image

Groot zombie netwerk gebruikt voor spelletje

woensdag 22 december 2004, 13:27 door Redactie, 15 reacties

Gisteren verscheen het bericht dat een 16-jarige tiener een voorwaardelijke gevangenisstraf van zes maanden had gekregen wegens het verspreiden van de Randex worm. De worm infecteerde duizenden computers die bij elkaar een groot zombie netwerk vormde. In eerste instantie werd gedacht dat het netwerk gebruikt werd voor het versturen van spam of uitvoeren van DDoS-aanvallen, maar volgens de Scotland Yard gebruikten de jongens het netwerk voor een spelletje genaamd "Outwar". Via de 30.000 zombie PC's wisten ze gigantisch veel clicks te genereren. De worm zocht ook naar CD keys van spelletjes op geinfecteerde computers. "Ze hadden een gigantisch wapen, waar ze veel meer mee hadden kunnen doen." zo laat Steve Santorelli van de Scotland Yard weten.

Reacties (15)
22-12-2004, 15:09 door Anoniem
Powered by Windows.
22-12-2004, 15:12 door splatx
"Ze hadden een gigantisch wapen, waar ze veel meer mee hadden kunnen
doen."

Ik ben ICT-er, en kan mijn kennis ook als "wapen" gebruiken om websites
te hacken, doe ik toch ook niet... ( ;) )
hadden, hadden, hadden, als, als, als, altijd gewoon
22-12-2004, 15:16 door Anoniem
splatx
ik denk dat hun wel iets groters in handen hadden dan jij wanneer je een
website-je hacked van iemand die hem niet goed beveiligd heeft...
30.000 pc's is een groot aantal dus niks hadden als als...
22-12-2004, 15:47 door Anoniem
Hacken [1] is geen kraken [2].

[1] Gefossileerde betekenis;
[2] Cracken.
22-12-2004, 20:04 door Anoniem
of je het nou hacken of cracken noemt, het resultaat is hetzelfde.
22-12-2004, 21:38 door Anoniem
Door Anoniem
of je het nou hacken of cracken noemt, het resultaat is
hetzelfde.
Nee, absoluut niet.
Hacken = problemen oplossen, constructief innoverend,
voorkomen dat men kan cracken;
Cracken = kraken/inbreken, destructief.

Tenzij je onbekend bent met de oorspronkelijke betekenis van
het woord hacken. In Van Dale wordt je geconfronteerd met de
moderne populistische betekenis. Hanteer je deze laatste,
heb je gelijk in het land der onwetenden.
22-12-2004, 22:22 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
of je het nou hacken of cracken noemt, het resultaat is
hetzelfde.
Nee, absoluut niet.
Hacken = problemen oplossen, constructief innoverend,
voorkomen dat men kan cracken;
Cracken = kraken/inbreken, destructief.

Tenzij je onbekend bent met de oorspronkelijke betekenis van
het woord hacken. In Van Dale wordt je geconfronteerd met de
moderne populistische betekenis. Hanteer je deze laatste,
heb je gelijk in het land der onwetenden.

En jij bent volkomen onbekend met het feit dat een woord meerdere
betekenissen kan hebben hacken is van oorsprong rommelen, prutsen
aan een bestaande entiteit. Hacken is later ook in zwang geraakt met de
betekenis inbreken in computersystemen.

Cracken bestaat niet. Crackers zijn deegwaren, je kunt ze kopen bij de
supermarkt. Cracking betekent (open)breken in het Engels. Crackers zijn
geen inbrekers. Krakers zijn mensen die ergens binnen zijn gekomen
door de toegang te breken, bijvoorbeeld door een pand "te kraken".

Mensen zoals jij zijn revisionisten die zichzelf graag via semantische weg
beter willen voorspiegelen dan ze zijn. Een ethische hacker is nog altijd
een hacker en het is evengoed illegaal, intenties (of zich verschuilen
achter...) tellen maar in beperkte mate bij strafbepalingen.

Evenzo is het kennisniveau van de computerinbreker is niet bepalend voor
het benoemen van het plegen van een computerinbraak. Iemand die
inbreekt op computers is een hacker, of hij dat nu met scripts van anderen
gedaan heeft doet er niet toe. Je mag zo iemand gerust een script kiddie
noemen, maar dat maakt verder geen verschil: het blijft een hacker.
22-12-2004, 23:45 door Anoniem
Door Anoniem
of je het nou hacken of cracken noemt, het resultaat is
hetzelfde.
Zucht... Redactie, kunt u misschien een verklarende
woordenlijst bijvoegen voor beginners?
Met dank!
23-12-2004, 00:18 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Nee, absoluut niet.
Hacken = problemen oplossen, constructief innoverend,
voorkomen dat men kan cracken;
Cracken = kraken/inbreken, destructief.

Tenzij je onbekend bent met de oorspronkelijke betekenis van
het woord hacken. In Van Dale wordt je geconfronteerd met de
moderne populistische betekenis. Hanteer je deze laatste,
heb je gelijk in het land der onwetenden.

