/dev/null - Overig

Waarom doet mijn netwerk het niet na SIM activatiecode.

09-03-2023, 21:55 door Anoniem, 25 reacties
Ik ben nu 4 SIM kaarten verders en steeds nog geen netwerk verbinding.
Heb zelf de SIM geactiveerd d.m.v. De laatste 4 cijfers.
En geen verbinding, steeds de provider contact gezocht maar op een of andere manier lukt het hun niet.
Is er wat anders loos ?
Wat is jullie technische inzicht.
Reacties (25)
09-03-2023, 23:38 door Anoniem
Door Anoniem: Ik ben nu 4 SIM kaarten verders en steeds nog geen netwerk verbinding.
Heb zelf de SIM geactiveerd d.m.v. De laatste 4 cijfers.
En geen verbinding, steeds de provider contact gezocht maar op een of andere manier lukt het hun niet.
Is er wat anders loos ?
Wat is jullie technische inzicht.

Ga maar naar de belwinkel en vraag om hulp.

Je hebt zelfs niet bedacht dat het noemen van de provider waar de simkaarten van zijn misschien wel nodig is om je kunnen helpen.
10-03-2023, 00:23 door Anoniem
Al geprobeerd de SIM te gebruiken in een ander toestel, daar zelfde probleem? Hierdoor sluit je uit dat aan telefoon ligt.
10-03-2023, 14:23 door Anoniem
Door Anoniem: Ik ben nu 4 SIM kaarten verders en steeds nog geen netwerk verbinding.
Heb zelf de SIM geactiveerd d.m.v. De laatste 4 cijfers.
En geen verbinding, steeds de provider contact gezocht maar op een of andere manier lukt het hun niet.
Is er wat anders loos ?
Wat is jullie technische inzicht.

Dat je te weinig informatie verstrekt.
- Toestel (merk/model)
- OS (naam en versie)
- Provider
- In welk land je bent
- Wat je eigen technische achtergrond is


/sarcasme aan

Ben je al in de sim gekropen om te kijken of de netwerk-verbinding wel aan staat.
Je weet wel, die schakelaar die je fysiek om moet zetten in de sim.

/sarcasme uit
10-03-2023, 15:01 door Anoniem
Was de telefoon eerder al in gebruik? Simlockvrij toestel?
Nieuw abonnement of een vervanging van de oude simkaart?
Welke provider en hebben ze in hun systeem gecheckt of de activatie van de simkaart ook doorgevoerd is?

We hebben echt meer info nodig om hier iets over te kunnen zeggen...
10-03-2023, 20:23 door Anoniem
Als je een vraag stelt, begin dan eens met een korte inleiding die de context aangeeft. "Ik heb een nieuw mobiel abonnement maar mobiele data over 4G blijkt niet te werken." Zoiets. Dan snappen degenen aan wie je de vraag stelt waar die eigenlijk over gaat. Geef ook aan hoe het zich manifesteert dat het niet werkt. Lukt het niet om mobiele data aan te zetten op je telefoon? Krijg je dan een foutmelding? Lijkt alles het te doen tot er verkeer over gaat en krijg je dan foutmeldingen? Of hangt alles? Wat gebeurt er eigenlijk?

Er zijn heel wat componenten waarin iets mis kan gaan, en een van de dingen die iemand met verstand van zaken zal doen is proberen te achterhalen welke component eigenlijk het probleem geeft. Dat gebeurt voor een flink deel door componenten waar het niet zit te elimineren. Je kreeg hierboven de vraag of je de SIM in een ander toestel had geprobeerd. Dat is zo'n eliminatiestap. Als die het daar wel doet dan heb je een SIM die het op zich wel kan.

