Door Anoniem: Door Anoniem: Hoe krijg ik de e-ticket op mijn smartphone. Je koopt deze via je computer, betaalt deze met iDEAL en je krijgt een e-mail waarin je de optie krijgt om de ticket uit te printen, of op je smartphone te zetten. In dit geval de treinvervoerder Arriva, die daar een handige app voor heeft. Maar je kan je niet te registreren of inloggen voor het gebruik van die app, dus hoe weet de app dat er door mij een e-ticket ergens te downloaden is.
Nu heb ik met allerlei zoekwoorden geprobeerd om erachter te komen, hoe nu de app weet dat ik een e-ticket er aan wil toevoegen, immers er is geen enkele verbinding tussen de bestelling via de computer en de smartphone, dus hoe weet de app dat er een e-ticket voor mij klaarstaat.
Dit zegt Arriva op haar website:
Moet ik een e-ticket printen?
Nee, je hoeft een Arriva e-ticket niet te printen. Je kunt je e-ticket na aankoop laden in de Arriva-app. Voor meer informatie kijk je op de informatiepagina.
Op de informatiepagina lees ik vervolgens:
In de e-mail die je ontvangt aan het einde van je bestelling, kun je kiezen tussen het downloaden en uitprinten van een papieren ticket (het e-ticket) of het laden van een ticket in de Arriva App (het mobiele ticket). Let op: sommige actietickets kun je niet in de app laden.
Na de bestelling krijg je altijd nog een bevestiging in de mail. Download en print het e-ticket Of gebruik de link in de e-mail om je e-ticket te openen in de Arriva App. Let op: je kunt het PDF-bestand in de e-mail niet digitaal gebruiken, een e-ticket is alleen geldig in de Arriva-app of geprint.
Uit alles wat ik hier begrijp, wordt de e-ticket door middel van de computer gekocht, maar hoe kan ik in de Arriva app die op mijn smartphone staat nu deze e-ticket downloaden, immers er is geen elektronische relatie tussen beide.
Ff goed lezen, lijkt me ?
Na de bestelling krijg je altijd nog een bevestiging in de mail. Download en print het e-ticket Of gebruik de link in de e-mail om je e-ticket te openen in de Arriva App. Let op: je kunt het PDF-bestand in de e-mail niet digitaal gebruiken, een e-ticket is alleen geldig in de Arriva-app of geprint.
De aanname is dat je de e-mail op je smartphone hebt, en de link uit de e-mail dan met de Arriva App opent .
Het laatste ( e-mail op je smartphone) heb ik gedaan, en als ik de link aanklik, dan opent de Play Store zich, en geeft aan, dat ik de Arriva app moet openen, en dan staat daar inderdaad, inmiddels het archief dat daar de e-ticket aanwezig is.
Ik ben niet een digibeet, maar daar houd het ook mee op. Maar waarom staat dit niet gewoon aan het begin van de uitleg aan mensen zoals ik, zelfs op de Seniorenwebsite wordt dit niet gemeld.
Mijn dank in elk geval voor de juiste informatie.