image

Open-source filters kunnen 99.97% spam stoppen

donderdag 26 februari 2004, 11:34 door Redactie, 8 reacties

Open-source spam filter ontwikkelaars beweren dat hun software dankzij nieuwe technieken nu 99,97% en meer van de hoeveelheid spam kan stoppen. Als de beweringen kloppen, dan kan de software tot een nieuwe generatie van anti-spam oplossingen leiden die tevens serieuze concurrentie voor commerciele spam filters betekenen. Volgens twee anti-spam filter ontwikkelaars wisten hun filters uit duizenden berichten, op een fout na, alle spam te stoppen. Dit in tegenstelling tot dure commerciele filters, die op z'n best 99% van de hoeveelheid spam weten te stoppen. Commerciele filter aanbieders hebben echter hun bedenkingen en zijn erg benieuwd of de nieuwe filters daadwerkelijk zo goed zijn. (Wired)

Reacties (8)
26-02-2004, 12:07 door Anoniem
De vraag is in dit geval: voor hoelang...?

In dit specifieke geval werkt het open source principe tegen je, omdat je het
spammers gemakkelijker maakt om in jou keuken te kijken.
26-02-2004, 12:22 door Anoniem
Met spam zul je moeten leren leven. Dat is mijn mening. Bij ons wordt geen
gebruik gemaakt van een spamfilter. Dat betekent dat ik iedere dag zo'n 20
tot 30 mailtjes krijg met de vraag of ik iets wil vergroten of verlengen, of ik
geld wil hebben van een zoon van een vermoorde afrikaanse president, of ik
een Master diploma wil kopen, etc.

Er is een tijd geweest dat ik die mailtjes dus las. Dat duurde echter niet
lang. Inmiddels kost het me niet meer dan 1 minuut per dag om de spam
uit mijn inbox te deleten.

Het is leuk om een spamfilter te gebruiken, maar als bedrijf kun je er ook
new business mee verliezen. Voor mij geen spamfilters, geen commerciele
en geen open source. Moest ik toch kiezen: doe me dan maar de open
source.
26-02-2004, 13:10 door Anoniem
in sommige gevallen loopt spam zo erg uit de klauwen dat lauter vanwege
de hoeveelheid tijd die werknemers hiermee kwijt zijn, een filter verstandig
is. Bij ons werkt het commerciele spamfilter prima, met Bayesiaans filter.
Wel wordt handmatig alle geblokte spam gecheckt door de
systeembeheerder -me:) - Er blijft niet veel meer hangen, alleen de
standaard disclaimers van bedrijven gooien nog wel eens roet in het eten,
en niet de vergeten newsletters natuurlijk
26-02-2004, 13:12 door Anoniem
Leuk...
maar ehm.. hoeveel valse positives krijg je dan... das veel interessanter
26-02-2004, 13:13 door Anoniem
Door Anoniem
Met spam zul je moeten leren leven. Dat is mijn mening. Bij ons wordt geen
gebruik gemaakt van een spamfilter. Dat betekent dat ik iedere dag zo'n 20
tot 30 mailtjes krijg met de vraag of ik iets wil vergroten of verlengen, of ik
geld wil hebben van een zoon van een vermoorde afrikaanse president, of ik
een Master diploma wil kopen, etc.

Er is een tijd geweest dat ik die mailtjes dus las. Dat duurde echter niet
lang. Inmiddels kost het me niet meer dan 1 minuut per dag om de spam
uit mijn inbox te deleten.

Het is leuk om een spamfilter te gebruiken, maar als bedrijf kun je er ook
new business mee verliezen. Voor mij geen spamfilters, geen commerciele
en geen open source. Moest ik toch kiezen: doe me dan maar de open
source.

Met spam leer je als wat groter bedrijf dus NIET leven. Enig idee wat je aan
extra bandbreedte kwijt bent om al die zut door te laten naar bv. bij-kantoren ?
Om maar niet over je internet aansluiting te spreken....

En new business ? Misschien als je bij Cristine Le Duc werkt maar voor de
rest is het een grote baggerbende wat je binnen ziet komen.

Voorts is het misschien bij jou een welkome afwisseling van de dag maar
het overgrote deel van de serieuze werknemers wil gewoon die zooi niet in
zijn zakelijke email box hebben.

Misschien is bij jouw bedrijf gewoon de kennis niet aanwezig en wordt dat
door onverschilligheid gemaskeerd.
26-02-2004, 13:46 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Met spam zul je moeten leren leven. Dat is mijn mening. Bij ons wordt geen
gebruik gemaakt van een spamfilter. Dat betekent dat ik iedere dag zo'n 20
tot 30 mailtjes krijg met de vraag of ik iets wil vergroten of verlengen, of ik
geld wil hebben van een zoon van een vermoorde afrikaanse president, of ik
een Master diploma wil kopen, etc.

Er is een tijd geweest dat ik die mailtjes dus las. Dat duurde echter niet
lang. Inmiddels kost het me niet meer dan 1 minuut per dag om de spam
uit mijn inbox te deleten.

Het is leuk om een spamfilter te gebruiken, maar als bedrijf kun je er ook
new business mee verliezen. Voor mij geen spamfilters, geen commerciele
en geen open source. Moest ik toch kiezen: doe me dan maar de open
source.

Met spam leer je als wat groter bedrijf dus NIET leven. Enig idee wat je aan
extra bandbreedte kwijt bent om al die zut door te laten naar bv. bij-kantoren ?
Om maar niet over je internet aansluiting te spreken....