Dus wat zijn er allemaal voor componenten? Je toestel, en die bestaat weer uit de hardware en het OS dat erop draait (en de versie kan ertoe doen). Je SIM-kaart. De zendmast waarover de verbinding loopt. De provider die jouw verbindingen afhandelt. Om mogelijkheden te elimineren moeten er mogelijkheden uitgeprobeerd worden:

• Hoe doet jouw SIM-kaart het in een ander toestel?
• Hoe doet een SIM-kaart die in een ander toestel goed werkt het in jouw toestel?
• Wat gebeurt er als je een flink stuk reist en kijkt hoe dingen werken in bijvoorbeeld een andere stad? Dan gaat je verbinding via een andere zendmast.
• Wat gebeurt er als je in plaats van het netwerk van je eigen provider dat van een andere provider selecteert?

Dat soort dingen moeten uitgeprobeerd worden, en de uitkomsten geven een idee van in welke component de schoen wringt. De manier waarop jij je vraag stelt komt neer op: "het werkt niet, wat is jullie technische inzicht?" Technisch inzicht is geen helderziendheid, men heeft informatie nodig om conclusies uit te trekken, en zonder informatie weten ook technische mensen niets. Vandaar dat je daar opmerkingen over krijgt. En vaak genoeg moet er nog van alles uitgeprobeerd worden om de benodigde informatie boven water te krijgen. En dan ben jij degene die dingen moet gaan proberen, want het is jouw telefoon en jij bent de enige die daar wat mee kan proberen.

Ik ben, voor alle duidelijkheid, geen expert in mobiele telefonie, en het is best mogelijk dat iemand die dat wel is bijvoorbeeld zegt: sla die stap met andere zendmasten maar over, want daar ligt het in de praktijk nooit aan. En wellicht zou die persoon dingen noemen waar ik niet op kom. Ik heb wel ervaring met probleemoplossing in andere systemen waar diverse componenten met elkaar "praten", en het is vaste prik om eerst uit te zoeken in welke component het probleem eigenlijk optreedt. Doe je dat niet (en ik heb mensen meegemaakt die dat hardnekkig niet deden) dan kan dat leiden tot weken of maanden lang zoeken naar een probleem op plekken waar het om te beginnen al niet zit.

Je provider heeft ook dingen te proberen, want aan hun kant zijn er ook weer heel wat componenten waar mogelijk iets mis kan gaan. Kennelijk komt men bij de helpdesk niet verder dan een andere SIM-kaart proberen, zelfs als dat al een paar keer zonder resultaat gedaan is.

Wat ik denk dat nodig is is iemand met kennis en inzicht bij je provider die dit soort processen van proberen en elimineren snapt en kan doen. Ik zou nog eens contact opnemen met hun helpdesk, duidelijk maken dat een nieuwe SIM niets oplost en dat je hulp nodig hebt van iemand met meer kennis van zaken. Als je tot nu toe bij de eerstelijnshelpdesk zat wordt het tijd dat je met de tweedelijnshelpdesk in contact komt. Of de derdelijns als je al tot de tweedelijns was doorgedrongen.

En als er niet uit te komen is, stap dan over naar een andere provider.
11-03-2023, 09:22 door Anoniem
Door Anoniem: Als je een vraag stelt, begin dan eens met een korte inleiding die de context aangeeft. "Ik heb een nieuw mobiel abonnement maar mobiele data over 4G blijkt niet te werken." Zoiets. Dan snappen degenen aan wie je de vraag stelt waar die eigenlijk over gaat. Geef ook aan hoe het zich manifesteert dat het niet werkt. Lukt het niet om mobiele data aan te zetten op je telefoon? Krijg je dan een foutmelding? Lijkt alles het te doen tot er verkeer over gaat en krijg je dan foutmeldingen? Of hangt alles? Wat gebeurt er eigenlijk?

Er zijn heel wat componenten waarin iets mis kan gaan, en een van de dingen die iemand met verstand van zaken zal doen is proberen te achterhalen welke component eigenlijk het probleem geeft. Dat gebeurt voor een flink deel door componenten waar het niet zit te elimineren. Je kreeg hierboven de vraag of je de SIM in een ander toestel had geprobeerd. Dat is zo'n eliminatiestap. Als die het daar wel doet dan heb je een SIM die het op zich wel kan.

