Door hamsterdance: Zijn er meer mensen die last hebben van een slechte behandeling door de klantenservice bij deze provider ?
Kan je iets meer specifieker zijn met slechte klantenservice?
TransIP is een *unmanaget* hosting provider op hardware technische problemen na wordt je als klant geacht zelf de volledige kennis te bezitten. Dat betekend in de praktijk hogere marge als bedrijf sinds je enkel betaald voor de infra en niet de kennis van je inkoop kanaal.
Dat gezegd hebbende TransIP is absoluut niet de goedkoopste in de unmanaget dienst verlening en ik adviseer deze partij nooit aan particulieren enkel bedrijven met eigen beheerde cloud of Hosting resellers waarbij beide interne kennis bezitten omtrent alles aspecten van IT.
Kortgezegd als je slechte klantenservice ervaring gaat over dat ze geen kennis vragen beantwoorden dat is iets waar je voor hebt getekend. Als de slechte service gaat over dat ze niet hardware matige storingen of aankoop issues oplossen daar heb je uiteraard gewoon recht op. Naar mijn ervaring als je TransIP ticket indient reactie binnen twee uur binnen werkdagen. Als je een kennis vraag antwoord los probeert te peuteren grote kans op een premade antwoord.
Taktiek daarbij is om niet te pushen en als je eenmaal een beetje reputatie hebt opgebouwd bij hun eerstelijns en NOC engineers krijg je nog wel eens antwoord als het niet vragen zijn die je ook even had kunnen googlen.
Wij hebben ons in goede gratie gebracht door bepaalde bugs te vermelden met oplossingen in hun eigen diensten door de jaren heen naast dat we voor redelijk wat bedrijven (500+) de infra verzorgen en exclusief bij hun stallen wat dus ook betekend dat ze er bij gebaat zijn om ons geen kopzorgen te bezorgen en mogelijk reden voor investeerders geven tot complete migratie.