. Dus eerst maar 0900 8844 gebeld, want 112 leek mij nog net niet nodig. Ik maakte melding van ernstige geluidsoverlast van de bovenburen. De andere kant zei dat zij er een notitie van zou maken en ik op maandag bij het dichtstbijzijnde bureau de zaak met de wijkagent moest gaan bespreken.

Na het uit de hand begon te lopen toch maar 112 gebeld en de situatie uitgelegd. Er zou een wagen naar ons adres gestuurd worden. Anderhalf uur later werd er telefonisch contact met ons gemaakt....
of zij nog langs moesten komen! "Nee" antwoordde ik "ik had jullie anderhalf uur geleden nodig. Nu is het weer stil en kan de overlast niet meer worden geconstateerd." Bart!".... verspilde moeite en belastinggeld.

Dit is stereotiep voor het hele politieapparaat sinds kabinet Balkenende in 2001 inzette op vermindering van criminaliteit. Niet dat geluidsoverlast een vorm van criminaliteit is maar de zogenaamde basisvoorziening handhaving, kort: BVH die de politie gebruikt voor alle administratie van meldingen is een draak van een softwarepakket. In 2010 is er een zwartboek over gepubliceerd, waarna verbetering werd beloofd, met als gevolg.... dat er niets meer gebeurde, dat het in de mist van de bureaucratie verdween. Het ligt te verstoffen ergens in een vergeten bureaulade.

Het is 2020 en als zouthoudertje, als kwakzalfje op deze etterende zweer rommelt men maar wat aan met Teletubbie software-paketten zoals Wout en nu weer Bart. In de jaren zeventig zouden wij hebben gezegd: "en hierna komt Eppo".

Maar vergis je niet....

I.t.t. wat Grapperhaus en het politiemanagement ons jaar in jaar uit willen doen geloven: dat Nederland een fatsoenlijk landje met elk jaar minderende misdaad, overlast en overtredingen is, NEEN.
Er wordt creatief geadministreerd om de totaalcijfers rond misdaad en overtreding kunstmatig laag te houden. Als de werkelijke cijfers de ronde zouden doen zijn de rapen wel gaar en barst een publicitaire bom. Ja, af en toe lees je wel iets zoals: Nederland een narcostaat, waain rechercheurs de noodklok luiden, maar het zet niet door.

Nederland is gewoon niet klaar voor deze realiteit blijkt keer op keer.

Meer weten?
https://www.groene.nl/artikel/smileys-scoren-platlullen-en-downgraden
"Woninginbraak wordt ‘vernieling’, diefstal heet ‘baldadigheid’, straatroof gaat de boeken in als ‘zakkenrollerij’. Grootschalig onderzoek laat zien hoe de politie criminaliteitscijfers kunstmatig laag houdt."
08-03-2020, 11:09 door Anoniem
Door Anoniem: Haha "Bart!" Had zaterdag een week geleden dringend de politie nodig. Dus eerst maar 0900 8844 gebeld, want 112 leek mij nog net niet nodig. Ik maakte melding van ernstige geluidsoverlast van de bovenburen. De andere kant zei dat zij er een notitie van zou maken en ik op maandag bij het dichtstbijzijnde bureau de zaak met de wijkagent moest gaan bespreken.

Na het uit de hand begon te lopen toch maar 112 gebeld en de situatie uitgelegd. Er zou een wagen naar ons adres gestuurd worden. Anderhalf uur later werd er telefonisch contact met ons gemaakt....
of zij nog langs moesten komen! "Nee" antwoordde ik "ik had jullie anderhalf uur geleden nodig. Nu is het weer stil en kan de overlast niet meer worden geconstateerd." Bart!".... verspilde moeite en belastinggeld.
Hier is 112 ook niet voor bedoelt, en is zeker geen spoedeisend probleem waarbij men met sirenes deze melden toe moet. dus komt je onderaan te liggen.

Goed gedaan van de politie.
08-03-2020, 11:10 door Anoniem
standaard admin interface toegankelijk..... Niet helemaal BART secure.
08-03-2020, 14:19 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Haha "Bart!" Had zaterdag een week geleden dringend de politie nodig. Dus eerst maar 0900 8844 gebeld, want 112 leek mij nog net niet nodig. Ik maakte melding van ernstige geluidsoverlast van de bovenburen. De andere kant zei dat zij er een notitie van zou maken en ik op maandag bij het dichtstbijzijnde bureau de zaak met de wijkagent moest gaan bespreken.

Na het uit de hand begon te lopen toch maar 112 gebeld en de situatie uitgelegd. Er zou een wagen naar ons adres gestuurd worden. Anderhalf uur later werd er telefonisch contact met ons gemaakt....
of zij nog langs moesten komen! "Nee" antwoordde ik "ik had jullie anderhalf uur geleden nodig. Nu is het weer stil en kan de overlast niet meer worden geconstateerd." Bart!".... verspilde moeite en belastinggeld.
Hier is 112 ook niet voor bedoelt, en is zeker geen spoedeisend probleem waarbij men met sirenes deze melden toe moet. dus komt je onderaan te liggen.

Goed gedaan van de politie.
Geef je nu aan; dat als ik had gezegd met een vuurwapen naar boven te lopen en het zelf wel oplos een betere optie was geweest om eerder assistentie te krijgen?
08-03-2020, 18:56 door spatieman
Dus, buiten BOB en BERT, hebben we nu ook BART ??
08-03-2020, 19:56 door Anoniem
Door Anoniem: Binnenkort kun je dus met de politie alleen nog digitaal contact opnemen wanneer je beschikt over een sociaal-media-account. Net zoals steeds meer bedrijven, vrijwel altijd die bekend staan om hun slechte service (NS, Postnl...), dit doen.

Wat denk je van https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen
09-03-2020, 14:36 door Anoniem
Nou zal ik dan maar melden dat ze niet door hebben dat het Koningshuis anders handelt dan het RIVM uitdraagt mbt het handen schudden?


BART! moeten daarnaast expliciet toestemming geven voor het delen van hun data. "BART! stelt privacy en ethiek centraal en voedt hiermee onderling vertrouwen", zegt futurist Tony Bosma.

BART! bevindt zich nog in de experimentele fase



Beetje tegenstrijdig allemaal ...en sorry voor dat Italic maar ik heb gecontroleerd of het niet uit het noorden kwam..


Ik ga verder naar Koot en Bie kijken
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.