Dus wat zijn er allemaal voor componenten? Je toestel, en die bestaat weer uit de hardware en het OS dat erop draait (en de versie kan ertoe doen). Je SIM-kaart. De zendmast waarover de verbinding loopt. De provider die jouw verbindingen afhandelt. Om mogelijkheden te elimineren moeten er mogelijkheden uitgeprobeerd worden:

• Hoe doet jouw SIM-kaart het in een ander toestel?
• Hoe doet een SIM-kaart die in een ander toestel goed werkt het in jouw toestel?
• Wat gebeurt er als je een flink stuk reist en kijkt hoe dingen werken in bijvoorbeeld een andere stad? Dan gaat je verbinding via een andere zendmast.
• Wat gebeurt er als je in plaats van het netwerk van je eigen provider dat van een andere provider selecteert?

Dat soort dingen moeten uitgeprobeerd worden, en de uitkomsten geven een idee van in welke component de schoen wringt. De manier waarop jij je vraag stelt komt neer op: "het werkt niet, wat is jullie technische inzicht?" Technisch inzicht is geen helderziendheid, men heeft informatie nodig om conclusies uit te trekken, en zonder informatie weten ook technische mensen niets. Vandaar dat je daar opmerkingen over krijgt. En vaak genoeg moet er nog van alles uitgeprobeerd worden om de benodigde informatie boven water te krijgen. En dan ben jij degene die dingen moet gaan proberen, want het is jouw telefoon en jij bent de enige die daar wat mee kan proberen.

Ik ben, voor alle duidelijkheid, geen expert in mobiele telefonie, en het is best mogelijk dat iemand die dat wel is bijvoorbeeld zegt: sla die stap met andere zendmasten maar over, want daar ligt het in de praktijk nooit aan. En wellicht zou die persoon dingen noemen waar ik niet op kom. Ik heb wel ervaring met probleemoplossing in andere systemen waar diverse componenten met elkaar "praten", en het is vaste prik om eerst uit te zoeken in welke component het probleem eigenlijk optreedt. Doe je dat niet (en ik heb mensen meegemaakt die dat hardnekkig niet deden) dan kan dat leiden tot weken of maanden lang zoeken naar een probleem op plekken waar het om te beginnen al niet zit.

Je provider heeft ook dingen te proberen, want aan hun kant zijn er ook weer heel wat componenten waar mogelijk iets mis kan gaan. Kennelijk komt men bij de helpdesk niet verder dan een andere SIM-kaart proberen, zelfs als dat al een paar keer zonder resultaat gedaan is.

Wat ik denk dat nodig is is iemand met kennis en inzicht bij je provider die dit soort processen van proberen en elimineren snapt en kan doen. Ik zou nog eens contact opnemen met hun helpdesk, duidelijk maken dat een nieuwe SIM niets oplost en dat je hulp nodig hebt van iemand met meer kennis van zaken. Als je tot nu toe bij de eerstelijnshelpdesk zat wordt het tijd dat je met de tweedelijnshelpdesk in contact komt. Of de derdelijns als je al tot de tweedelijns was doorgedrongen.

En als er niet uit te komen is, stap dan over naar een andere provider.

Andere adviezen kunnen zijn:
- laat de telefoonwinkel het voor je doen (service?)
- ga naar een slim (jong) neefje of nichtje toe, die het wel voor elkaar krijgt

Die zien dan in ieder geval de situatie, en hoeven niet blind te gaan gokken.
11-03-2023, 11:24 door Anoniem
Goedemorgen,

Een simcard alleen zal nog geen internetverbinding geven. Je zult ook nog mbv de 'inloggegevens' en de 'instellingen' van de provider moeten inloggen op het netwerk indien je gebruik maakt van een 4G of 5G router.

Gebruik je echter een telefoon zonder 4G of 5G maar alleen met 3G, dan zal de boel hoogstwaarschijnlijk niet meer gaan werken want als het goed is dan zou het volledige 3G netwerk inmiddels compleet van het internet ontkoppeld moeten zijn.

Een verbinding over 2G zou in sommige delen van Nederland mogelijk nog wel kunnen werken, maar dan zal dat nog trager zijn als een schildpad die kan hardlopen.

