Door Anoniem: Door Anoniem:
Als je zelf er geen enkele moeite voor wilt doen, waarom vraag je het dan.
Dan heb je er blijkbaar weinig tot geen echte interesse in.
Omdat ik er zelf geen behoefte aan heb om met Amazon te communiceren, maar me wel afvraag hoe ongebruikelijk
het is dat iemand van Amazon je opbelt en in het Engels te woord staat.
Er staat "De Fraudehelpdesk waarschuwt voor Engelstalige telefoontjes die van Amazon afkomstig lijken." en ik wil graag weten of dat ongewoon is, of dat telefoontjes van Amazon altijd Engelstalig zijn en dit dus geen situatie is die je alert zou moeten maken.
(even los van het feit dat een webshop je meestal niet opbelt)
Kijk ik ben ook wel eens op het werk gebeld door "een Microsoft medewerker" die Engels sprak en toen heb ik hem gezegd dat ik daar niet intrapte en heb opgehangen, maar later bleek dat dit een "legitieme" medewerker was inzake licenties enzo.
Ik verwacht zelf dat een bedrijf dat in Nederland zaken doet de klanten in het Nederlands benadert, maar dat is tegenwoordig kennelijk niet zo'n normale verwachting meer. Dus misschien bij Amazon ook niet.
Grote bedrijven zijn steeds meer aan het consolideren.
Dat betekent in deze moderne tijd dat helpdesken op de meest idiote locaties van de wereld terecht kunnen komen en toch nog Nederland bedienen.
Soms met Nederlands sprekend personeel, soms met personeel dat de 3-4 belangrijkste wereldtalen spreek (of van die gebieden in de wereld waar ze veel klanten hebben zitten)
Ik heb voor mijn werk met helpdesken te maken gehad die in Portugal, Roemenie, de VS, India, en China zaten.
Een deel van de mensen die ik sprak, spraken Nederlands en een deel Engels. Soms met duidelijk accent.
Welkom in de 21e eeuw.
De aanname dat als iemand niet je eigen taal spreekt, dat het dan wel een oplichter zal zijn, gaat niet meer op in deze wereldeconomie.