Door Anoniem: Heb al contact opgenomen met Harman Kardon, maar de eerste reactie die ik terugkreeg was of dat ik hem al gereset had, maarja dat had ik natuurlijk allang geprobeerd, zucht.
Als die een typische helpdesk hebben lopen ze de scripts af die ze daarvoor hebben en pas als dat de zaak niet oplost kom je terecht bij mensen die er werkelijk verstand van hebben. Om verder te komen kan het nodig zijn om eerst het spelletje mee te spelen, instructies nauwgezet te volgen, ook al heb je het zelf allemaal al gedaan, en om even nauwgezet te zijn in het terugkoppelen wat je gedaan hebt en wat het resultaat was.
Ik heb trouwens wel eens meegemaakt dat ik
dacht alles zelf al geprobeerd te hebben, juist omdat het iets was waar ik zelf meer verstand van heb dan de gemiddelde consument. Toen ik, omdat ik anders niet verder kwam, toch alle handelingen van het helpdeskscript volgde bleek daar net dat detail in te zitten waar ik niet aan gedacht had dat het hele verschil maakte en het probleem oploste.
Het kan je dus verder helpen om niet in de "heb ik allemaal al geprobeerd"-modus te gaan zitten, hun de regie te geven over de probleemoplossing en heel dom dingen opnieuw te gaan doen die je allang geprobeerd hebt, maar wel heel nauwgezet op precies de manier die zij aangeven. Als je geluk hebt lost dat alsnog de zaak op en ben je klaar, en als dat niet lukt hebben zij op deze manier ook geverifieerd dat er meer aan de hand is en meer expertise van hun kant ingezet moet worden.