Groeten,
Marc
11-03-2023, 16:51 door Anoniem
Door Anoniem:
Gebruik je echter een telefoon zonder 4G of 5G maar alleen met 3G, dan zal de boel hoogstwaarschijnlijk niet meer gaan werken want als het goed is dan zou het volledige 3G netwerk inmiddels compleet van het internet ontkoppeld moeten zijn.
Waar zou dat goed voor moeten zijn dan?
Of 3G werkt hangt niet af van "of het goed is" maar van welke provider je hebt.
De vraagsteller laat daar niks over los dus weten we het niet.
11-03-2023, 23:23 door Anoniem
Bij een 4G-mobiel had ik dit ook.
Het bleek na heel lange tijd en veel hulp vragen dat bij speciale instellingen DATA niet ingeschakeld was.
Na dit inschakelen werkte 4G, heeft me een half jaar klooien gekost.
Het bleek dat dit in de instellingen zat die geopend kon worden via #-drukken (dus niet bij het ikoontje INSTELLINGEN).
13-03-2023, 21:16 door Anoniem
Door Anoniem: Bij een 4G-mobiel had ik dit ook.
Het bleek na heel lange tijd en veel hulp vragen dat bij speciale instellingen DATA niet ingeschakeld was.
Na dit inschakelen werkte 4G, heeft me een half jaar klooien gekost.
Het bleek dat dit in de instellingen zat die geopend kon worden via #-drukken (dus niet bij het ikoontje INSTELLINGEN).


Ik heb een nieuw toestel Samsung A53 en de provider is Simpel en ben ook bij belhuizen, winkels van andere providers geweest. Heb kruistesten gedaan ,, andere provider in het nieuwe toestel gedaan. Werkte prima. Maar bij Simpel SIM werkt het niet ook niet in andere toestellen.
14-03-2023, 08:04 door Anoniem
Om je simkaart te kunnen gebruiken, moet je ‘m in sommige gevallen eerst zelf nog activeren. Met een prepaid kaart is dat altijd het geval. Maar soms doen providers dit voor jou al automatisch.

Stap 1. Login op je online account

Log eerst in op je online account van je provider en vul daar de simkaartcode in. Dit is de ‘ICCID’ code die op je simkaart vermeld staat. Meestal bestaat deze code uit zo’n 13 cijfers.
Stap 2. Druk het juiste simkaart formaat eruit

Je ontvangt standaard een 3-in-1-simkaart. Druk het formaat voor jouw telefoon eruit. De andere twee kun je weggooien.
Stap 3. Schuif de simkaartlade van je telefoon open

Dit kan met het bijgeleverd pinnetje, of iets van een naald of paperclip.
Stap 4. Doe de simkaart op de juiste manier, zoals beschreven, in je toestel.

Sluit vervolgens de simkaartlade.
Stap 5. Toets als laatst de viercijferige pincode van je simkaart in.

Deze staat ook op de simkaart, en vind je in je online account. Meestal is de originele pincode ‘0000’.
Stap 6. Je simkaart is geactiveerd, je kunt ‘m nu gebruiken!

* De exacte activering van je nieuwe simkaart verschilt per provider. Volg daarom de activatie instructies van jouw provider.

https://www.keuze.nl/telefoon-abonnement/informatie/simkaart/simkaart-activeren

Dus EERST even Googlen voordat je met een vraag op dit forum komt.
14-03-2023, 10:29 door Anoniem
Door Anoniem: Om je simkaart te kunnen gebruiken, moet je ‘m in sommige gevallen eerst zelf nog activeren. Met een prepaid kaart is dat altijd het geval. Maar soms doen providers dit voor jou al automatisch.

Stap 1. Login op je online account

Log eerst in op je online account van je provider en vul daar de simkaartcode in. Dit is de ‘ICCID’ code die op je simkaart vermeld staat. Meestal bestaat deze code uit zo’n 13 cijfers.
Stap 2. Druk het juiste simkaart formaat eruit

Je ontvangt standaard een 3-in-1-simkaart. Druk het formaat voor jouw telefoon eruit. De andere twee kun je weggooien.
Stap 3. Schuif de simkaartlade van je telefoon open

Dit kan met het bijgeleverd pinnetje, of iets van een naald of paperclip.
Stap 4. Doe de simkaart op de juiste manier, zoals beschreven, in je toestel.

