Door Anoniem: Door Anoniem: Door Anoniem: ik word zelf wel een beetje nerveus wanneer bank zo nochalant omgaan met data... het is wel mijn data die ze gewist hebben... straks is het mijn spaarrekening... voelt toch niet prettig..
Ze hebben helemaal geen data gewist, Je moet alleen (via de app) opnieuw aanloggen om bij je data te komen. Niet zo dramatisch doen AUB.
Alleen effe opnieuw aanloggen? Weet je hoeveel werk dat is voor oude mensen (en jonge mensen ook trouwens)?
Ze hebben wel degelijk software instellingen gewist.. Immers de app doet het niet meer. Daarvoor hebben ze de inloggegevens op mijn gsm gewist...
Waarom denk je dat ?
Waarschijnlijk hebben ze alleen gegevens gewist bij hen - namelijk een sessie token dat de geinstalleerde app koppelde aan jouw identiteit bij de Rabo.
Het token in jouw app is dan _nutteloos_ geworden , maar op jouw gsm is niks gewist.
Het is niet dat een of andere droedel bij de rabo een delete knop ingedrukt heeft maar een account wissen op een telefoon zodat die niet meer gebruik kan maken van de app is wel degelijk een GDPR overtreding (dit weet ik omdat ik voor een andere bank werkte waar dit als voorbeeld gebruikt werd).
Ik denk dat je dat voorbeeld niet goed gesnapt hebt .
Het _effect_ dat je zag - "opnieuw inloggen" kan zeer waarschijnlijk ook bereikt worden door alleen dingen aan de kant van de bank te wissen.
Het lijkt me heel erg sterk dat "dienstverlener sluit openstaande sessies, gebruikers moeten opnieuw inloggen" een GDRP overtreding zou zijn.
Maar post eens het volledige cursusmateriaal waar je het voorbeeld vandaan had.
En het niet melden vind ik op z'n zachts gezegd 'niet netjes voor een bank'...
Een bank hoort zorgvuldig om te gaan met geld, met accounts en middelen, het zomaar blokkeren van een account, triviaal of niet in jouw ogen, hoort daar niet bij. Het minste wat ze konden doen is in de zelfde app aangeven 'er is iets aan de hand, kijk neem contact op met de bank'...
Ik betwijfel of dat hier kon - juist wanneer de component die de app koppelt aan een persoon gereset is.
Nu zitten wellicht duizenden mensen verbaasd naar hun foon te kijken met het idee? waarom doet ie het niet meer.
Ze kunnen ook niet hun bankgegevens verifieren totdat het gekloot met die kleurenscanner (waar weer nieuwe batterijen in moeten) gefixt is, accounts geregeld, en de hele shizzle...
Dat jij het persoonlijk geen probleem vind bepaalt niet dat IK dat ook moet vinden... Als je niets positiefs kunt zeggen, hoef je ook niet te reageren.
Goh, "als je niks positiefs kunt zeggen hoef je niet te reageren " - en dat in een hele rant wat er allemaal negatief is aan de app en de storing .
Zo'n stopwoordje gebruiken moet je niet doen als het nergens op slaat.