image

Kantoorwerkers en beheerders verschillen over spam

zaterdag 19 juni 2004, 17:00 door Redactie, 6 reacties

Spam wordt door veel Internetgebruikers als een vervelend probleem ervaren, maar niet iedereen stoort zich aan de hypotheek, viagra en andere reclames. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat iets meer dan 50% van de kantoorwerkers spam NIET als een probleem ziet. Systeembeheerders denken daar heel anders over, want volgens 80% is spam wel degelijk een probleem. Beide groepen zijn het er wel over eens dat de spamproblematiek niet in de komende jaren zal worden opgelost. Uit het onderzoek kwam tevens naar voren dat systeembeheerders de meeste tijd kwijt zijn aan het voorkomen en verwijderen van malware, gevolgd door spam. (Datamation)

Reacties (6)
21-06-2004, 09:24 door Anoniem
Dat gebruikers het niet als een probleem zien is logisch, want in principe is
de gebruiker dom. Maar dat er beheerders zijn die het niet als een probleem
zien vind ik wel heel apart!
21-06-2004, 11:47 door Anoniem
Door Anoniem
Dat gebruikers het niet als een probleem zien is logisch, want in principe is
de gebruiker dom. Maar dat er beheerders zijn die het niet als een probleem
zien vind ik wel heel apart!

De meeste mensen zijn al heel blij als ze een mailtje krijgen. Dat door alle
troepzooi het Internet dichtslibt of een netwerk traag wordt, zal ze een biet
wezen. Meld je aan bij Plaxo of bij https://namesdatabase.com dan heb je
geen dag meer zonder post. Het wordt hoog tijd dat providers deze
misbruikers afblokken.
21-06-2004, 17:10 door Anoniem
Ik denk dat die iets meer dan 50% procent van deze kantoorwerkers zich
moet gaan afvragen of hij/zij wel genoeg te doen heeft op dat kantoor.
Email op de werkplek is puur en alleen voor zakelijke doeleinden (oke,
dat is een mening;-). Ik kan me niet voorstellen dat management fiks
geld investeerd in een infrastructuur zodat eindgebruikers in staat
worden gesteld om de aanbieding van de week bij de Praxis te kunnen
ontvangen. (om het maar niet te hebben over kruiden om je derde arm
een centimeter of 30 te laten groeien)

Mijn ervaring is het dat diezelfde personen als eerste klagen indien een
van hun zakelijke mailtjes niet op tijd is doorgekomen en dan meteen
rond schreeuwen dat de email infrastructuur zuigt.

Bovendien : de kantoor medewerkers hebben niet de
verantwoordelijkheid van het beheer van de mail infra.
De 'systeembeheerders' hebben dat wel. Logisch dat een groot gedeelte
van kantoormedewerkers het niet als een probleem ziet.
21-06-2004, 20:09 door Anoniem
Kantoormedewerkers zien het als de normale problemen in het leven,
vergelijkbaar met in de file staan & in de rij wachten bij de kassa.

De massa is dom, lang leve de massa!!
22-06-2004, 13:52 door Anoniem
Tijd voor een pilletje mensen.
11-03-2006, 12:46 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Dat gebruikers het niet als een probleem zien is logisch, want in principe
is
de gebruiker dom. Maar dat er beheerders zijn die het niet als een
probleem
zien vind ik wel heel apart!

De meeste mensen zijn al heel blij als ze een mailtje krijgen. Dat door alle
troepzooi het Internet dichtslibt of een netwerk traag wordt, zal ze een biet
wezen. Meld je aan bij Plaxo of bij https://namesdatabase.com dan
heb je
geen dag meer zonder post. Het wordt hoog tijd dat providers deze
misbruikers afblokken.

ik heb hier dus net een mailtje van gehad.... gelukkig eerst ff gegoogled
voor ik de link aankliikte....
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.