Sluit vervolgens de simkaartlade.
Stap 5. Toets als laatst de viercijferige pincode van je simkaart in.

Deze staat ook op de simkaart, en vind je in je online account. Meestal is de originele pincode ‘0000’.
Stap 6. Je simkaart is geactiveerd, je kunt ‘m nu gebruiken!

* De exacte activering van je nieuwe simkaart verschilt per provider. Volg daarom de activatie instructies van jouw provider.

https://www.keuze.nl/telefoon-abonnement/informatie/simkaart/simkaart-activeren

Dus EERST even Googlen voordat je met een vraag op dit forum komt.

Allemaal al gedaan. Ik heb 4 SIM,s gekregen Ook via de eigen pagina van Mijn Simpel alleen het toestel krijgt geen Netwerk na activeren.
14-03-2023, 13:03 door Anoniem
Door Anoniem: Ik heb een nieuw toestel Samsung A53 en de provider is Simpel en ben ook bij belhuizen, winkels van andere providers geweest. Heb kruistesten gedaan ,, andere provider in het nieuwe toestel gedaan. Werkte prima. Maar bij Simpel SIM werkt het niet ook niet in andere toestellen.

Dan zou ik een simklaart pakken van een provider waar het wel bij lukt.
Hier kun je veel moeite in stoppen. maar is het dat wel waard?
14-03-2023, 16:21 door Anoniem
Allemaal al gedaan. Ik heb 4 SIM,s gekregen Ook via de eigen pagina van Mijn Simpel alleen het toestel krijgt geen Netwerk na activeren.
Van Simpel weet ik dat er meer klachten zijn over het niet willen verbinden met het netwerk.

Er zijn mogelijk twee oorzaken aan de hand:
1. Je hebt geen netwerkbereik (dus je zit buiten het netwerk in je woon/werkplaats),
2. De simkaart is beschadigd.

Kijk even op een dekkingskaart of je niet buiten bereik bent van het netwerk. Als dat het probleen niet is, dan zijn de Sims beschadigd geraakt. Een andere oplossing heb ik op dit moment niet.
14-03-2023, 18:04 door Anoniem
Door Anoniem:
Allemaal al gedaan. Ik heb 4 SIM,s gekregen Ook via de eigen pagina van Mijn Simpel alleen het toestel krijgt geen Netwerk na activeren.
Van Simpel weet ik dat er meer klachten zijn over het niet willen verbinden met het netwerk.

Er zijn mogelijk twee oorzaken aan de hand:
1. Je hebt geen netwerkbereik (dus je zit buiten het netwerk in je woon/werkplaats),
2. De simkaart is beschadigd.

Kijk even op een dekkingskaart of je niet buiten bereik bent van het netwerk. Als dat het probleen niet is, dan zijn de Sims beschadigd geraakt. Een andere oplossing heb ik op dit moment niet.

Er is bereik in de dekkingskaart van het netwerk van T-Mobile wat zij gebruiken. Ik heb dat ook aangegeven bij klantenservice om de SIM kaart in een doosje op te sturen zodat deze in het post sorteer proces niet zou kunnen beschadigen. Toen kreeg ik als antwoord we sturen alleen per envelop. Ja mijn eigen nummer is overal bekend bij velen dus een ander nummer is niet een optie.
14-03-2023, 22:12 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Allemaal al gedaan. Ik heb 4 SIM,s gekregen Ook via de eigen pagina van Mijn Simpel alleen het toestel krijgt geen Netwerk na activeren.
Van Simpel weet ik dat er meer klachten zijn over het niet willen verbinden met het netwerk.

Er zijn mogelijk twee oorzaken aan de hand:
1. Je hebt geen netwerkbereik (dus je zit buiten het netwerk in je woon/werkplaats),
2. De simkaart is beschadigd.