En jij bent volkomen onbekend met het feit dat een woord
meerdere
betekenissen kan hebben hacken is van oorsprong rommelen,
prutsen
aan een bestaande entiteit. Hacken is later ook in zwang
geraakt met de
betekenis inbreken in computersystemen.

Cracken bestaat niet. Crackers zijn deegwaren, je kunt ze
kopen bij de
supermarkt. Cracking betekent (open)breken in het Engels.
Crackers zijn
geen inbrekers. Krakers zijn mensen die ergens binnen zijn
gekomen
door de toegang te breken, bijvoorbeeld door een pand "te
kraken".

Mensen zoals jij zijn revisionisten die zichzelf graag via
semantische weg
beter willen voorspiegelen dan ze zijn. Een ethische hacker
is nog altijd
een hacker en het is evengoed illegaal, intenties (of zich
verschuilen
achter...) tellen maar in beperkte mate bij strafbepalingen.

Evenzo is het kennisniveau van de computerinbreker is niet
bepalend voor
het benoemen van het plegen van een computerinbraak. Iemand die
inbreekt op computers is een hacker, of hij dat nu met
scripts van anderen
gedaan heeft doet er niet toe. Je mag zo iemand gerust een
script kiddie
noemen, maar dat maakt verder geen verschil: het blijft een
hacker.
[/quote]
Schitterend verwoord.
23-12-2004, 14:11 door Anoniem
jij mag een cracker best een hacker noemen, een hacker
blijft geen cracker.
23-12-2004, 14:26 door Anoniem
Wat een gezanik of het nu hackers of crackers zijn. De
betekenis van hacker is door de media al dermate teniet
gedaan dat het echt niet meer uitmaakt of je het hackers of
crackers noemt...

In mijn ogen is dit dus een aboslute non-discussie.
23-12-2004, 14:28 door Anoniem
"The Free On-line Dictionary of Computing (27 SEP 03)"
hacker

<person, jargon> (Originally, someone who makes
furniture with
an axe) 1. A person who enjoys exploring the details of
programmable systems and how to stretch their
capabilities, as
opposed to most users, who prefer to learn only the
minimum
necessary.

2. One who programs enthusiastically (even
obsessively) or who
enjoys programming rather than just theorizing about
programming.

3. A person capable of appreciating hack value.

4. A person who is good at programming quickly.

5. An expert at a particular program, or one who
frequently
does work using it or on it; as in "a Unix hacker".
(Definitions 1 through 5 are correlated, and people
who fit
them congregate.)

6. An expert or enthusiast of any kind. One might be an
astronomy hacker, for example.

7. One who enjoys the intellectual challenge of
creatively
overcoming or circumventing limitations.

8. (Deprecated) A malicious meddler who tries to
discover
sensitive information by poking around. Hence "password
hacker", "network hacker". The correct term is cracker.

The term "hacker" also tends to connote membership
in the
global community defined by the net (see The Network and
Internet address). It also implies that the person
described is seen to subscribe to some version of
the hacker
ethic.

It is better to be described as a hacker by others
than to
describe oneself that way. Hackers consider themselves
something of an elite (a meritocracy based on
ability), though
one to which new members are gladly welcome. Thus
while it is
gratifying to be called a hacker, false claimants to
the title
are quickly labelled as "bogus" or a "wannabee".

9. (University of Maryland, rare) A programmer who
does not
understand proper programming techniques and
principles and
doesn't have a Computer Science degree. Someone who
just
bangs on the keyboard until something happens. For
example,
"This program is nothing but spaghetti code. It
must have
been written by a hacker".

En NIEMAND heeft de moeite gedaan een woordenboek erbij te
pakken.
23-12-2004, 17:22 door Anoniem
moge we toch ff ieder1 erop wijzen dat de desturctieve
betekenis van hacker hier deprecated is. dat betekent
dus dat de term INCORRECT geacht wordt. hacker is positief.
23-12-2004, 20:50 door Dr.NO
jullie zijn allemaal een stelletje nerds met dat gezever
over een woord.

prettige kerst.
24-12-2004, 01:15 door Anoniem
Door Anoniem
En jij bent volkomen onbekend met het feit dat een woord
meerdere
betekenissen kan hebben hacken is van oorsprong rommelen,
prutsen
aan een bestaande entiteit. Hacken is later ook in zwang
geraakt met de
betekenis inbreken in computersystemen.
Ah, de
televisiegeneratie, groot gebracht met matige films. Dat
verklaart je vertekend beeld.
Mensen zoals jij zijn revisionisten die zichzelf
graag via semantische weg beter willen voorspiegelen dan ze
zijn.
Had iemand hier zichzelf een hacker genoemd?
Dus wie probeert zich hier nu precies beter voor te doen? :)
Een ethische hacker is nog altijd een hacker en het
is evengoed illegaal, intenties (of zich verschuilen
achter...) tellen maar in beperkte mate bij
strafbepalingen.
Leer eerst maar gewoon wat hacking
is in uitvoerige documentatie van ver voordat je uberhaupt
notie had van technologie: back to the 60's and 70's. Daarna
praten wij verder over dit onderwerp.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.