En new business ? Misschien als je bij Cristine Le Duc werkt maar voor de
rest is het een grote baggerbende wat je binnen ziet komen.

Voorts is het misschien bij jou een welkome afwisseling van de dag maar
het overgrote deel van de serieuze werknemers wil gewoon die zooi niet in
zijn zakelijke email box hebben.

Misschien is bij jouw bedrijf gewoon de kennis niet aanwezig en wordt dat
door onverschilligheid gemaskeerd.
Ah, ik voorzie weer eens een ouderwetse "flame-fest" :)
26-02-2004, 16:19 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Met spam zul je moeten leren leven. Dat is mijn mening. Bij ons wordt geen
gebruik gemaakt van een spamfilter. Dat betekent dat ik iedere dag zo'n 20
tot 30 mailtjes krijg met de vraag of ik iets wil vergroten of verlengen, of ik
geld wil hebben van een zoon van een vermoorde afrikaanse president, of ik
een Master diploma wil kopen, etc.

Er is een tijd geweest dat ik die mailtjes dus las. Dat duurde echter niet
lang. Inmiddels kost het me niet meer dan 1 minuut per dag om de spam
uit mijn inbox te deleten.

Het is leuk om een spamfilter te gebruiken, maar als bedrijf kun je er ook
new business mee verliezen. Voor mij geen spamfilters, geen commerciele
en geen open source. Moest ik toch kiezen: doe me dan maar de open
source.

Met spam leer je als wat groter bedrijf dus NIET leven. Enig idee wat je aan
extra bandbreedte kwijt bent om al die zut door te laten naar bv. bij-
kantoren ?
Om maar niet over je internet aansluiting te spreken....

En new business ? Misschien als je bij Cristine Le Duc werkt maar voor de
rest is het een grote baggerbende wat je binnen ziet komen.

Voorts is het misschien bij jou een welkome afwisseling van de dag maar
het overgrote deel van de serieuze werknemers wil gewoon die zooi niet in
zijn zakelijke email box hebben.

Misschien is bij jouw bedrijf gewoon de kennis niet aanwezig en wordt dat
door onverschilligheid gemaskeerd.
Ah, ik voorzie weer eens een ouderwetse "flame-fest" :)

Ik niet eigenlijk. Ik zou wel eens willen horen hoeveel bandbreedte dat dan
kost voor de Internet-aansluiting en de koppelingen met de bij-kantoren. Zie
hier namelijk de busniess case om een spam filter in te zetten. Schets eens
je infra plaatje qua aantal bij-kantoren, gebruikers per kantoor,
bandbreedtemisbruik.
27-02-2004, 13:21 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Met spam zul je moeten leren leven. Dat is mijn mening. Bij ons wordt geen
gebruik gemaakt van een spamfilter. Dat betekent dat ik iedere dag zo'n 20
tot 30 mailtjes krijg met de vraag of ik iets wil vergroten of verlengen, of ik
geld wil hebben van een zoon van een vermoorde afrikaanse president, of ik
een Master diploma wil kopen, etc.

Er is een tijd geweest dat ik die mailtjes dus las. Dat duurde echter niet
lang. Inmiddels kost het me niet meer dan 1 minuut per dag om de spam
uit mijn inbox te deleten.

Het is leuk om een spamfilter te gebruiken, maar als bedrijf kun je er ook
new business mee verliezen. Voor mij geen spamfilters, geen commerciele
en geen open source. Moest ik toch kiezen: doe me dan maar de open
source.

Met spam leer je als wat groter bedrijf dus NIET leven. Enig idee wat je aan
extra bandbreedte kwijt bent om al die zut door te laten naar bv. bij-
kantoren ?
Om maar niet over je internet aansluiting te spreken....

En new business ? Misschien als je bij Cristine Le Duc werkt maar voor de
rest is het een grote baggerbende wat je binnen ziet komen.

Voorts is het misschien bij jou een welkome afwisseling van de dag maar
het overgrote deel van de serieuze werknemers wil gewoon die zooi niet in
zijn zakelijke email box hebben.

Misschien is bij jouw bedrijf gewoon de kennis niet aanwezig en wordt dat
door onverschilligheid gemaskeerd.
Ah, ik voorzie weer eens een ouderwetse "flame-fest" :)

Ik niet eigenlijk. Ik zou wel eens willen horen hoeveel bandbreedte dat dan
kost voor de Internet-aansluiting en de koppelingen met de bij-kantoren. Zie
hier namelijk de busniess case om een spam filter in te zetten. Schets eens
je infra plaatje qua aantal bij-kantoren, gebruikers per kantoor,
bandbreedtemisbruik.

Conccurent hebben we 1 Mbit/sec aan doorgelaten mail. Dit is 40 % van het
totale aanbod. Zouden we dus niets aan anti-spam doen dan zouden we
dus theoretisch 2,5 m/bit sec kwijt zijn.....een van onze kantoren heeft een
256 k lijn...indien er geen anti-spam maatregelen zouden genomen zijn,
hadden we geen andere keuze dan te upgraden naar 512 (of hoger).
Denk ook eens aan je queue space op je centale mail server....Die meuk
moet ook op een back-up tape komen...leuk om een backup te moeten
maken van die spam ellende, zeker als eea dan weer niet op een SDLT tape
past...etc etc...
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.