Kijk even op een dekkingskaart of je niet buiten bereik bent van het netwerk. Als dat het probleen niet is, dan zijn de Sims beschadigd geraakt. Een andere oplossing heb ik op dit moment niet.

Er is bereik in de dekkingskaart van het netwerk van T-Mobile wat zij gebruiken. Ik heb dat ook aangegeven bij klantenservice om de SIM kaart in een doosje op te sturen zodat deze in het post sorteer proces niet zou kunnen beschadigen. Toen kreeg ik als antwoord we sturen alleen per envelop. Ja mijn eigen nummer is overal bekend bij velen dus een ander nummer is niet een optie.

Waarom een ander nummer?
Nummerbehoud geldt zowel voor vaste als mobiele nummers:

"Je kunt altijd je mobiele telefoonnummer meenemen. Het maakt dus niet uit of je prepaid belt of met een abonnement. Het maakt ook niet uit of je bij je aanbieder blijft of overstapt naar een andere aanbieder."

Ik zou naar een andere provider overstappen bij zoveel ellende.
15-03-2023, 03:49 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Allemaal al gedaan. Ik heb 4 SIM,s gekregen Ook via de eigen pagina van Mijn Simpel alleen het toestel krijgt geen Netwerk na activeren.
Van Simpel weet ik dat er meer klachten zijn over het niet willen verbinden met het netwerk.

Er zijn mogelijk twee oorzaken aan de hand:
1. Je hebt geen netwerkbereik (dus je zit buiten het netwerk in je woon/werkplaats),
2. De simkaart is beschadigd.

Kijk even op een dekkingskaart of je niet buiten bereik bent van het netwerk. Als dat het probleen niet is, dan zijn de Sims beschadigd geraakt. Een andere oplossing heb ik op dit moment niet.

Er is bereik in de dekkingskaart van het netwerk van T-Mobile wat zij gebruiken. Ik heb dat ook aangegeven bij klantenservice om de SIM kaart in een doosje op te sturen zodat deze in het post sorteer proces niet zou kunnen beschadigen. Toen kreeg ik als antwoord we sturen alleen per envelop. Ja mijn eigen nummer is overal bekend bij velen dus een ander nummer is niet een optie.

Waarom een ander nummer?
Nummerbehoud geldt zowel voor vaste als mobiele nummers:

"Je kunt altijd je mobiele telefoonnummer meenemen. Het maakt dus niet uit of je prepaid belt of met een abonnement. Het maakt ook niet uit of je bij je aanbieder blijft of overstapt naar een andere aanbieder."

Ik zou naar een andere provider overstappen bij zoveel ellende.


Ik zit vast aan een 2-jaars contract en ook nog eens de vraag of het goedkoper kan.
Maar wel heel apart dat een telefoon maatschappij niet mijn nummer hergeactiveerd krijgt. Vooral omdat alles bijna aan elkaar gekoppeld zit door je telefoon nummer. Bank,Digid etcetera.
15-03-2023, 12:40 door Anoniem
Door Anoniem: Ik zit vast aan een 2-jaars contract en ook nog eens de vraag of het goedkoper kan.
Maar wel heel apart dat een telefoon maatschappij niet mijn nummer hergeactiveerd krijgt. Vooral omdat alles bijna aan elkaar gekoppeld zit door je telefoon nummer. Bank,Digid etcetera.
Je zit niet per se aan dat tweejarige contract vast, want Simpel levert iets niet dat wel contractueel is afgesproken: de dataverbinding. Je kan ze op basis daarvan in gebreke stellen. Daarbij moet je ze nog een laatste kans geven om het probleem op te lossen. Als ze het dan niet oplossen, of helemaal niet reageren, dan zijn ze in verzuim en kan jij de overeenkomst ontbinden. Hier lees je meer over hoe dat allemaal gaat, compleet met voorbeeldbrieven:
https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/garantie/schadevergoeding-bij-niet-nagekomen-overeenkomst/
15-03-2023, 13:15 door Anoniem
Er zo komt elke keer weer een nieuw feitje van de vraagsteller bovendrijven.
Alsof je kiezen aan het trekken bent.


