Door Anoniem:
voor de duidelijkheid, bedrijven met meer dan 100 medewerkers die meer dan 20 uur per maand werken (zeg 4 uur per week) moeten dus van alle mensen hun woon-werk verkeer en werk-werk verkeer kilometers gaan registreren
Dit moet al decennia.
Niets nieuws onder de zon.
Door Anoniem:
gespecificeerd naar soort auto, of dat nu benzine, diesel, hybrid (en dan weer niet gesplitst in diesel of benzine, want dan maakt de brandstof ineens niets meer uit) of anders (dus LPG en waterstof zijn hetzelfde schijnbaar) of electrisch, en dan ook de motoren op benzine en electra, de diesel motoren (er rijdt er hier eentje met zo'n ex-militaire diesel-motor-motor) en bromfiets, speedpedelec
Dan registreer je dan 1 keer, en actualiseert dat 1x per jaar.
Echt heeeeel veel werk. Je zou eens schrijfkramp of rsi krijgen.
Door Anoniem:
, zelfs kilometers te voet (als ze in de pauze een broodje gaan halen)
Die geloof ik niet.
Kun je de betreffende wet/instructie van de belastingdinest citeren of als bron linken.
Bij mij op het werk (>100 medewerkers) hoef ik echt niet door te geven hoeveel KMs ik te voet af leg.
En mijn baas regsitreert dat nergens.
Of misschien kun je het afkopen?
Door Anoniem:
en het ov-vervoer...
Dat is ook al decennia zo.
Dus: Of de losse kaartjes registreren (die moet je toch vergoeden) of het OV-abbo. En dat laatste is dan weer 1x per jaar.
Je kunt overal wel een drama van maken.
Een alternatief is dat je in loondienst gaat ipv werkgever te spelen.
Dan heb je (naast je lusten) al die lasten niet.
IHMO zeiken om het zeiken.
heb je al lang een eigen zaak met >100 mensen personeel?