Door Anoniem: Door Anoniem:
Ik betwijfel of je zo'n ultra paranoide setting (mobiele data ALLEEN voor voice calls) dan wel "jammer dan als de call dropt maar geen mobiele data" ) aan kunt zetten.
Je zou kunnen proberen of je 'gewoon' mobiele data weer uit kunt zetten nadat je bellen via Wifi hebt aangezet .
Je zou ook kunnen zoeken in alle app-permisses of je voor 'alle andere apps' mobiele data in de achtergrond uit kunt zetten - maar dat is een hoop werk en je kunt altijd twijfelen of je ze 'allemaal' gehad hebt.
Sorry hoor maar mobiele data dat heeft niks met WIFI te maken! Mobiele data dat is data via 4G (LTE) dus via je SIM kaart.
WIFI staat daar helemaal los van. Dat werkt zelfs zonder SIM kaart.
Helemaal lezen, niet half.
TS merkt op dat als hij "bellen via Wifi aanzet" - automatisch OOK mobiele data aangezet wordt. En dat wil hij niet.
Ik weet echt wel dat Wifi en mobiele data niet hetzelfde zijn . Maar de telefoon/app defaults laten bij hem beide aanzetten - en dat is logisch wanneer je een "bellen blijft werken" situatie wilt hebben, ook wanneer je buiten Wifi bereik gaat , of Wifi uitvalt .
En dan is hij bang dat andere apps in de achtergrond mobiele data gaan gebruiken.
("bellen via WiFi" zoals je telefoon het kent niet, want dat gebruikt de telco gegevens van je SIM kaart. maar een VoIP app
die je zelf installeert kan wel via WIFI werken zonder SIM kaart)
Ah - je snapt toch wel de helft van de vraag.
Maar afgezien van een nodeloos pedante toevoeging dat 'Wifi' en mobiele data niet hetzelfde zijn - heb je voor de constatering van TS dat als hij "bellen via Wifi met de telefoon+sim aanzet" -(dus geen third party voip app) dan óók mobiele data aangezet wordt - en dat is wat hij niet wil - nog een suggestie of dát probleem ook op te lossen is ?