Zoals Anoniem 12.40 terecht opmerkt:
Als de leverancier niet levert wat overeengekomen is, dan kan het contract ontbonden worden.
Stuur ze maar een aangetekende brief met daarin de mogelijkheid om het alsnog op te lossen (op hun kosten). Zo niet, dan het contract ontbinden.

En zo blijkt maar weer eens: goedkoop is vaak duurkoop of levert veel ergernissen op.
15-03-2023, 19:54 door Anoniem
Door Anoniem: Er zo komt elke keer weer een nieuw feitje van de vraagsteller bovendrijven.
Alsof je kiezen aan het trekken bent.


Zoals Anoniem 12.40 terecht opmerkt:
Als de leverancier niet levert wat overeengekomen is, dan kan het contract ontbonden worden.
Stuur ze maar een aangetekende brief met daarin de mogelijkheid om het alsnog op te lossen (op hun kosten). Zo niet, dan het contract ontbinden.

En zo blijkt maar weer eens: goedkoop is vaak duurkoop of levert veel ergernissen op.


Ik kreeg dit als antwoord
T-Mobile, die controleren of alles goed is gegaan bij het activeren van de simkaart, aan dat er geen problemen naar voren komen en dat alles naar behoren moet werken.
Op netwerk-niveau kunnen zij geen problemen vinden en zou de simkaart geactiveerd zijn.

Afgelopen vrijdag heeft mijn collega de instelling bellen via 4G (voLTE) uitgeschakeld.
Voorheen, toen dit aan stond, ging het toestel niet over als wij jouw nummer belde.
Toen dat uitgeschakeld stond wel.
Zodoende dachten wij dat het probleem opgelost was.
Kun jij als laatste nog even controleren of het helpt als jij het bellen via 4G / voLTE uitschakelt in het toestel?


En nog steeds geen netwerk .
16-03-2023, 18:32 door Anoniem
Nou die meldingen met betrekking tot VoLTE bevestigen in ieder geval dat men bij de helpdesk geen idee heeft waar men over praat... Dat feit dat het bellen niet werkt als VoLTE aan staat zou hen aan het denken moeten zetten, maar dat doet het kennelijk niet.
Maar goed dan weet je nog steeds niet of de fout bij de provider, de sim kaart, je toestel, of de instellingen zit.
16-03-2023, 18:34 door Anoniem
Oh ja wat ik nog vergat: als je toestel meerdere SIM slots heeft, doe de SIM dan eens in het andere slot.
(dwz op de andere plek in het laatje of in een ander laatje)
17-03-2023, 03:59 door Anoniem
Door Anoniem: Nou die meldingen met betrekking tot VoLTE bevestigen in ieder geval dat men bij de helpdesk geen idee heeft waar men over praat... Dat feit dat het bellen niet werkt als VoLTE aan staat zou hen aan het denken moeten zetten, maar dat doet het kennelijk niet.
Maar goed dan weet je nog steeds niet of de fout bij de provider, de sim kaart, je toestel, of de instellingen zit.

Ik heb ook de provider instellingen via hun toestel pagina gedaan, maar er is überhaupt geen netwerk. En de TD neemt ook geen eens de moeite contact optenemen via een andere nummer zodat We gelijk direct 1 op 1 het uit kunnen sluiten.
17-03-2023, 04:03 door Anoniem
Door Anoniem: Oh ja wat ik nog vergat: als je toestel meerdere SIM slots heeft, doe de SIM dan eens in het andere slot.
(dwz op de andere plek in het laatje of in een ander laatje)

Klopt heb ik ook al gedaan in 2e slot ,resultaat geen verschil geeft geen netwerk aan en geen verbinding.
Ook alle eerdere toegestuurde SIM niet, het prepaid kaart van andere provider wel werkt.
20-03-2023, 17:36 door Anoniem
We gaan de 8e week in en nog geen Netwerk verbinding bij Simpel via het T-Mobile netwerk .
Ik heb mijn langjarig contract/abonnement maar opgezegd omdat Zij in gebreke blijven .
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.