Door Anoniem: Het enge van de Rabobank is verder dat ze mensen pushen hun applicatie te gebruiken. Teksten zijn zelfs zo geschreven dat ze enkel nog over de app spreken. Je kunt op de website feedback geven hoe jij de applicatie vindt, niet van de site zelf (waardeloos, lijkt steeds meer op de app)..
Die terugkoppelingsmogelijkheid is er wel degelijk. Vanuit het overzichtscherm: service -> contact. Los van een chatfunctie en andere contactmogelijkheden kan je onderaan op drie icoontjes van een tevreden, neutraal en ontevreden gezichtje klikken bij de vraag wat je van online bankieren vindt. Je kan bij elke keuze een bericht toevoegen.
"Service" en vervolgens "contact" waren echt de
eerste dingen die ik geneigd was te volgen op zoek naar een terugkoppelmogelijkheid, en die had ik dan ook in een oogwenk gevonden. Waar ik wel ooit, toen de app-achtige interface nog nieuw was, tegenaan ben gelopen is dat het "service"-knopje ontbreekt in het transactieoverzicht. Dat kan beter (al denk ik dat ze erover nagedacht hebben en wel degelijk redenen hadden om het daar weg te laten), maar daar is goed uit te komen met het algemeen toepasbare inzicht dat wat je op een specifieke pagina niet vindt wellicht via de beginpagina (het rekeningenoverzicht in dit geval) wel te vinden is. Dat inzicht werkte al toen we de meeste informatie nog op papier tot ons namen, bij een boek of tijdschrift grijp je naar de inhoudsopgave, en die wordt daar ook niet op elke pagina herhaald.
Aangezien geen enkele user-interface perfect is voor iedereen verwacht ik goede bruikbaarheid maar geen perfectie vanuit het perspectief van mijn specifieke voorkeuren. Dat betekent dat ik verwacht dat ik in elke user-interface die ik gebruik een beetje moeite moet doen om er de weg in te leren kennen, net als ik bij elk naslagwerk dat ik gebruik, online of op papier, die moeite doe en daar vervolgens veel plezier van heb. Dat was ook nodig bij de Rabo-interface, maar ik moet zeggen dat ik hem na die gewenningsperiode prima vind werken. Ik zou je aanbevelen om die moeite te doen: kijk even rond wat er allemaal in zit, leer de weg kennen, en herhaal dat af en toe als je merkt dat je weinig gebruikte dingen moeilijk weet te vinden.